שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » פוענחו אירועי ההצתות בבית משפ' יושבייב
הותר לפרסום
במהלך החקירה נעצרו ארבעה חשודים בחודש שעבר, ובימים האחרונים הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתבי אישום. מהחקירה עולה שהמעשים בוצעו על רקע לאומני
עו"ד בלייכר וטל יושבייב על רקע הרכב השרוף | צילום: חוננו
צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום: משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי פיענחו את אירוע הצתת בית, ידוי בקבוקי תבערה ואבנים, הצתות וגרימת נזק לרכב שארעו בחודשים האחרונים בביתו של טל יושבייב בשכונת שמעון הצדיק – שייח' ג'ראח.

במהלך החקירה נעצרו ארבעה חשודים בחודש שעבר, ובימים האחרונים הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתבי אישום. מהחקירה עולה שהמעשים בוצעו על רקע לאומני.

מהחקירה עולה כי עפ"י החשד, מעבר למקרה הצתת הבית בחודש שעבר, חלק מהחשודים היו מעורבים במספר מקרים נוספים שאירעו במהלך החודשים האחרונים באזור בהם: ידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון, זריקת בקבוקי תבערה וירי זיקוקין, הצתות וגרימת נזק לרכב שחנה בסמוך לבית מגורים של יהודים בשייח ג׳ראח.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן אמר: "החקירה שנוהלה בשיתוף פעולה הדוק וראוי להערכה ע"י חוקרי ימ"ר ירושלים ושב"כ, הובילה לפענוח משמעותי של הצתת בית משפחה, ידוי בקבוקי תבערה ואבנים, הצתות רכב ופגיעה ברכוש. מדובר במעשים חמורים שבוצעו על רקע לאומני ושיכלו להוביל לפגיעה בנפש. בהתאם, הושקעו מאמצים רבים במישור הגלוי והסמוי, במטרה לאתר, לעצור ולהעמיד לדין את המעורבים תוך הגברת הפעילות המשטרתית המודיעינית והמבצעית שלנו במקום".

"משטרת מחוז ירושלים תמשיך לפעול באזור ובכל רחבי העיר ירושלים עם כוחות הביטחון בהתאם להערכת המצב, בכל שעות היממה ובאמצעות מגוון הכוחות והאמצעים שברשותנו לשמירת שלום הציבור, בטחונו ורכושו. ידע כל מפגע, פורע חוק ועבריין אלים, שידנו הארוכה תגיע אליו ותבוא איתו חשבון".

תגובת משפחת ישובייב לאחר מעצרם של המציתים של ביתם בשמעון הצדיק: "מברכים את כוחות הביטחון, המשטרה והשב"כ על תפיסתם מעצרם של ארבעת הפורעים הערבים אשר הציתו את ביתנו וניסו לשרוף את משפחתנו חיים".

"הגיע הזמן שהמשטרה והשב"כ יפעלו שיהודים יוכלו ללכת בביטחון בירושלים ובשכונת שמעון הצדיק בפרט, לא ייתכן שרק לאחר הקמת לשכה של חבר כנסת בשכונה כוחות הביטחון נזכרו לתפוס את המחבלים המציתים. זהותם של המציתים הייתה ידועה למשטרה עוד לפני המעשה, המשטרה הייתה צריכה לעצור אותם לפני ולא לאחר מעשה.אנו דורשים שהביטחון היחסי שהושרה בשכונה לאחר הקמת לשכתו של ח"כ בן גביר יישאר וימשך".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לפיענוח המקרה: "אני שמח שמאז שהגעתי לשמעון הצדיק, המערכת התחילה לעבוד והשב"כ נכנס לעובי הקורה ופענח את המקרה, אבל זה לא מספיק: את הטרור מנצחים רק במתקפה".

ח"כ בן גביר הוסיף: "מקומם של המחבלים בכלא לשנים ארוכות וכדי להמשיך ולהעניק בטחון למשפחת יושבייב המשטרה צריכה להציב אבטחה קבועה ליד בית המשפחה ולמנוע בעתיד סכנת חיים ממשית. לא אזוז מהשכונה שמאובטחת בהגעתי עד להצבת האבטחה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים