שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » פוענח לינץ' ביהודי שהיה בדרך לביתו בעכו
הותר לפרסום
הותר לפרסום: היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי פענחו אירוע לינץ' בבחור יהודי שהיה בדרך לביתו בעכו במהלך מבצע "שומר החומות"
בנימין נתניהו בהערכת מצב בתחנת המשטרה בעכו, ארכיון | צילום: חיים צח / לע״מ
ר' צוות החקירה מהיחידה המרכזית במחוז חוף, רפ"ק ליאור הררי |
צילום: דוברות המשטרה

בפעילות משותפת של היחידה המרכזית במחוז חוף ושירות הביטחון הכללי נעצר בשבועות האחרונים חשוד במעורבות בביצוע לינץ' במהלכו יידה אבנים לעבר יהודי תושב עכו בעת שהיה בדרכו לביתו וכן בהשתתפות בהתפרעות שהביאה לרגימת רכבו באבנים של קורבן נוסף ואיבוד שליטה ברכב בו נהג לאחריו הוכה קשות ע"י מתפרעים

האירוע החמור התרחש בתאריך 12.5.21 במהלך האירועים האלימים בעיר עכו שהתרחשו בעת מבצע "שומר החומות". מהחקירה עולה כי ביום האירוע שוטט החשוד וחבר לצעירים ערבים וביחד יידו אבנים לעבר אזרחים יהודים.

באותו הזמן, יהודי תושב העיר, השתתף בתהלוכה במקום סמוך וחש כי הרוחות מתלהטות עקב יידוי האבנים וכי נשקפת לו סכנה ולכן החליט לעזוב את התהלוכה. בעודו רץ ברחוב הבחין בו החשוד ונטל אבן מהכביש, רץ לעברו ומטווח קצר של כשני מטרים הטיח את האבן לאזור ראשו של הקורבן.

כתוצאה מכך נפל הקורבן על הכביש. בעודו שוכב על הכביש עמד החשוד ויידה לעברו אבן נוספת כשבמקביל חשודים נוספים היכו אותו באמצעות אבנים, מקלות ובעיטות בכל חלקי גופו. לעזרת הקורבן נחלצו אזרחים וקצין משטרה שירה באוויר על מנת להרחיק את החשוד ואת האחרים שנמלטו מהמקום. כתוצאה מכך נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי.

בהמשך, התגודד הנאשם יחד עם צעירים ערבים נוספים מרביתם רעולי פנים וחמושים במקלות ואבנים, התפרעו במקום ויידו אבנים לעבר רכב מכת"ז של משטרת ישראל וחסמו את נתיבי הנסיעה ברהיטים וחפצים שונים. בעוד החשוד נמצא במקום ואוחז בידיו באבנים רגמו צעירים אחרים את רכבו של מור ג'נאשווילי שאיבד שליטה על הרכב והתנגש בחומה במקום. לאחר מכן נמלט מור מהרכב והוכה קשות ע"י המתפרעים במקום. רק לאחר הגעת כוחות המשטרה נמלט החשוד מהמקום.

מספר ימים לאחר המעשה נעצר החשוד, תושב עכו כבן 50, לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במחוז חוף של משטרת ישראל.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת והבוקר בתום החקירה ובהתאם לממצאיה החקירה הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה במסגרתו יוחסו לו ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, ניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות והתפרעות. כמו כן במסגרת כתב האישום הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד נמסר כי ""משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי רואים בחומרה כל אירוע טרור בו מעורבים אזרחים ישראלים וינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת למנוע ולמצות את הדין עם המעורבים בפרעות שאירעו ברחבי הארץ בחודש שעבר".

בהמשך לכך, פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד חביב אבו חביב (41) תושב עכו בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, ניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות והתפרעות במסגרת גל ההתפרעויות שהתרחשו בעיר עכו בחודש מאי על רקע לאומני-גזעני.

על פי כתב האישום, שהגישו עורכי הדין אבי פסטרנק ואוהד כהן ביום 12.5.21 בשעות הערב, נודע לנאשם כי ישנן תקריות אל*ימות בין ערבים ליהודים בעיר עכו. לאור האמור, חבר הנאשם לצעירים ערבים רעולי פנים ברחוב הרצל וביחד הם יידו אבנים לעבר אזרחים יהודים שעברו בקרבתם. באותו זמן, השתתף המתלונן, אדם יהודי בעל חזות יהודית דתית, בתהלוכה שהתקיימה בסמוך לרחוב. בשלב מסוים, בקרבתו של המתלונן החלו קבוצות של צעירים ערבים וצעירים יהודים לידות אבנים אחת לעבר השנייה.

בשלב זה, חש המתלונן כי הרוחות מתלהטות וכי נשקפת לו סכנה, לכן החליט לעזוב את התהלוכה. הנאשם אשר הבחין בו, רץ לעברו, ומטווח קצר של כשני מטרים זרק בחוזקה אבן שאחז בידו לעבר פלג גופו העליון של המתלונן. באותו זמן ממש יידה מתפרע נוסף אבן נוספת לעברו של המתלונן. כתוצאה מפגיעת האבנים, שלפחות אחת מהן פגעה בראשו של המתלונן, נפל המתלונן על הקרקע מיד.

בעוד המתלונן שרוע על הקרקע, לפחות שישה מהמתפרעים, החל להכות את המתלונן באמצעות אבנים, מקלות ובעיטות לכל חלקי גופו. תקיפת המתלונן הופסקה רק בשל התערבות צעירים יהודים וקצין משטרה שהגיע למקום וירה באוויר. כתוצאה ממעשיו של הנאשם ויתר המתפרעים נגרמו למתלונן שברים בראשו, ביד ובצוואר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים