שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » פורסם מכרז לבניית 4,000 יח"ד בעיר אלעד
תכנית תמ"ל
בנוסף ליחידות הדיור, התכנית כוללת גם שטחים רבים עבור מוסדות ציבור ושטחים ציבורים פתוחים לשימוש התושבים וכן תשתיות הדרושות לעיר אלעד בגין הגידול המשמעותי
הדמיית הבניינים החדשים באלעד | צילום: מילוסלבסקי אדריכלים

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומשרד השיכון והבינוי מפרסמים מכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית כ-4,000 יח"ד בבנייה רוויה וכ-880,000 מ"ר למסחר ותעסוקה באלעד.

המכרז הוא חלק מתכנית תמ"ל/1081 שמטרתה הרחבת העיר אלעד בשטח כולל של 3,300 דונם ותוספת 4,300 יח"ד, מתוכן 1,250 יחידות דיור בדירות המוגדרות כדירות קטנות עבור משקי בית עם מעט נפשות וכן 300 יחידות דיור עבור דיור מוגן. התכנית מציעה מבנים בגובה של עד 8 קומות בצפיפות ממוצעת של 21 יח"ד לדונם.

בנוסף ליחידות הדיור, התכנית כוללת גם שטחים רבים עבור מוסדות ציבור ושטחים ציבורים פתוחים לשימוש התושבים וכן תשתיות הדרושות לעיר אלעד בגין הגידול המשמעותי ביחידות דיור; בכלל זה מחלף חדש בצומת מגדל אפק המחבר בין הכבישים 444 ו-471, מסופי תחבורה ציבורית, תחנת משנה לחשמל, תוספת בית עלמין ומתקני איגום וויסות למי נגר.

כמו כן, התכנית מציעה שטחי תעסוקה רבים לעיר הסובלת ממחסור בנושא זה, הממוקמים ממערב לעיר הקיימת באזור נגיש ובסמיכות לדרכים ראשיות ותחנת הרכבת. למתחם התעסוקה פוטנציאל רב לחיזוק איתנותה הכלכלית של העיר אשר תתרום לרווחת תושביה.

בעקרונות השכונה ניתן דגש על חיבורים וקישוריות לעיר הקיימת באמצעות מערך דרכים ושבילים להולכי רגל ויצירת מרחבים ציבוריים איכותיים הכוללים עירוב שימושים של מגורים מסחר ומוסדות ציבור. התכנית נותנת עדיפות להולכי רגל ותחבורה ציבורית ומנגישה את שטחי הטבע והנחלים המקיפים את העיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים