שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » פורסמו מיקומי תחנות ההטענה של טסלה בישראל
מדינה חשמלית
חברת הענק טסלה נמצאת במגעים לשכירת שירותיהן של חברות תשתית הטעינה החשמלית "אפקון", לעת עתה היא תמקם תחנות הטענה מהירות בחיפה, בגוש דן, באילת ובאר שבע
עמדת טעינה של רכב חשמלי | צילום: Sheila Fitzgerald, שאטרסטוק

חברת הענק טסלה נמצאת במגעים לשכירת שירותיהן של חברות תשתית הטעינה החשמלית "אפקון", בשליטת קבוצת שלמה, ו-EV-EDGE, להקמת הרשת הראשונית של עמדות הטעינה המהירות שלה לרכב חשמלי. החברות יקימו את התשתית ויטפלו בקבלת האישורים האדמיניסטרטיביים לתחנות אולם התחנות תהיינה בבעלות טסלה ותנוהלנה על ידה בשליטה מרחוק.

העסקה קורמת עור וגידים בשל כניסתה של טסלה לשוק בישראל, זאת לאחר שקיבלה אישור יבואן בשבוע האחרון.

בשלב הראשון מתוכננות לקום רק ארבע תחנות: בחיפה תוקם תחנה בצומת הכניסה הדרומית לעיר, בצמוד למתחם התעשיות עתיר הידע "מת"ם". התחנה הראשונה והעיקרית בגוש דן תוקם על נתיבי איילון בסמוך לצומת קיבוץ גלויות. תחנה נוספת תוקם בדרך חברון בבאר שבע בצומת בין כביש 60 וכביש 25. התחנה הדרומית ביותר תוקם בצומת איילות בכניסה לאילת. בנוסף נבחנת הקמת עמדה נוספת באזור הר החוצבים בירושלים. כל העמדות כבר עודכנו ומופיעות על המפה הבינלאומית של עמדות הטעינה באתר הרשמי של טסלה.

בטסלה מציינים שמועד ההשקה ומיקום התחנות עדיין עתיד להשתנות ואלו עשויים להשתנות על בסיס רבעוני, כך שיתכן שברבעונים הבאים של 2021 יחשפו תחנות חדשות. בנוסף, לא מן הנמנע שבעיר גדולה כמו תל אביב, תוקמנה יותר מתחנה אחת.

על פי הנתונים של טסלה, כל התחנות שיפתחו יהיו תחנות מסוג Supercharger. אלו הן תחנות שלרוב ממוקמות בקירבת תחנות התרעננות למיניהן ובקירבה לנתיבים מרכזיים, שמאופיינים בצפיפות אוכלוסין גבוהה יחסית. בהנחה שגירסת המטענים שתתוקן בישראל תהיה מסוג דור-3 האחרונה, היא תוכל להטעין את רכבי החברה התומכים בקצב של 250kW.  ובכך, ניתן להגיע לקבל טווח נסיעה של כ-120 ק”מ בטעינה של 5 דקות בלבד ומבלי לחלוק את עוצמת הטעינה במקרה שבו ישנו עוד רכב שמטעין בתחנה. זמן הטעינה הממוצע בתחנות הללו עומד על כ-15 דקות.

תחנות הטעינה שלהם ה-'סופרצ'ארג'ר' מתוכננות בצורה ייעודית עבור כלי הרכב שלה כאשר השירותים המוצעים ללקוחות במתכונת של תשלום מנוי חודשי, שמבוסס על כמות הטעינות ו/או מספר הקילומטרים. הכוונת הנהגים לטעינה מהרכב והמעקב אחרי ניצול הטעינה בפועל מנוהלות מרחוק על ידי טסלה כחלק מקישוריות הנתונים האלחוטית של כל אחד מכלי הרכב אותם מוכרת היא לשרת הראשי שלה בעולם.

מלבד עמדת הטעינה הביתית, לטסלה יש עוד סוג אחד של עמדת טעינה בשם “Destination Charging”. אלו הן עמדות טעינה איטיות יותר שלרוב ממוקמות במרכזי קניות גדולים, חניונים, מלונות, מסעדות ועוד בתי עסק. המשתמשים של טסלה יכולים למצוא את כל תחנות הטעינה האפשרויות בממשק המשתמש שבמסך הרכב, ובמקרים של נסיעות ארוכות ניתן להשתמש בכלי מתכנן הטיולים של החברה שיודע גם להציע הוראות ניווט, וגם להתחשב במצב הסוללה של הרכב ולהתאים במקרה הצורך את המסלול כך שיעבור גם בתחנות סופרצ’ארג’.

כזכור, רכב ה-Model 3, שצפוי להיות הדגם הפופולרי בישראל, נהנה מטווח נסיעה ממוצע של כ-550 קילומטרים לטעינה. ועל פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ישראלי נוסע בממוצע ב-2019 כ-335 ק”מ בשבוע ברכב פרטי, ועל כן, טעינה אחת אמורה להספיק ליותר משבוע. גם בנסיעות ארוכות, תיאורטית ניתן יהיה לנסוע בלי יותר מדי בעיה ממטולה ועד אילת, עם עצירה לטעינה מהירה בתחנה העתידית באילת, לפני הדרך חזרה. ישראל לא זקוקה לכמות אדירה של עמדות טעינה בדרכים בשל היותה מדינה קטנה דמוגרפית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים