שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פורעים איימו על בן גביר – המשטרה התעלמה
בשמעון הצדיק
בתוך כך, ח"כ בן גביר נחקר במשטרה והתבקש למסור טביעת אצבעות כדי לזהותו: "המשטרה הפכה לכלי לניגוח פוליטי"
בן גביר בלשכתו בשייח ג'ראח | צילום: באדיבות המצלם

ח"כ איתמר בן גביר שהגיע הבוקר כמדי יום ללשכתו הפרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק נדהם לגלות כי השוטרים שעמדו בכניסה והציבו שער לא נתנו לעוזריו הפרלנטריים להיכנס. "מדובר בהנחייה חדשה ולא חוקית" מסר בן גביר.

בן גביר הודיע שיפעל נגד זה וקיים את הפגישה הפרלמנטרית מחוץ למתחם המגודר. בזמן זה הגיעו עשרים ערבים והחלו לקלל את בן גביר. "בהוראת דורון תורגמן החזירו את הכוחות לתוך המתחם וכתוצאה מכך הותקפו אנשי היחידה לאבטחת אישים של משמר הכנסת המאבטחים את בן גביר" נמסר מלשכתו של בן גביר.

במהלך האירוע, איימו הפורעים על חייו של בן גביר וכאשר בן גביר אמר זאת לקצין הוא שלח אותו להתלונן במשטרה.

תקרית נוספת של ח"כ בן גביר עם המשטרה התרחשה כאשר המשטרה חקרה בשבוע שעבר את יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בעקבות האירוע בו הותקף על ידי מאבטחים בחניון בתל אביב לפני כחודשיים ונאלץ לשלוף את אקדחו.

למרות חסינותו ובצעד חריג ויוצא דופן, נדרש בן גביר למסור טביעת אצבעות כאשר החוקר טען כי הדבר דרוש כדי לזהותו. בן גביר התנגד לתת טביעות אצבע והודיע לחוקר כי מדובר בצעד לא חוקי שנועד להשפילו. החוקר המשיך להתעקש אך בן גביר הודיע כי הוא מסרב ושאל את החוקר מדוע מנבחרי ציבור אחרים לא התבקש צעד כזה למרות שנחקרו.

בסופו של דבר ולאחר שח"כ בן גביר שהוא גם עו"ד התעקש שלא לתת והציע לשוטרים לקיים דיון בבית המשפט, נסוגו במשטרה והחקירה הסתיימה ללא מתן טביעות אצבע.

לדברי בן גביר: "המשטרה הפכה ככלי לניגוח פוליטי, לאחר שבמשטרה נזכרו לזמנו לחקירה לאחר חודשיים. הציבור מבין שעיתוי הזימון לחקירה הוא על רקע מאבקו למען בטחון תושבי שמעון הצדיק, שם המשטרה מסרבת בהוראה מגבוה להציב שמירה קבועה".

עוד הוסיף בן גביר: "המשטרה יודעת שהסתבר שאחד "המאבטחים" תומך חמאס והשני אסיר בטחוני שהורשע בזריקת אבנים ובקבוקי תבערה על חיילי צה"ל. דרישתם של המשטרה לקחת ממני טביעות אצבעות כביכול בטענה שצריכים לזהות אותי, היא משפילה ונוגדת את החוק הקובע שנטילת טביעת אצבעות נחשבות כחלק מחיפוש ועל חברי כנסת לא עושים חיפוש. אגב, מדוע מח"כ עודה שנחקר רק לפני מספר ימים לא דרשו טביעת אצבע? מדוע מיותר מ-10 חברי כנסת שנחקרו בשנתיים האחרונות איש לא ביקש להזדהות באמצעות טביעות אצבע?" שאל בן גביר.

בן גביר הודיע: "אמשיך במאבקי למען תושבי שכונת שמעון הצדיק ואם אצטרך להגן על עצמי שוב, אעשה זאת ולא אתן לשוטרים לפעול בניגוד לחוק".

יצוין כי לנוכח סירובו של ח"כ בן גביר למסור טביעת אצבעות המשטרה נסוגה מדרישתה וח"כ בן גביר פנה ליועמ"ש וביקש לבדוק את הנושא.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תגיש תלונה למחש על הקצין למשטרה אה אי אפשר זאת הוראה מגבוהה אז למחש אה גםצאי אפשר אז ליועץ המשפטי החדש אה גם אי אפשר היא בובה אז אין מה לעשות תשרוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים