שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » פחות אובדן טעם וריח, יותר הצטננויות
הווריאנט ההודי
משרד הבריאות מעדכן כי 229 בני אדם אובחנו כחייוביים לקורונה במהלך היממה האחרונה. זאת מתוך 58,233 בדיקות שהתקבלו
תגיות:
קורונה | צילום: LightField Studios, שאטרסטוק

משרד הבריאות מעדכן כי 229 בני אדם אובחנו כחייוביים לקורונה במהלך היממה האחרונה. זאת מתוך 58,233 בדיקות שהתקבלו. מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 1,147. בבתי החולים מאושפזים 26 חולים במצב קשה, 16 מהם מחוברים למכונות הנשמה. עוד דווח כי 5,537,341 ישראלים חוסנו עד כה במנה ראשונה של החיסון נגד קורונה ו-5,156,177 חוסנו בשתי מנות.

ד"ר דורית ניצן, מנהלת החירום באירופה של ארגון הבריאות העולמי של האו"ם, אמרה בראיון לחדשות 12 כי הווריאנט אומנם אלים ומתפשט בצורה מהירה יותר, אך בקרב אוכלוסיות מחוסנות כמעט ואינו גורם לתחלואה קשה. "בישראל יש מיליון אנשים שבחרו שלא להתחסן. יש להם הזדמנות להתחסן כדי להגן על עצמם ועל הסובבים אותם".

"אנחנו למדים יחד עם כולם על אופיו של הווריאנט הזה. אנחנו יודעים שהוא מתפשט מהר יותר ושהוא גורם לתחלואה עם סימפטומים קצת שונים – פחות אובדן טעם וריח ויותר דיווחים על הצטננויות. אנחנו רואים שאנשים שאינם מחוסנים חולים קשה יותר ושאנשים שחוסנו בשתי מנות, גם אם נדבקים, החיסון מגן עליהם מפני מחלה קשה".

בתוך כך, בקופות החולים מדווחים על עליה במספר בני נוער בני 12 – 15 שהגיעו לקבלת החיסון. עד כה התחסנו כ-50 אלף בני גילאים אלו בארבע קופות החולים, ובשקלול תורים עתידיים שנקבעו בהן מדווח על שיעור של 30-15 אחוזים מקבוצת הגיל הזו שיהיו מחוסנים לקורונה.

כזכור, נוכח העלייה בשיעור התחלואה, משרד הבריאות הודיע כי החל מיום שישי האחרון בשעה 12:00, חלה חובת עטיית מסכה בכל מקום שאינו שטח פתוח, למעט במקום המגורים הקבוע. חובת עטיית המסיכה לא תחול בין השאר במקרים הבאים:

  1. קטין מתחת לגיל 7.
  2. אדם שעקב מוגבלות נמנע ממנו לעטות מסכה.
  3. אדם השוהה במקום סגור או מופרד בלא אדם נוסף.
  4. שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד.
  5. אדם המבצע פעילות ספורט.

בנוסף, משרד הבריאות ממליץ לעטות מעתה מסכות גם בהתקהלויות מרובות משתתפים בשטחים פתוחים. משרד הבריאות ממליץ לאנשים בקבוצות סיכון ולמי שאינם מחוסנים, להימנע מלהשתתף בהתקהלויות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים