שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » פחות מ-5% מהישראלים פיתחו נוגדנים לקורונה
חשש
בשקט בשקט ומבלי שנדע, ערך משרד הבריאות את סקר הסרולוגיה הארצי, שגילה שעל כל מאומת, יש עשרה מאומתים שמסתובבים ואנחנו כלל לא יודעים עליהם
בדיקה סרולוגית לאיתור נוגדנים לנגיף קורונה | צילום: Cryptographer, שאטרסטוק

מחקר מקיף שנעשה בישראל בשבועות האחרונים על ידי משרד הבריאות, באמצעות נתונים שהעבירו קופות החולים, ועסק באבחון מחלימים שעברו בדיקה סרולוגית, העלה תמונה מדאיגה במיוחד: על אף שישראל נמצאת בעיצומו של הגל השני וכמות הנדבקים עומד על כ-2,000 ביום, רק בקרב פחות מ-5% מהנבדקים, נמצאו עד כה נוגדנים המלמדים כי נחשפו לנגיף.

מדובר בסקר הסרולוגיה הארצי שיזם משרד הבריאות לפני כחודש, כשבמהלכו נבדקו עשרות אלפי ישראלים מ-190 יישובים ברחבי הארץ שביקרו במרפאת קופות החולים לצורך בדיקת דם שגרתית והתבקשו להשיב על שאלון בריאות וסימפטומים לגילוי הנגיף.

הבדיקה הסרולוגית היא בדיקת דם שגרתית, המאפשרת לזהות נוגדנים בדם נגד גורמי מחלות ובכללם חיידקים. על פי הדיווח, ישראל רכשה כמות של כרבע מיליון ערכות בדיקה סרולוגיות מסוג IgG, שביכולתן לאבחן אם קיימים נוגדנים גם נגד נגיף הקורונה. גורמים במשרד הבריאות אמרו, כי ערכות הבדיקה שרכשה ישראל מעניקות רמת דיוק של עד 99.4%.

מהנתונים שצפוי משרד הבריאות להביא לידיעת הציבור ככל הנראה רק בשבוע הבא ואשר פרטים ממנו נחשפו ב'ויינט', עולה כי רק בקרב 3-2% מהנבדקים נמצאו בעלי רמת גבוהה של נוגדני IgG, המעידים על חשיפה לנגיף הקורונה. מדובר בשיעור גבוה פי 10 משיעור החולים המאומתים. הנתונים הללו, שדומים לנתונים ממדינות אחרות בעולם המצביעים על כך ששיעור ההדבקה גבוה מהידוע למשרד הבריאות, כלומר נדבקים רבים עדיין מסתובבים 'חופשי' מבלי שמערך החקירות האפידמיולוגיות איתר אותם.

יצוין, כי במקביל ערך בית החולים 'העמק' בעפולה סקר סרולוגי בקרב אנשי הצוות הרפואי במהלכו נבדקו 100 אנשי צוות שאף אחד מהם לא התגלה כמי שכבר פיתח נוגדנים לנגיף, הוי אומר, אף אחד מאנשי הצוות טרם נחשף לנגיף.

לדברי ד"ר ביביאנה חזן מהצוות הרפואי בבית החולים, "הסקר הזה לימד אותנו שכשאתה מוגן בצורה טובה, אתה לא נדבק – מצד שני צריך לזכור שהסקר גם מלמד שמרביתנו לא מחוסנים נגד הקורונה, בניגוד לתאוריות שניתנו בעבר".

לדבריה, "סקר הנוגדנים מראה שככל הנראה על כל אדם אחד שנדבק יש עוד 10 אנשים שנדבקו ואנחנו לא יודעים עליהם. אלו ממצאים מדאיגים, שרק מדגישים את הצורך להקפיד על כל כללי ההגנה מפני הנגיף. אני לא חושבת שצריך להיכנס להיסטריה ולשתק את המדינה, אבל בהחלט נהיה חייבים להמשיך לעטות מסכות, להימנע מאירועים המוניים של מעל 50 איש, ולשמור על האוכלוסיות בסיכון והקשישים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים