שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פטור מבדיקות שבועיות לתלמידים מחוסנים
במשרד הבריאות שוקלים
הפטור מביצוע בדיקות לתלמידים מחוסנים יקל על המחסור בבדיקות אנטיגן, שהביא למצב שבו תלמידים הגיעו למוסדות החינוך ביום חמישי מבלי שנבדקו
בדיקת אנטיגן מוסדית מפוקחת | צילום: סופיה ישראל מקבוצת רימיפארם

משרד הבריאות שוקל לבצע שינויים במתווה החדש ולהמליץ שתלמידים עם חיסון בתוקף לא יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע – ולמעשה יוכלו להגיע לבית הספר ללא תלות בתוצאה שלהן.

ב'ידיעות אחרונות' דווח הבוקר כי במשרד הבריאות שקלו ליישם את המהלך כחלק מהמתווה המקורי שפורסם בשבוע שעבר, אך לבסוף הוחלט להמתין עם החלטה בעניין עד קבלת נתונים עדכניים על שיעורי ההדבקה בקרב תלמידים מחוסנים, לעומת אלה שלא קיבלו זריקות.

הפטור מביצוע בדיקות לתלמידים מחוסנים יקל על המחסור בבדיקות אנטיגן, שהביא למצב שבו תלמידים הגיעו למוסדות החינוך ביום חמישי מבלי שנבדקו. בימים הקרובים עשוי משרד הבריאות לקבל החלטה סופית בנושא.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס לנושא בתדרוך שקיים ביום חמישי ואישר כי הנושא נבחן. "זו בהחלט דילמה, הבדיקות למחוסנים", אמר, "מצד אחד אנחנו מבינים שאצל מחוסנים יש פחות סיכון להידבק, ולכן הבדיקות בחלקן מיותרות. מצד שני, אנחנו רוצים שיהיה מתווה שיצמצם את מספר המאומתים שמגיעים לבית הספר, גם אם הסיכון הזה אכן קטן יותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים