שיתוף
תגובות
חדשות » פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים: שמונה פצועים, היורה נמלט
טרור בבירה
המשטרה פתחה בסריקות לאיתור היורה, שפתח באש לעבר אוטובוס סמוך לכותל המערבי. שלושה נפצעו קשה, חמישה נפצעו באורח קל עד בינוני
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: נש״ר

רגעי האימה מחוץ לכותל המערבי שמונה בני אדם נפצעו הלילה (בין שבת לראשון) בפיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים, סמוך למתחם הכותל המערבי. המחבל פתח באש לעבר אוטובוס ונמלט מהזירה.

סמוך לשעה 01:30 התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה ומוקד 101 של מד"א על ירי לעבר אוטובוס קו 3 של אגד ברחוב מעלה השלום בעיר העתיקה בירושלים. שניים מנוסעי האוטובוס, שני גברים בשנות ה-30 לחייהם, נפצעו באורח קל עד בינוני. הירי בוצע בזמן שהנהג סייע לאישה נכה לעלות לאוטובוס באמצעות מעלון.

דניאל קנייבסקי, נהג האוטובוס, שיחזר את רגעי הפיגוע ב"כאן 11": "עצרתי את האוטובוס בתחנה. האוטובוס היה מלא, הורידו את הרמפה, האוטובוס היה פשוט מפוצץ.הורידו את הרמפה בשביל אדם בכיסא גלגלים ואז התחילו היריות".

הירי השני אירע כמה מטרים מהזירה הראשונה, ברחוב מעלה שז"ך בכניסה לחניון קבר דוד המלך. שישה בני אדם, מהם ארבעה בני משפחה אחת – תיירים מארה"ב – שעמדו בכניסה לחניון נפצעו, כמו גם אישה בהיריון בשנות ה-30 לחייה שנורתה ברכבה.

כוחות משטרה רבים הגיעו למקום, סגרו את הזירה והחלו באיסוף ממצאים. המשטרה, שב"כ וימ"מ פתחו במצוד אחר המחבל ברחבי העיר. המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע לתחנת המשטרה בכותל וקיבל סקירה ועדכון ממפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן.

ארבעה מהפצועים האחרים באותה זירה הם בני משפחה אחת מארה"ב, חסידי סאטמר. הם הגיעו לאירוע שהתקיים ליד קבר דוד, ובזמן שהמתינו למונית בתחנת האוטובוס שבמקום, הם נורו על ידי המחבל. אב המשפחה נפצע באורח קשה לאחר שנפגע בצוואר ובראש. הוא מורדם ומונשם בבית החולים שערי צדק ונשקפת סכנה לחייו. ביחד איתו מאושפזת בתו שנפצעה באורח קל. אם המשפחה נפצעה באורח בינוני ונמצאת ביחד עם בנה בבית החולים הדסה הר הצופים.

מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק, ד״ר אלון שורץ

חובשי מד"א שהגיעו למקום נחמיה כץ, ודוד טרכטנברג, סיפרו: "הגענו מהר מאוד למקום, ברחוב מעלה השלום ראינו אוטובוס עם נוסעים עומד באמצע הכביש, אנשים סימנו לנו להגיע לשני גברים כבני 30 שהיו באוטובוס וסבלו מפצעי ירי, הם היו בהכרה מלאה והתהלכו, כשהם עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעלנו אותם לאמבולסים של מד"א שהגיעו למקום, משם הם פונו לבית חולים כשמצבם קל עד בינוני, משם המשכנו לכניסה לחניון קבר דוד וראינו ארבעה גברים אחד מהם כבן 50 ושלושה כבני 30 שוכבים בהכרה מלאה וסובלים מפצעי ירי בפלג גופם העליון, כעבור זמן קצר הטרקטורון של מד"א הביא אלינו פצועה נוספת אשה כבת 30 בהכרה, עם פצעי ירי, הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבם של שניים קשה, חמישה במצב קל עד בינוני".

הפארמדיקים של 'צוות הצלה' נפתלי סופר וקובי מנדלסון מוסיפים: "בהגיענו למקום, נמצאה זירה מורכבת עם נפגעים שהיו פזורים בשתי זירות. הענקנו סיוע רפואי ראשוני למספר נפגעים שסבלו מפצעי ירי, והם פונו להמשך טיפול רפואי בביה"ח"

יהושע מנה, חובש רפואת חירום ב'צוות הצלה' מוסיף: "מדובר באירוע קשה מאוד, בין הנפגעים טיפלנו בבחור כבן 16 שנפגע מהירי בפלג גוף עליון במצב קשה, בנוסף שני גברים כבני 18 ו-30 עם פציעות ירי בראש ובחזה במצב קשה, ו 4 נפגעים נוספים במצב בינוני וקל, משם נקראתי לסייע לאשה מבוהלת שחיפשה את בעלה שפונה לאחד מבתי החולים. לצד זאת נתקלתי בעגלות תינוק זרוקות בצד, בשעה שהוריהם נמלטו עם הפעוטות בנסיון להימלט מהתופת".

מוטי פרץ, מתנדב 'צוות הצלה' נציג בית חולים בביה"ח שערי צדק אומר, "כהרגלנו באירועים מורכבים, הוזנקתי לבית החולים לצורך תיאום בין מוקד מד"א, הצוותים בזירה ומשפחות הנפגעים. אנחנו פועלים בשעה זו גם בביה"ח הדסה הר הצופים, בעזרת נציג הארגון בהדסה מוישי הלל שמסייע רבות למשפחות".

עדכון מבית חולים שערי צדק, האישה שנפצעה קשה עברה לידת חירום, מצב היילוד קשה אך יציב. פצוע קשה נוסף עם פגיעת ראש, מורדם ומונשם, וארבעה פצועים בדרגות קלות יותר עדיין מאושפזים במחלקה לרפואה דחופה, כך מסר מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק ד"ר אלון שוורץ

דובר ארגון הג'יהאד האיסלאמי, טארק עז א-דין בירך על הפיגוע, אותו הגדיר כפעולה הירואית, ואמר כי הוא מוכיך את המשך המאבק וההתנגדות לכובש בכל הזירות. גם דובר החמאס, פאוזי ברהום בירך על הירי ואמר כי הוא "תגובה טבעית לתוקפנות של חיילי הכיבוש ופשעי המתנחלים נגד העם הפלסטיני והמקומות הקדושים". ברהום הוסיף כי "הפעולה היא הוכחה להמשך ההתנגדות לרבות בירושלים המזרחית וכי העם הפלסטיני מפנים שהמאבק הוא דרך להגן על המולדת ועל העם הפלסטיני והמקומות הקדושים". גדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח פרסמה גם היא הודעה עך הפיגוע, ואמרה כי הוא "תגובה טבעית על הפשעים של הכיבוש נגד העם הפלסטיני לרבות ההתנקשות באבראהים אנאבולסי בשכם והמפקדים הבכירים ברצועת עזה תייסיר אלג'עברי וחאלד מנסור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים