שיתוף
תגובות
צרכנות » פידיון רשתות השיווק גדל בשנת 2021 ב-5.1%
דו"ח הלמ"ס
ביחס לפדיון רשתות המזון, בין החודשים אוקטובר עד דצמבר נרשמה ירידה של 2.4% במחירים קבועים בפדיון של רשתות המזון. זאת לאחר ירידה של 7.8%
קניות ברשת | צילום: shutterstock

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מפרסמת את נתוני פדיון המכירות של רשתות השיווק לשנת 2021. לפי הלמ"ס, בשנת 2021 גדל סך הפדיון של רשתות השיווק במחירים קבועים ב-5.1%, בהשוואה ל-2020, הנתון הזה מהווה המשך לעלייה של 3% בשנת 2020.

לעומת זאת, בשנת 2021 חלה ירידה של 3.0% במחירים קבועים בפדיון של רשתות המזון בהשוואה ל-2020, זאת לעומת עלייה של 10.1% בשנת 2020.

כאשר בוחנים את סך פדיון המוצרים בחודשים אוקטובר עד דצמבר מגלים כי ישנה ירידה של 1.9% במחירים קבועים בסך כל פדיון רשתות השיווק. זאת לאחר יציבות במחירים קבועים בשלושת החודשים יולי עד ספטמבר.

ביחס לפדיון רשתות המזון, בין החודשים אוקטובר עד דצמבר נרשמה ירידה של 2.4% במחירים קבועים בפדיון של רשתות המזון. זאת לאחר ירידה של 7.8% במחירים קבועים בחודשים יולי עד ספטמבר 2021.

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים