שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » פייזר סירבה להתחייב לספק חיסונים לישראל
הסכם מחורר?
למרות ההתרגשות הגואה בישראל בעקבות חתימת הסכם רכישת החיסונים לקורונה מ'פייזר' – החברה סירבה להתחייב על מכירתם לישראל אלא הצהירה על נכונותה לעשות כן
מטה חברת פייזר בגרמניה | צילום: nitpicker, שאטרסטוק

מאחורי ההתרגשות הגואה בישראל על חתימת הסכם רכישת החיסונים עם חברת התרופות האמריקנית 'פייזר', מסתתר חשש המלווה בחוסר וודאות, לצד תקווה שההסכם אכן ימומש ויתבצע על הצד הטוב ביותר. החברה סירבה להתחייב בהסכם שחתמה עם מדינת ישראל כי אכן תמכור לה חיסונים, אלא בסך הכל הצהירה בהסכם על נכונותה לעשות כן "בהתאם לנסיבות".

עם זאת, בהנחה שהחברה תודיע בימים הקרובים לישראל כי אכן החליטה להציב אותה ברשימת המדינות הראשונות לקבל את החיסון, הרי שזו תעביר לה כבר בימים הקרובים "מקדמה" לתשלום על החשבון בסך 120 מיליון ₪, מתוך הסכום הכולל של העסקה שמסתכם בסך 800 מיליון שקלים.

לפי הסיכום, את יתרת התשלום תספק ישראל ל'פייזר' בשבוע שבו תחל לספק לה את החיסונים בפועל.

מ'פייזר' נמסר, כי על מנת שהחיסון יהיה יעיל, נדרש כל אחד לקבל 2 חיסונים בהפרש של מספר ימים בין חיסון לחיסון. עלות כל חיסון יעלה למדינה 100 שקלים, אשר יסתכמו בעלות של 200 ₪ לכל אדם.

יצוין, כי בעוד ישראל דרשה מחברת 'פייזר' רכישת 18 מיליון חיסונים, הסכימה החברה להתחייב רק על 8 מיליון בלבד. זאת, לאור המגעים המתקדמים שהיא מקיימת בעניין עם ארה"ב ועם כ-10 מדינות נוספות.

על פי ההסכם, במידה ו'פייזר' אכן תחליט כי היא מספקת לישראל את החיסונים, הרי שזה יתבצע החל מחודש ינואר, בפריסה של 12 חודשים לכל אורך שנת 2021.

למרות האופטימיות והצהרת ראש הממשלה כי החל מחודש ינואר יהיו בישראל חיסונים לנגיף, הבהירה ראש שרותי בריאות הציבור משרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כי "בחורף הקרוב לא נראה פה אנשים שמחוסנים נגד קורונה". לדבריה, "אנחנו עוד לא יודעים על החיסון של פייזר הרבה, היעילות שלו לא ברורה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים