שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » פייזר: החיסון יעיל נגד המוטציה הבריטית
אנחת רווחה
מחקר חדש מצא כי החיסון מספק הגנה גם מפני הזן החדש של קורונה. "ההתפתחות הנגיף מחייבת המשך מעקב צמוד"
פייזר | צילום: Emre Akkoyun, שאטרסטוק

חברת התרופות פייזר הודיעה היום (רביעי) כי החיסון שפיתחה יעיל בסבירות גבוהה נגד המוטציה הבריטית. התוצאות המעודדות מגיעות מתוך ניתוח דוגמיות דם של משתתפים בניסוי של החברה, לאחר שבשבוע שעבר הודיעה פייזר כי החיסון יעיל גם נגד מוטציה נוספת של הנגיף, שמוצאה בדרום אפריקה ובנויה בצורה דומה למוטציה הבריטית.

המוטציה שמתחוללת בנגיף נקראת B.1.1.7 ויש לה כעשרה גרסאות שונות בחלבון הפריצה אל התאים, דבר שהעלה חששות רבים בקרב המדענים. אולם לפחות כרגע ביחס לסוג הזה של המוטציה על שלל הגרסאות שלו, נראה בנייר עמדה ראשוני שלא עבר בקרת עמיתים, כי בבדיקה של 16 דגימות דם שנעשו במעבדה של החברה במיינץ, מוכח כי החיסון מזהה את הנגיף. הדגימות האלו נלקחו מנבדקים שמחציתם מעל גיל 55.

במסמך שפרסמו החוקרים, שטרם עבר בדיקת עמיתים, נכתב כי בהסתמך על הבדיקות שבוצעו – לא נמצא הבדל ביולוגי מובהק ביכולת הנטרול, בין נגיף הקורונה לווריאנט החדש. המחקר החדש מביא עימו תקווה נוספת, מכיוון שמספר מקרי המוות היומיים בבריטניה שובר שיאים מידי יום. בנוסף, המחקר מראה כי לא יצטרכו לעת עתה לפתח חיסונים חדשים.

חשוב לציין כי מדובר בהערכה כיוון שהבדיקה נעשתה במעבדה ולא בבני אדם בצורה ישירה. אולם בנייר העמדה נכתב כי "בחינת המידע שהתקבל, יחד עם הידע שיש לנו על הפעולות שנוצרות בגוף בעקבות הפעלת החיסון שלנו, גורמים לנו להניח שמערכת החיסון של הגוף תהיה עמידה גם כלפי המוטציה הזו".

עם זאת החוקרים מציינים כי "צריכה להיות דאגה מהאבולוציה של נגיף הקורונה וצריך לשמור על מעקב. למרות שכרגע הנגיף אינו עמיד לחיסון". בינתיים, מומחים קראו להמשיך במחקר על מנת לקבוע אם חיסונים אלו יוכלו להגן מפני מוטציות נוספות של הנגיף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים