שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פייזר פנתה ל-FDA לאשר חיסון בני 12-15
דריכות בעולם
פייזר וביונטק פנו למנהל המזון והתרופות האמריקני, וביקשה להרחיב את אישור החירום שניתן לחיסון לקורונה גם לילדים בני 12-15
חיסוני פייזר | צילום: Haris Mm, שאטרסטוק

חברות פייזר וביונטק הודיעו כי ביקשו ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) להרחיב את שימוש החירום בחיסון נגד הקורונה שפיתח, גם בקרב ילדים בגליאי 12 עד 15. בסוף מרץ הודיעה פייזר כי החיסון שלה נגד נגיף הקורונה הצביע על יעילות של 100% בקרב ילדים מגיל 12.

בהודעה של פייזר וביונטק נכתב כי בימים הקרובים תפנה החברה לרגולטורים נוספים בעולם בבקשה לאשר את החיסון שלה לבני 15-12, זאת בהתבסס על נתוני השלב השלישי של הניסוי שלה על ילדים בגילים אלה – שבו נמצא 100% יעילות.

במחקר שטרם עבר בקרת עמיתים שערכה פייזר על 2,260 ילדים אמריקנים בגילאי 12 עד 15, הראו נתונים ראשונים כי לא היו מקרי הדבקה בקורונה בקרב אלה שסיימו את שתי מנות החיסון, לעומת 18 מקרי הדבקה בקרב אלה שקיבלו זריקות דמה (פלצבו).

המסקנה לדברי החברה היא שהחיסון יעיל ב-100% כדי למנוע מחלה בילדים מתבגרים. עוד ציינו החוקרים כי תופעות הלוואי שניצפו בקרב המשתתפים – כאב באזור ההזרקה, עייפות וחום – היו זהות לתופעות שניצפו בקרב יתר המתחסנים. גם רמת הנוגדנים בגוף כחודש לאחר קבלת המנה השניה נמצאה זהה לקבוצת הגילאים הבאה.

במשרד הבריאות הודיעו כי יאשרו את החיסון לגיל 12-15 רק לאחר אישור ה-FDA: "ההתנהלות בחיסון המבוגרים תמשיך גם לבני הנוער ואחר כך לילדים. אנחנו נערכים לחסן מיד לאחר קבלת האישור". קופות החולים הודיעו כי "לאור הצלחת מבצע החיסונים בקרב הבוגרים, קופות החולים דורשות ממשרד הבריאות שגם חיסון בני הנוער ייעשה רק דרכן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים