שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » "פייק ניוז עם דם על הידיים – ניסיון פלילי"
צאו להתחסן
מרצה בכיר בפקולטה לרפואה אוניברסיטת ת"א וחבר במטה הקורונה בטור מיוחד ל'בחזית': "העובדה שרוב המכריע של הרבנים קורא לציבור החרדי להתחסן הינה תעודת כבוד"
חרדי מתחסן | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

האמונה האולטימטיבית בבורא עולם היא המרכיב המשותף של כל שלושת הדתות. אמונה זו נותנת למאמינים את היכולת להתמודד עם כל משבר מבלי להישבר ומשמשת מעין 'יוגה' פנימית של הנפש אשר שומרת על הגוף.

זו הסיבה העיקרית, לעניות דעתי, לתחושת הרגיעה היחסית וחוסר הפחד אשר קיימים בחברה החרדית בכל מה שקשור להתמודדות עם מגפת הקורונה. החברה החרדית מרגישה שההגנה הטובה ביותר מפני הקורונה היא לימוד תורה והתקרבות אל הקל. נקודה!

החרדים שמים את מעוזם ברבנים אשר מבחינתם מהווים את האוטוריטה הדתית הבלעדית בכל מה שקשור לדת, להלכה, ולחיים היומיומיים. לפיכך, העובדה כי הרוב המכריע של הרבנים קורא לציבור החרדי ללכת ולהתחסן מפני נגיף הקורונה הינה תעודת כבוד לרבנים.

אך באותה נשימה אינני יכול, במיוחד כאדם מאמין, שלא לתהות כיצד ציבור דתי ומאמין כה רחב איננו נוהר בהמוניו להתחסן עוד אפילו לפני שהרבנים מורים להם לעשות כך. הלא אנחנו שומעים השכם וערב את הפסוק הנפוץ "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" המשמש בכל הדתות בכלל וביהדות בפרט כאזהרה להישמרות מסיכונים אשר יכולים לפגוע בגוף ובנפש.

ובכן, הסיכון הגדול ביותר אשר נפל על האנושות כולה בשנה האחרונה היא מגפת הקורונה אשר הורגת בנו השכם וערב. מגפה אשר בוחרת לפגוע דווקא בחלקים החלשים בחברה מבחינה סוציואקונומית  בכלל ובחברה החרדית בפרט.

העובדה הקשה שלאחרונה המחלה תופסת תפנית מסוכנת עוד יותר ופוגעת גם בצעירים, בילדים ובתינוקות אמורה להדליק אור חרדי אדום בוהק כי הלא לילדים הרבים החיים בצפיפות נוראית בדירות קטנות אין חיסון זמין כפי שיש בידי משפחותיהם ומוריהם הבוגרים.

תחושת חוסר האונים הנוראית של ילדים אלו אשר מרגישים את חנק המגפה בתוך משפחותיהם אמורה לעורר בחברה החרדית גל רחב של אחריות קולקטיבית אשר כבר קיימת בהם בנושאים רבים אחרים כמו תמיכה כלכלית במשפחות נזקקות. אחריות קולקטיבית-דתית-חברתית זו חייבת להיות מתורגמת בעלייה דרמטית של אחוז הפונים לקבל חיסון מקרב הצעירים והמבוגרים שביניהם.

אחריות קולקטיבית זו חייבת לגרום לחברה החרדית לקום ולמחוק כהרף עין את הניסיון הפלילי והלא אנושי של קבוצת מארגני הפייקניוז אשר מחפשת לזרוע חוסר אונים ובלבול בחברה בכלל ובחברה החרדית בפרט.

בלבול זה מביא לחוסר החלטיות של המאמינים החרדים בכל מה שקשור לפיקוח נפש. מכאן שקבוצת הפייקניוז הנוראית הזו מובילה לחולי נוראי ולמוות ודאי של חלקים רבים מהחברה החרדית ולכן הם מוגדרים מבחינתי כקבוצה עם דם על הידיים בכל מובן המילה.

קבוצה מרושעת זו משתמשת באמצעי המדיה הזמינים ביותר לכל גיל כדי להעביר מסרים סמויים וגלויים כאחת של דיסאינפורמציה פושעת לגבי חוסר היעילות של החיסון ומשתמשים במידע חלקי מסולף כדי לשכנע שהם אמינים.

בדיקה מעמיקה של הודעות שקריות אלו מוכיחה מעל לכל ספק כי מדובר בהטעיות מכוונות של ציבור הקוראים המובילה לתוצאה קטלנית. דוגמא להודעה שקרית שכזו היתה שכביכול ישנם חיסונים רבים שפג תוקפם הניתנים בכוונה לציבורים שונים.

קבוצה זו טרחה אף לקחת את הבסיס לכתבה אחרת זמינה בעיתונות הדיגיטלית ולהחליף את תכנה כך שהיא תראה אותנטית. רק בדיקה מעמיקה של ההודעה השקרית הביא לפרסום נגדי שתיקן במעט את הנזק שכבר נעשה.

אני קורא מכל לבי לכל האנשים המאמינים החרדים להילחם עד חורמה בתופעה מסוכנת זו של פייקניוז קטלני. זו יכולה להיות שעתה הגדולה ביותר של החברה החרדית להוכיח לעצמה ולאחרים שמדובר בחברה סולידארית ומאמינה הפועלת יומם ולילה למען הגנה על ילדיה וזקניה מפני מתקפת טרור של פייקניוז. מתקפת כזו לא ששה לרגע להפסיק את מאמציה לזרוע הרס ומוות בחברה בכלל ובחברה החרדית בפרט.

צאו להתחסן בהמוניכם מאמינים נכבדים כדי להגן על בריאות הגוף והנפש כפי שהאל קבע  ללא עוררין. חיסון זה נבדק כבר על מיליוני אנשים והוכח כיעיל ביותר ברוב מכריע של המתחסנים בארץ ובעולם. צאו להתחסן כדי שנוכל יחד כחברה רב תרבותית לחזור ולעסוק איש איש בדתו ובאמונתו ללא פחד וחשש מפגיעה קטלנית דרך נשימה או מגע של חברים ובני משפחות.

הכותב הוא מרצה בכיר, חוקר עמוד שדרה הפקולטה לרפואה אוניברסיטת ת"א וחבר במטה הקורונה בחברה הערבית

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים