שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פינדרוס: יהדות התורה תתנגד להגדלת הקנסות
הגדלת הקנסות
לקראת העלאת תכנית הגדלת הקנסות להצבעה בממשלה הודיעה יהדות התורה כי תצביע בניגוד לעמדת הקואליציה: "נדרשת התחשבות בכלל העמדות המושמעות בקואליציה"
ח"כ יצחק פינדרוס בועדה | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לקראת החלטת הממשלה על הגדלת גובה הקנסות למפרי ההנחיות, הודיעה סיעת יהדות התורה כי היא תתנגד למהלך.

בהודעה שפרסם  יו"ר הסיעה, ח"כ יצחק פינדרוס, נכתב כי הממשלה חייבת להתחשב בעמדת סיעות הקואליציה. "לקראת הדיון המתוכנן בישיבת הממשלה על העלאת גובה הקנסות, סיעת יהדות התורה מודיעה כי בהתאם להחלטה להתנגד להעלאת גובה הקנסות, נציגי הסיעה יצביעו נגד ההחלטה במליאת הכנסת ובוועדות", נכתב בהודעה.

לדברי פינדרוס, "הממשלה חייבת להתחשב בעמדות סיעות הקואליציה ולא לדון בהצעה שלא מקובלת על כל השותפות הקואליציונית. אמרנו וחזרנו, כי נתנגד להעלאת גובה הקנסות, הגבוהים ממילא. בפרט על רקע המצב הכלכלי הקשה בו נתונים אזרחי ישראל בכלל ובעלי העסקים הקורסים בפרט. הממשלה צריכה לגבש פתרונות ולא להגדיל את הקנסות".

הבוקר קיימו הליכוד וכחול לבן מגעים בניסיון לתאם עמדות לקראת ההצבעה.

כזכור, בסוף השבוע נערכו מגעים בין הנציגים החרדים לשר הבריאות אדלשטיין בניסיון להגיע להסכמות בנושא. החרדים מצדם טענו לאפליה באכיפת החוקים ואילו אדלשטיין מצדו הסכים לאחד את גובה הקנסות על כלל סוגי העבירות ל-20,000 ₪ – הצעה שהחרדים התנגדו לה.

בשבוע שעבר פרסמה סיעת יהדות התורה הודעה, בה הביעה המפלגה את תסכולה מחוסר שיתוף הפעולה עם הליכוד. בסיעה הוחלט כי ליצמן וגפני ייפגשו בהקדם עם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, במטרה להעביר לו מסר שאינו משתמע לשני פנים, כי במתכונת הנוכחית יהדות התורה לא רואה את עצמה במקום של מחויבות לשותפות קואליציונית.

בישיבת קבינט הקורונה הודיע יו"ר ש"ס אריה דרעי כי הוא מתנגד להגדלת הקנסות וטען כי "לא מקובל שהמסעדות, החתונות ומסיבות שפותחים בניגוד להנחיות יקבלו קנס של 5,000 שקלים – ומוסדות לימוד, יקבלו קנסות בסך 15 אלף שקלים".

בתגובה לדברים אמר ראש הממשלה כי הדברים ייבחנו ויילקחו במכלול השיקולים.

הבוקר כאמור, נראה כי הצדדים טרם הגיעו להבנות כלשהן בסוגיה, מה שהביא לפרסום ההצהרה מצד 'יהדות התורה' על התנגדותה למהלך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים