שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פיצויים למשפחות האסון תמורת החוק
הצעה שפלה
בכירים בקואליציה פנו לח"כים מיהדות התורה והציעו שייעדרו מההצבעה על חוק איחוד משפחות, ובתמורה יובטח להם שהקואליציה תקדם את חוק הפיצויים לנפגעי אסון מירון
זירת האסון במירון | צילום: דוברות מד"א

גורמים בכירים בקואליציה פנו לחברי כנסת מיהדות התורה והציעו להם להיעדר מההצבעה על חוק איחוד משפחות, שתתקיים ככל הנראה ביום רביעי הבא. בתמורה: יובטח להם שהקואליציה תקדם חוק פיצויים לנפגעי אסון מירון – כך נחשף 'ידיעות אחרונות'.

על שולחן הכנסת מונחת הצעת חוק שהגיש יעקב אשר מיהדות התורה, ומבקשת לפצות את משפחות 45 הרוגי אסון מירון וכן את הפצועים. הצעת החוק מבקשת להקים ועדה שתהיה אחראית על קביעת מנגנון הפיצויים ותורכב משופט מחוזי בדימוס, נציג משרד האוצר ונציג המוסד לביטוח לאומי.

בהצעת החוק לא מפורטים סכומי כסף, וקביעת גובה הפיצוי תישאר בידי הוועדה שתקום. אשר כתב את הצעת החוק בהתבסס על מנגנון הפיצויים שהעניקה המדינה לנפגעי אסון ורסאי.

בימים האחרונים ניסה אשר לקדם את הצעת החוק ולהעלות אותה על מסלול חקיקה מהיר המכונה "פטור מחובת הנחה". אבל פעם אחר פעם מנעה הקואליציה את קידום הצעתו, מה שידרוש ממנו להמתין 45 יום מרגע הנחת ההצעה ועד שהיא תוכל להגיע להצבעה בקריאה טרומית.

על פי הדיווח של עמיחי אתאלי, בימים האחרונים נעשו שתי פניות לחברי כנסת ביהדות התורה מצד בכירים בקואליציה. אלה הציעו להם להיעדר מההצבעה על חוק איחוד משפחות בתמורה לקידום החוק לפיצוי נפגעי מירון. אחת הפניות נעשתה לגורם אחר ביהדות התורה ואחת הופנתה לאשר. עוד בטרם בוצעה הפנייה לחברי יהדות התורה, נעשתה בדיקה בקואליציה ונמצא שגם הגורמים הבכירים ביותר בממשלה אינם מתנגדים לעסקה.

אולם שתי הפניות שנעשו לגורמים החרדיים נדחו על הסף. לדברי גורמים מעורבים בפרטי הפנייה לאשר – הוא דחה אותה. לפי הגורמים, אשר אמר כי "חוק הפיצויים הוא דבר מוצדק והכרחי, ויעבור כך או כך. לא נהיה חלק בעסקה שתתבסס על דם הרוגי האסון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים