שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פיצוץ במשותפת: "לא הגענו להסכמות"
פיצול ערבי
חברי המפלגה סיימו פגישה נוספת של משא ומתן ללא הסכמות, ומסתמן כי סיעות חד"ש, תע"ל ובל"ד ירוצו בבחירות הקרובות ללא מנסור עבאס
מנסור עבאס, אחמד טיבי ואיימן עודה | צילום: ויקיפדיה

הסתיימה ללא תוצאות פגישה שנערכה הערב (רביעי) בין נציגי ארבע המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת. גורמים ברע"מ אמרו כי "המפלגה שוקלת לרוץ לבד" בבחירות הקרובות. יתר המפלגות – חד"ש, בל"ד ותע"ל – צפויות להישאר ברשימה.

יו״ר רע״ם מנסור עבאס מסר כי "הם גם לא רוצים לכבד את ערכי הדת והחברה, וגם רוצים להישאר על הספסל של המגרש הפוליטי. ניסינו למנוע התפרקות המשותפת עד הרגע האחרון, עכשיו ההחלטה היא בידי מועצת רע״ם".

הם הוסיפו: "ניסינו להתגבר על מכשולים למען האחדות והודענו שאנחנו מסכימים לראות בנתניהו קו אדום כדי שהמשותפת תהיה כוח עצמאי ומשפיע. אך מרכיבי המשותפת לא היו מוכנים לדבר על אלטרנטיבות והשפעה פוליטית, והתעקשו בסירובם להתחייב שלא להצביע על חוקים הסותרים את אמונות החברה שלנו. לכן נעלה את הנושא בפני מועצת השורא ונקבל החלטה בנושא תוך 48 שעות".

ח"כ אוסמה סעדי, שחבר ברשימה מטעם מפלגת תע"ל מסר בסיומה של הפגישה: "לא הצלחנו להגיע להסכמות, ניסינו במשך שעות ועד כה ברור שהמשותפת לא תמשיך".

"לצערנו הגענו למבוי סתום, אנחנו לא יכולים לבשר כרגע שיהיה המשך לרשימה המשותפת", מסר ח"כ מטאנס שחאדה מבל"ד. "היא לא תמשיך בהרכב הנוכחי, אנחנו מקווים שנגיע הלילה להסכם לגבי ההרכב החדש. איבדנו את המומנטום".

מוקדם יותר הערב בפגישה, הציג מזכ"ל רע"מ את דרישות הרשימה, שהן קביעת קו שמרני בנושאים אזרחיים ועצמאות פוליטית, שתוכל, למשל, לאפשר לרע"מ לנהל משא ומתן ולהיכנס גם לממשלה בראשות בנימין נתניהו, אם תקום כזו אחרי הבחירות. בסופו של דבר, כאמור, לא הושגו הסכמות בין הצדדים.

גורם המכיר את שהתנהל בתוך הישיבה הסגורה של ארבע המפלגות, אמר שהשיחות היו ממוקדות באי-ההסכמה הפוליטית לגבי המלצה על הימין. לדבריו, לאחר "שרע"מ הבינו שלא מתיישרים עם הקו שלהם הם חתכו ויצאו עם הודעה על ענייני דת. עזבו את הישיבה באופן שברור שתוכנן מראש".

רע"מ דרשה את הסכמת יתר המפלגות לכמה תנאים, ובתמורה תקבל את התנאי "רק לא נתניהו", ברקע התקרבות יו"ר המפלגה מנסור עבאס ליו"ר הליכוד. בין היתר דרשו ברע"מ הימנעות מהצבעות שפוגעות בזהות הדתית והשמרנית של החברה הערבית. לעומת זאת, יתר הסיעות ברשימה המשותפת דרשו להיצמד למצע הפוליטי הישן, וכי ההחלטות ברשימה תתקבלנה על פי רוב – ובכלל זה המלצה על מועמד לראשות ממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים