שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פיצוץ הבוקר במפעל כימיקלים באיראן
נמצא בחקירה
כמו כן, דובר הפרלמנט האיראני, הודיע היום כי בשל פקיעת ההסכם עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, איראן תעצור את העברת המידע מאתרי הגרעין לידי הסוכנות
תגיות:
הפיצוץ על הספינה | צילום: צילום מסך מתוך עמוד הטוויטר של Reza Khaaste

כ-10 בני אדם נפצעו היום במהלך פיצוץ שהתרחש במפעל כימיקלים במחוז אספהאן שבמרכז איראן. גורמים באיראן מדווחים כי "גורמי הביטחון בודקים את הסיבה שבגינה נגרם הפיצוץ וכי הנושא נמצא בחקירה. עוד דווחו כי תשעה פצועים פונו לבית החולים", כך דווח בתקשורת האיראנית.

בתוך כך דובר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קליבף, הודיע היום כי בשל פקיעת ההסכם עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, איראן תעצור את העברת המידע מאתרי הגרעין לידי הסוכנות. "בתום שלושת החודשים של ההסכם, לסוכנות לאנרגיה אטומית לא תהיה גישה לנתונים שנאספים על ידי מצלמות בתוך המתקנים הגרעיניים שלנו, כפי שההסכם פירט", אמר הדובר בשידור.

ההודעה של איראן מגיעה במקביל לשיחות הגרעין בווינה, שנועדו לסלול את הדרך של ארצות הברית בחזרה להסכם הגרעין והסרת הסנקציות על איראן, בתמורה לחזרתה לקיום תנאי ההסכם שנחתם ב-2015.

כזכור, לפני כחודש התקשורת האיראנית דיווחה כי שריפה פרצה במפעל כימיקלים הסמוך לעיר קום באיראן, 150 ק"מ מטהרן‎. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראה עשן כבד באזור הסמוך למפעל.

על פי הדיווחים באיראן, ישנם שישה פצועים בעקבות השרפה, שניים מהם כבאים שהוזעקו לזירה – אחד מהם סובל מכווית קשות. כ-150 אנשי כבאות ו-20 כבאיות הגיעו למקום, בניסיון להשתלט על השרפה. דובר הכבאות המקומי, טען כי מדובר במפעל לייצור אלכוהול בעיר.

בשנה האחרונה פקדו פיצוצים, שריפות ותקלות כמה אתרים חשובים הקשורים לתוכנית הגרעין ולתוכניות צבאיות אחרות של איראן, וחלקם יוחסו לישראל, אבל לעת עתה אין שום רמז לכך שהאירוע ליד קום קשור לפעילות הצבאית או הגרעינית של טהרן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים