שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » פיצוץ ליד השגרירות הישראלית בניו דלהי
חשש בהודו
הפיצוץ נגרם ככל הנראה ממטען מאולתר, לא היו נפגעים ונזק קל נגרם למספר מכוניות שחנו בסמוך. גורם בישראל: מתייחס לאירוע כניסיון פיגוע שכוון כלפי השגרירות
זירת הפיצוץ בהודו

פיצוץ התרחש היום (שישי) ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, נזק נגרם לכמה כלי רכב שחנו בסמוך. על פי המשטרה ההודית ומשרד החוץ הישראלי לא היו נפגעים בתקרית. מקורו של הפיצוץ הוא במטען חבלה מאולתר שהונח כ-50 מטר מהשגרירות, כוחות גדולים של משטרת ניו דלהי הגיעו לזירת האירוע.

הפיצוץ התרחש כמה דקות אחרי השעה 17:00 (שעון הודו), כאשר השגרירות הייתה סגורה. הפיצוץ אירע במקום שנקרא "בית ג'ינדל". הפיצוץ התרחש במרחק של ק"מ בלבד מטקס צבאי שבו השתתף ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי והנשיא ראם נאת' קובינד.

"הממצאים הראשוניים מעידים על ניסיון התגרות שפל", מסרה המשטרה, והדגישה כי הפיצוץ היה בעוצמה נמוכה. גורם משטרתי אמר לכלי תקשורת מקומי כי "מהערכה ראשונית נראה כי מדובר במעשה קונדס שמטרתו לעורר סנסציה".

ממשרד החוץ נמסר כי "לפני זמן קצר אירע פיצוץ סמוך לשגרירות ישראל בהודו. לא היו נפגעים בפיצוץ ואין נזק לבניין. לכל השליחים ועובדי השגרירות שלום. האירוע נמצא תחת חקירת הרשויות בהודו אשר עומדות בקשר עם הגורמים הישראלים הרלוונטיים. שר החוץ מעודכן באופן שוטף באירוע והנחה לנקוט בכל צעדי הביטחון הנדרשים. נעדכן בהתאם להתפתחויות".

גורם ישראלי בכיר אמר כי כוחות הביטחון של הודו וכל גורמי הביטחון הישראלים מתייחסים לפיצוץ ליד השגרירות כאל אירוע ביטחוני, ובודקים האם השגרירות היתה היעד. שגריר הודו בישראל התקשר לפני זמן קצר למנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ואמר לו: ״הודו תעשה ככל יכולתה כדי להגן על נציגויות ישראל בהודו ועל השליחים הישראלים״.

שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח לפני מספר דקות עם מקבילו, שר החוץ ההודי סוברהמניאן ג'ישנקר. ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי שר החוץ ההודי הבטיח לשר אשכנזי כי שלטונות הודו ערבים לביטחון השליחים הישראלים וימשיכו לפעול בנחישות לאיתור כל המעורבים בפיצוץ. שר החוץ אשכנזי הודה לעמיתו והבטיח שיתוף פעולה מלא וכל עזרה שתידרש מישראל.

גם השר ההודי דיווח על השיחה. "אנחנו לוקחים את הפיצוץ מאוד ברצינות, כתב ג'ישנקר בטוויטר. "הבטחתי לו הגנה מלאה על השגרירות ועל דיפלומטים ישראלים. הנושא נמצא בחקירה ולא נחסוך במאמצים לאיתור האשמים".

היועץ לביטחון לאומי של הודו אג׳יט דובאל שוחח טלפונית עם ראש המל"ל בן שבת והעביר באמצעותו עדכון לראש הממשלה על המאמצים הנעשים מצד הודו בחקירת פיצוץ המטען ליד שגרירות ישראל בהודו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להעביר לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי כי "לנו ביטחון מלא שהשלטונות בהודו ימצו את חקירת האירוע, ויבטיחו את שלומם של הישראלים והיהודים הנמצאים שם". סוכם כי הקשר יימשך בכל הערוצים תוך שיתוף פעולה מלא בין המדינות.

שגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא, אמר כי "זה מטען חבלה, זה ברור. אנחנו עדיין מנסים לברר ולהבין מה קרה. זה היה מאוד קרוב לשגרירות ולכן גם אנחנו וגם המשטרה המקומית מתייחסים לזה כאל אירוע חבלני. אני לא יכול להגיד בוודאות אם זה כוון נגד השגרירות. אנחנו מתייחסים לזה כאל אירוע טרור, זה היה מספר מטרים מהשגרירות. יש נזק סביבתי".

מלכא ציין בראיון ל'ווינט' כי בשגרירות היו בזמן הפיצוץ רק כוננים, וכאמור איש לא נפגע. "אבל 17:05 זה בדיוק שעת יציאת העובדים בכל ימי השבוע – וזו הנקודה שמתייחסים אליה אנשי המשטרה. אף אחד לא יודע אצלם שיום שישי הוא שונה", הוסיף השגריר.

הוא ציין כי בשגרירות לא הופתעו מהפיצוץ. "אנחנו ברמת כוננות גבוהה. רק לאחרונה חידדנו את ההנחיות והגברנו את הערנות. אנחנו מאוד נזהרים. השליחים של מדינת ישראל יודעים שהם מטרה לאויב. אנו יודעים שאנו מטרה ולוקחים את זה בחשבון. אנחנו זוכרים היטב הפיגוע שהיה בהודו ב-2012. אנו מתייחסים לזה מאוד ברצינות ולכן גם עכשיו הפעלנו נוהל חירום ווידאנו שכל השליחים הגיעו לבית. לכל השליחים שלום".

לאחרונה חודדו נהלי הביטחון בכל נציגויות ישראל בעולם. הפיצוץ אירע ביום שבו ישראל והודו חוגגות 29 שנים לכינון היחסים ביניהן. שגרירות ישראל בניו דלהי הותקפה בעבר על ידי טרוריסטים. ב-2012 היה פיצוץ בכלי רכב של השגרירות הישראלית בניו דלהי, ובו נפצעה אשתו של דיפלומט ישראלי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים