שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פיצוץ מכלית נפט איראנית סמוך לסוריה
דיווחים
לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית 'ספוטניק', הספינה שעליה התרחשה הפיצוץ פונתה מבעוד מועד ולא היו עליה אנשים בעת הפיצוץ, כמו גם נפט
תגיות: ,
עשן במקום הפיצוץ | צילום: רשתות באיראן

פיצוץ גדול התרחש היום במכלית נפט מול חופי סוריה סמוך לנמל באניאס, כך דווח בכלי תקשורת במדינה המזוהים עם המורדים, עוד דווח כי המכלית הינה בבעלות איראנית. בתוך כך, שריפה פרצה בבית הזיקוק בעיר חומס. לפני שבועיים טען משטר אסד שכלי טיס לא מאויש תקף מכלית נפט שהייתה בדרכה לנמל.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית 'ספוטניק', הספינה שעליה התרחשה הפיצוץ פונתה מבעוד מועד ולא היו עליה אנשים בעת הפיצוץ, כמו גם נפט. עוד טענו שמדובר בפיצוץ שנבע מעבודות תחזוקה שנערכות בספינה כבר כמה ימים. לפי הדיווח לא היו נפגעים בפיצוץ.

אם הדיווחים הללו נכונים, שהפיצוץ אירע בעקבות כשל במהלך תיקון המכלית, אזי אין לפיצוץ במכלית קשר לאירועים בשבועות האחרונים בין ישראל לאיראן בחזית הימית, כשלפי כמה דיווחים בתקופה האחרונה ישראל ואיראן תקפו ספינות זו של זו. לפני כחודש ספינה ישראלית בבעלות איש העסקים רמי אונגר הותקפה סמוך לחופי האמירויות במפרץ הפרסי. התקיפה בוצעה על ידי כוחות איראנים באמצעות טיל שנורה מספינה או מטוס ללא טייס.

כזכור, שריפה פרצה במכלית נפט מול חופי העיר בניאס בסוריה, זאת לאחר שהותקפה על ידי מל"ט שהגיע מכיוון המים הטריטוראלים של לבנון. כך דיווחו בסוכנות הידיעות הרשמית 'סאנא' בסוריה. משרד הנפט בסוריה עידכן כי הצליחו להשתלט על האש, וכן לא דווח על נפגעים. כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי מדובר בכלי שיט איראני, במסגרת המאמץ של טהרן לעקוף את הסנקציות האמריקניות ולמכור נפט סורי. גורמים בלבנון האשימו את ישראל בתקיפת המכלית האיראנית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים