שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » פירות וירקות תורמים לבריאות הנפש של הילדים
מחקר בריא
כל הורה רוצה ויעשה הכל בשביל בריאות הנפש של ילדיו. מחקר חדש מצא כי כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לדאוג לבריאות הנפש של ילדיכם זה לתת להם לאכול פירות וירקות
פירות וירקות | צילום: Serg64, שאטרסטוק

כל הורה רוצה ויעשה הכל בשביל בריאות הנפש של ילדיו. בשביל רבים המילה בריאות הנפש מתפרשת לכדורים מיוחדים שאותם צריך ליטול בשביל בריאות הנפש. אך מחקר חדש מצא כי כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לדאוג לבריאות הנפש של ילדיכם זה לתת להם לאכול פירות וירקות.

המחקר שפורסם ב-BMJ Nutrition, Prevention & Health מראה שלצריכה גבוהה של פירות וירקות יש קשר לבריאות נפשית טובה יותר אצל ילדים בגיל בית הספר. יותר מכך מצא המחקר כי ארוחות בוקר וצהריים מזינות קשורות לרווחה רגשית, ללא קשר לגיל.

אודרי קולטון, מתמחה באנדוקרינולוגיה ילדים במרכז הרפואי לילדים כהן בניו יורק: "נחמד לראות מחקר שמתמקד בילדים, תזונה טובה והשפעותיו על בריאות הנפש. נראה שיש יותר לחץ וחרדה בילדים כעת, במיוחד עם המגיפה והשהות בבית כל כך הרבה זמן הרחק מהחברים והמשפחות".

מה מראה המחקר

כדי לבחון האם לבחירות תזונתיות עשוי להיות קשר לבריאות הנפש, החוקרים הובילו סקרים ביותר מ-50 בתי ספר בבריטניה. כאשר בסך הכל, כמעט 11,000 תלמידים השתתפו בסקר, והעדויות הראו שציון בריאות הנפש הממוצע היה 46.6 מתוך 70 עבור ילדי בית ספר תיכון ו-46 מתוך 60 עבור ילדי בית ספר יסודי.

מתוכם, רק 25 אחוזים מתלמידי בתי הספר העל יסודיים ו-28.5 אחוזים מתלמידי בית הספר היסודי דיווחו על אכילת חמש מנות הפירות והירקות המומלצות ביום. עשרה אחוזים ותשעה אחוזים, בהתאמה, לא אכלו פירות וירקות. כ-21 אחוז מילדי בתי הספר העל יסודיים ו-12 אחוזים מתלמידי בית הספר היסודי שתו רק משקה ללא אנרגיה או כלום לארוחת הבוקר, בעוד ש-11 אחוז לא אכלו ארוחת צהריים.

המחקר מצא שתלמידים שאכלו מנה אחת או שתיים יומיות של פירות וירקות קיבלו ציון גבוה ב-1.42 יחידות, בעוד שאכילת שלוש או ארבע מנות הראתה עלייה של 2.34 יחידות. אלו שאכלו חמש מנות או יותר קיבלו ציון גבוה ב-3.73 יחידות.

"ברמה היסודית, נדרשת תזונה מספקת כדי לספק את אבני הבניין להתפתחות ותפקוד הגוף אצל ילדים ומבוגרים כאחד, כולל גדילה ושכפול של תאים, סינתזה של DNA, נוירוטרנסמיטר ומטבוליזם של הורמונים, ובעיקר קריטי לילדים, תזונה מיטבית היא בעלת חשיבות להתפתחות המוח", כתבו מחברי המחקר.

כיצד פירות וירקות קשורים לבריאות נפשית

"פירות וירקות עשירים בוויטמינים, מינרלים וסיבים. רבים מהילדים והמשפחות שאני עובד איתם לא אוכלים מספיק מהמזונות האלה. כאשר בבתי הספר יש מבחנים, הם שולחים פתק הביתה כדי לוודא שהילדים אוכלים ארוחת בוקר בריאה באותו יום. למה לא להמליץ ​​על זה כל יום?", כתב אודרי קולטון.

לדבריו, "אנחנו יודעים שתזונה טובה יכולה לעזור להתפתחות המוח, אבל עכשיו העובדה שיש לה השפעה על הרווחה הנפשית היא מונומנטלית. אנחנו יכולים להוסיף את זה לרשימת הסיבות שלנו מדוע תזונה נכונה והרגלי אכילה טובים יכולים לעזור ללקוחותינו לילדים".

סל פירות וירקות | צילום: shutterstock

פירות וירקות מביאים קבוצה חזקה של יתרונות פיזיים. הקשר בין בריאות גופנית לבריאות נפשית ידוע מזה זמן רב, כולל הקשר בין תזונה בריאה ומצב רוח בקרב מבוגרים. הרחבת הקונספט לילדים נראית טבעית בלבד, לדברי מומחים.

"בדרך כלל אני מציע סגנון אכילה הכולל מגוון של מזונות, כולל מזון מהצומח, הגבלת פחמימות מזוקקות ומעובדות וסוכר, כמו גם שתיית יותר מים ומעט או ללא משקאות ממותקים", אמר קולטון.

אכילת חלבונים רזים ובריאים יכולה גם לעזור לאנשים להימנע מתחושת "התרסקות סוכר" לאחר עליית רמת הסוכר בדם ולאחר מכן יורדת.

מחברי המחקר כתבו שהם מקווים שהמחקר שלהם יעודד גורמים רשמיים לחוקק מדיניות שתעזור לילדים לקבל יותר גישה למזונות מזינים וטריים גם במסגרות בית הספר וגם מחוצה לה. למרות שהמחקר הזה התבסס בבריטניה, בארה"ב פירוש הדבר שלילדים רבים יש גישה מועטה לפירות וירקות טריים במחירים סבירים על בסיס יומי.

"יש לפתח אסטרטגיות לבריאות הציבור ומדיניות בית הספר כדי להבטיח שתזונה איכותית זמינה לכל הילדים לפני ובמהלך בית הספר על מנת לייעל את הרווחה הנפשית ולהעצים את הילדים למיצוי מלוא הפוטנציאל שלהם", כתבו.

פירות | צילום: leonori, שאטרסטוק
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים