שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » פירצת אבטחה חמורה: אפל הוציאה עדכון חירום
רגע לפני ההכרזה
לטענתה המפתחים חשפו פרצת אבטחה שעלולה לאפשר לגורמים חיצוניים עויינים להתקין תוכנת ריגול במכשירי משתמשים, מבלי שנדרש לעשות דבר או להקליק על קישור מסוים
תגיות: ,
עדכון תוכנה באפל | צילום: DVKi, שאטרסטוק

ענקית הטכנולוגיה 'אפל' הוציאה אמש עדכון חירום לתוכנה במכשירי החברה, לטענתה המפתחים חשפו פרצת אבטחה שעלולה לאפשר לגורמים חיצוניים עויינים להתקין תוכנת ריגול במכשירי משתמשים, מבלי שנדרש לעשות דבר או להקליק על קישור מסוים.

העדכון הגיע בצל ההכרזה היום (ג') על סדרת מכשירי ה-iPhone 13, אירוע שאליו מתלווה בדרך כלל גם השקת מערכת הפעלה חדשה. אולם רגע לפני, משחררת אפל את iOS 14.8, עדכון חירום שאומנם לא כולל חידושים או שינויים כלשהם בחווית השימוש, אך מגיע עם תיקוני אבטחה קריטיים ועל כן מומלץ להורדה והתקנה מיידית.

החוקרים ממכון סיטיזן לאב של אוניברסיטת טורונטו אמרו כי הפרצה איפשרה להשתמש בתוכנת הריגול השנויה במחלוקת פגסוס של החברה הישראלית NSO, בין היתר לריגול אחר פעיל זכויות אדם בסעודיה. הפרצה קיימת באפליקציית המסרים iMessage בכל המכשירים, כולל אייפון, אייפד, מחשבי מק ושעוני אפל ווטש.

בהודעה שפירסמה אפל היא נתנה קרדיט לחוקרים על מציאת הפרצה. "מתקפות כמו זו שתוארה הן מתוחכמות מאוד, פיתוחן עולה מיליוני דולרים, יש להן לעתים קרובות חיי מדף קצרים, והן משמשות לתקיפת בני אדם מסוימים", אמר איוון קרסטיץ', ראש הנדסת אבטחה באפל, בהודעה. הוא אמר כי החברה טיפלה במהירות בבעיה עם תיקון לתוכנה, וכי הפרצה "אינה מאיימת על רוב המשתמשים שלנו".

בהודעה שפירסמה NSO היא לא התייחסה לטענות של אפל, אלא אמרה: "NSO תמשיך לספק לסוכנויות מודיעין ואכיפת החוק בכל העולם טכנולוגיות להצלת חיים ומאבק בטרור ובפשע".

בשל דחיפות העדכון, מומלץ להתקינו באופן יזום: דרך תפריט הגדרות יש להיכנס לאפשרות כללי (General) ומשם לעדכוני תוכנה (Software Update). האפשרות להורדת והתקנת העדכון תופיע בראש העמוד לאחר מספר שניות. יש לוודא מראש כי סוללת המכשיר טעונה ב-50 אחוזים לפחות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים