שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » פיתוח ישראלי יסייע למנוע קטיעות רגליים
כחול לבן
פיתוח ישראלי חדש פותח כדי לטפל בפצעים כרוניים על ידי שימוש בחבישה מיוחדת המבוססת על דם המטופל. בתהליך עיבוד מיוחד נוצר קריש דם בעל תכונות ריפוי
הפיתוח החדש | צילום: דוברות הלל יפה

המערך האורתופדי של המרכז הרפואי הלל יפה הינו אחד מבין בתי החולים הראשונים בארץ שהחלו לטפל בפצעים כרוניים על ידי טיפול ביולוגי המבוסס על דם המטופל. פיתוח ישראלי זה נותן מענה יעיל ומהיר במקרים חמורים של פצעים כרוניים עד לכדי הצלת רגליים סוכרתיים מפני קטיעות. עד כה, השיטות השכיחות לטיפול בפצעים כרוניים הן חבישות ואקום, חבישות מתקדמות וכו'. טיפול זה מתבסס על דם מהמטופל, אותו מעבדים עם חומר מיוחד ליצירת קריש דם בעל תכונות ריפוי. הכנת קריש דם מבוצעת מיד עם לקיחת דגימת דם של החולה ליד מיטתו והקריש המוכן מונח עם החבישה המורכבת על הפצע.

לשיטה זו מספר יתרונות; טיפול קצר ומהיר, מניעת קטיעות רגליים וטיפולים ניתוחיים, טיפול המבוסס על דם המטופל, מפחית כאב ואינו דורש ציוד יקר לתפעול ויישום.

ד"ר מקסים גורביץ', מנהל היחידה לכף רגל סוכרתית במרכז הרפואי הלל יפה, ציין: "שכיחותה ההולכת וגדלה של מחלת הסכרת מעלה את שיעור המטופלים שסובלים במהלך חייהם מרגליים סוכרתיים, שזוהי הסיבה העיקרית לקטיעת גפיים בעולם המערבי. מוצר זה הינו בעל תכונות מיוחדות לריפוי פצעים כרוניים קשים, המבוסס על דם המטופל- מה שמגדיל את סיכויי האיחוי של הפצעים עד לכדי ריפוי מלא. פיתוח חדשני זה מהווה פתרון יעיל, מהיר ואיכותי במקרים קשים של פצעים כרוניים, פצעי לחץ ועוד. טיפלנו כבר במספר מקרים מורכבים של מטופלים שסבלו מפצעי טראומה, פצעים פתוחים לאחר ניתוח שלא נסגרו כראוי וכן במטופלים שהצלחנו להציל את כפות הרגליים שלהם לפני קטיעה והתוצאות הן מדהימות".

ד"ר ירון ברקוביץ, מנהל מחלקה אורתופדית ב', מוסיף: "במערך האורתופדי אנו מתמקצעים ברפואה רגנרטיבית דהיינו טיפול המבוסס על רקמות ממטופל על מנת לתקן או להחליף רקמות או איברים בעלי תפקוד לקוי או חסר כתוצאה מנזק או מום מולד במטרה לאפשר לרקמות פגועות לחדש את עצמן. מוצר זה מצטרף לשורה של טיפולים נוספים רגנרטיבים שאנו מבצעים במערך האורתופדי, ביניהם פגיעות בסחוס ופגיעות של שימוש יתר. טיפולים ביולוגים אלה הם עתיד הרפואה ואנו שמחים להיות החלוצים בתחום".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הי
    בן 63 אחרי קטיעה של רגל שמאל מעל הברך.
    רגל ימין איסכמית עד קצת מעל ה קרסול .סובל מבעיות בכלי הדם וסכרת מטופל במדללים ואינסולין.
    אחרי 16 ניתוחים ( כולל הקטיעה).
    באיזה שלב מתחיל הטיפול אצלכם במחלקה? , בשלב זה אין לי פצעים או כאבים ברגל הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים