שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "פלגים בציבור החרדי עושים מה שהם רוצים"
בנט ל'בחזית'
יו"ר ימינה: "לפיד הוא במדיניות של שנאה כלפי החרדים, נתניהו במדיניות של כניעה, אני לא מאמין לא בזה ולא בזה. מוסד שעובר על החוק לא צריך לקבל כסף מהמדינה"
תגיות:
נפתלי בנט | צילום: דוברות
ההצהרה המלאה של בנט |
צילום: דוברות

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר הערב (שני) במענה שלאת 'בחזית' בהתייחסות לציבור החרדי כי "יש היום הרבה מדינות בתוך מדינות. אני מעולם אאשים את כל הציבור החרדי, אני חושב שזה ציבור מופלא, יש פלגים בפנים שעושים מה שהם רוצים, זה לא מקובל עלי".

"הגישה שלי מאוד שונה משל נתניהו ולפיד, לפיד הוא במדיניות של שנאה כלפי החרדים, נתניהו במדיניות של כניעה, אני לא מאמין לא בזה ולא בזה. לא צריך לשנוא ולא צריך להיכנע, צריך להתייחס הכבוד לכל אזרח ישראלי, יהודי, ערבי, דתי, חרדי, חילוני, מסורתי. כראש ממשלה הגישה שלי תהיה מאוד שונה, מוסד שעובר על החוק לא יקבל כסף מהמדינה, זה מובן מאליו, אני לא מבין איך לא עשו את הדבר הזה ממזמן".

"אני לא מאמין בהסתה, אני חושב שמה שליברמן ולפיד עושים זה לא דבר נכון, אני גם לא מאמין בטשטוש המציאות, לא יכול להיות שילד בבית ספר חילוני או דתי לא יכול ללמוד וילדים בחלק מבתי הספר החרדים הולכים ללימודים, זאת אפליה, זה לא הגיוני, והציבור משלם מחירים. לא כל אמירה צריכה להפוך הסתה, זאת לא הסתה, זאת האמת, אני מאמין בזה".

"בדיוק כפי שכשר חינוך הפעולה הראשונה שעשיתי הייתה ביטול האפליה כנגד חרדים, בזמנו לפיד לא הסכים להעניק קייטנות לילדים חרדים, מיד כשנכנסתי לתפקיד פתרתי את זה והשוואתי, לא מוכן להפלות נגד ילד חילוני או חובש כיפה סרוגה, לכם זה נשמע הגיוני?", טען בנט.

בנט אמר את הדברים הצהרה לתקשורת בעניין הסכנה באסטרטגיה הנוכחית של הממשלה והמחדל הבא: מחדל הילדים. בשידור השתתפו גם פרופ׳ יניר בר-ים, מומחה בינלאומי למערכות מורכבות ופנדמיה, וד"ר אריק פייגל-דינג, אפידימיולוג אמריקאי בכיר.

"אזרחי ישראל", אמר בנט, "לפני כמעט שנה, עם פרוץ הגל הראשון, קראתי לכם לשמור על סבתא וסבא, קריאה שהדהדה בארץ ובעולם והצילה חיים רבים. שמרנו על סבא וסבתא – עכשיו צריך לשמור על ילדינו. היום, אני קורא מכאן לממשלת ישראל – לשמור על הדור הצעיר, על הילדים, על הנשים בהריון".

"אתחיל מהסוף", הוסיף בנט, "באסטרטגיה הנוכחית, של חיסון בלבד ללא ניהול מגפה, ממשלת ישראל מהמרת על חיי הילדים שלנו. הממשלה מבססת כמעט את כל אסטרטגיית היציאה מהמשבר על החיסונים וזה אקט בלתי אחראי. אנחנו לא יודעים מספיק על יעילות החיסון במוטציות, בנוסף ילדים מתחת לגיל 16 אינם מתחסנים".

"החיסון מותר רק מגילי 16 ומעלה, ורבע מאוכלוסיית ישראל – מעל 2.5 מיליון אזרחים הם ילדים. רק בשבועות האחרונים נדבקו 50,000 ילדים בקורונה. 50, אלף, ילדים. זה מספר בלתי נתפס. עשרות ילדים מאושפזים במצב קשה ובינוני. בינואר 2021 נדבקו פי מאה ילדים מאשר במרץ 2020".

"איננו יודעים עדיין את ההשלכות ארוכות הטווח של הקורונה על פוריות, על קוגניציה, וזה הימור על עתיד ילדינו ועל בריאותם. הלוואי, אני באמת מקווה, שהקורונה תתברר כמחלה זמנית וחולפת אצל ילדים. אבל אף אחד לא באמת יודע. אסור לנו לבנות על זה. תקוות וחלומות הם לא תכנית עבודה".

יו"ר ימינה תקף: "עכשיו סוגרים הרמטית את נתב"ג – אחרי שהמוטציות חדרו ארצה, במקום בדיקות רציניות כמו בניו-זילנד, אוסטרליה, טייוואן – מונעים מרבבות ישראלים לשוב ארצה. עד מתי? היה לכם 10 חודשים להכין תשתית ולא עשיתם".

"אגיד בבירור: מבצע החיסונים הוא מצוין ואנחנו גאים שישראל מובילה בעולם בקצב החיסונים. אבל, אף אחד לא יכול לחתום שהחיסונים עמידים בפני המוטציות השונות הקיימות, ובוודאי המוטציות שיווצרו בעתיד, ואף אחד לא יודע כרגע מה האסטרטגיה לטיפול בילדים".

"צריך לדעת – איננו יודעים בשלב זה האם וראינט לונדון גורם לתחלואה קשה יותר בכלל, ואצל נשים בהריון בפרט. פשוט איננו יודעים. ואריאנט לונדון חדר בצורה המונית לישראל דרך נתב"ג, בשל מחדל הממשלה, והספיק להתפשט בכל רחבי ישראל".

"לרוב הנשים בהריון יש ילדים לכן הן בסיכון גדול במיוחד להידבק. ולכן, אני שואל את ממשלת ישראל, את ראש הממשלה ואת שר הבריאות: מה התכנית שלכם? איך נגן בחצי השנה הקרובה על הילדים? על נשים בהריון? ממשלת ישראל חייבת לספק תשובות באופן מיידי, להסביר לנו האם יש לה בכלל את המידע עבור השאלות הבאות".

"מתחילת המגיפה, כמה נשים בהריון או יולדות יצאו חיוביות לקורונה? כמה מתוכן אושפזו, הורדמו והונשמו, עברו ניתוח קיסרי חירום? כמה מהן איבדו חלילה את התינוק, או שהתינוק נזקק לאשפוז?"

"כמה ילדים בכל גיל נדבקו בפועל עד כה? כמה ילדים אושפזו עד כה בגלל הקורונה במצב קל, בינוני או קשה? כמה מהם עדיין מצויים בשיקום מסוג כלשהו? כמה ילדים בישראל חולים בקורונה כרונית, ומדווחים על תסמינים מעל שלושה חודשים מההדבקה?"

"לכמה נשים בהריון בישראל יש ילדים במערכת החינוך? מה התכנית להגן עליהן מהידבקות?", שאל בנט.

"אנחנו מבקשים תשובות. הרשלנות הזו עלתה ועולה בחיי אדם. מחדל נתב"ג עלה ב-1,000 מתים. 1,000 ישראלים מתו בגלל שהשארתם את נתב"ג פרוץ. אנחנו צריכים לעצור את זה כאן. אזרחי ישראל, כמו שאעשה הכל להגן על ארבעת ילדיי, כך אני אילחם כדי להגן גם על ילדיכם ועל כל ילדי ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים