שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » פלסטינים "עשו על האש" במזבח יהושע
מזעזע
אנשי תנועת רגבים שסיירו בהר עיבל הופתעו לגלות קבוצת ערבים משכם בעיצומו של מנגל על מזבח יהושע בהר עיבל. הפלסטינים הגיבו: "לא מכירים במקום כמקום עתיק"
תגיות:
מחבלים במזבח הקדוש | צילום: רגבים

בתיעוד שהופץ ברשת נראים מספר פלסטינים מדליקים מנגל על אחד מקירות מזבח יהושע בן נון בהר עיבל שבשומרון, סמוך לעיר שכם. הם סירבו לכבות את האש, על אף שהוסבר להם שמדובר במקום קדוש ליהדות. כידוע, מדובר באתר עתיק הקיים יותר מ-3,000 שנה ובעל משמעות היסטורית בעיני רבים.

בתיעוד שפורסם ב'חדשות 12' נראה אחד הפלסטינים אומר: "אנחנו רוצים לאכול, לא יודעים כלום על זה שזה מקום קדוש. נאכל וננקה בסוף". כאשר ניסו להסביר להם כי אסור להדליק אש במתחם בגלל חשיבותו, ענה הפלסטיני: "ננקה כשנסיים".

אנשי תנועת רגבים, הייתה באותה שעה בסיור במקום וצפתה במתרחש. "זה אחד המזבחות החשובים ביותר לעם היהודי, וחוגגים לנו עליו", נמסר מטעם חברים בתנועה. "ביקשנו מהם לפנות את הפיקניק מהמקום הקדום והחשוב הזה, אבל לא אכפת להם. מעבר לפגיעה קשה באתר ארכאולוגי כה משמעותי, יש פה מהלך מתמשך של ביזיון וזלזול לאתר שמסמל את הקשר של עם ישראל ומדינת ישראל להיסטוריה ולמורשת, עם אפס תגובה מצד מדינת ישראל".

כזכור, בחודש שעבר הרשות הפלסטינית פגעה באותו האתר, והרסה כ-40 מטר מהגדר ההיקפית וגרסה אותם לחצץ, על מנת להשתמש בהם לסלילת כביש. במקרה זה לא נפגע המזבח בעבודות התשתית, אלא חומתו ההיקפית בלבד. במנהל האזרחי התייחסו לאירוע והבהירו שאין להם יכולת אכיפה במקום, בגלל הימצאותו בשטח B.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הביע זעזוע מהדברים ואמר: "זו שערורייה, פגיעה אנושה באתר מורשת בעל חשיבות להיסטוריה היהודית והאנושית, אני קורא לממשלה ולמערכת הבטחון להגיב לכך בחומרה ולהציב מרגע זה שמירה על האתר, שלא יישנו מקרים כאלו".

"אם בפעם הקודמת הפגיעה היתה בחומה שהקיפה את אתר המזבח, הפעם מדובר בפגיעה ממשית במזבח עצמו", מציין אברהם בנימין דובר תנועת רגבים. "מעבר לפגיעה הקשה באתר ארכיאולוגי כה משמעותי, יש פה מהלך מתמשך של ביזיון וזלזול לאתר שמסמל את הקשר של עם ישראל להיסטוריה ולמורשת, עם אפס תגובה מצד מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים