שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "פניתי ליועמ"ש שיבחן את כשירות נתניהו"
גנץ במתקפה
יו"ר כחול לבן תקף את נתניהו: "אי מינוי שר משפטים הוא הוכחה שנתניהו בניגוד עניינים". על המגעים הקואליציוניים: "נמליץ לנשיא על בעל הסיכויים הגדולים ביותר"
תגיות:
בני גנץ בהצהרה לתקשורת | צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן והשר בני גנץ כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים לפני תום כהונתו בחצות כממלא מקום שר המשפטים, ובו תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "שלחתי מכתב ליועמ"ש שבו אני מבקש ממנו לבחון את כשירות נתניהו לעמוד בראשות הממשלה", עדכן.

גנץ התייחס לביטול ישיבת הממשלה שבה היו אמורים לדון ברכישת חיסונים נוספים לקורונה, על רקע המחלוקת על מינוי שר משפטים קבוע, ואמר כי "לא נפגע בבריאות האזרחים לא בחיסונים ולא בצורה אחרת". לדברי גנץ, "כחול לבן לא תמנע את אספקת החיסונים הרציפה במדינה. כבר עכשיו יש לנו מלאי וצריך להמשיך לקנות עוד, אך בצורה מסודרת. כשהדיון יהיה רק על החיסונים כחול לבן תשמח לקדם אותו".

מוקדם יותר נפגש גנץ עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, בכדי לדון בניסיונות להקמת ממשלה. מטעם כחול לבן נמסר בתום הפגישה כי "השניים המשיכו בשיח על מציאת הפתרון להקמת ממשלה שתחליף את נתניהו. השיחות יימשכו בימים הקרובים".

גנץ אמר בהצהרתו כי כי ימליץ לנשיא על מי שיהיו לו את הסיכויים הגדולים ביותר להרכיב ממשלה – "אם זה יאיר לפיד או כל אחד אחר", כלשונו. לדבריו, "זו קריאת השכמה לכל האנשים הישרים בפוליטיקה. אנחנו בשעת חירום. פחות חשוב מי יעמוד בראש הממשלה – ובלבד שנתניהו יסיים את תפקידו ושתקום ממשלה שתשרת את כל האזרחים".

עוד הוסיף במענה לשאלות עיתונאים: "אני ממשיך בחול המועד בעבודתי, הן בביטחון והן בפגישות עם חברים מהמפלגות השונות, במאמץ למצוא את הפתרון שיביא להחלפת נתניהו בראש ממשלה אחר – בין אם זה יאיר לפיד או כל אחד אחר. אני ממשיך את השיחות וההתייצבות אצל הנשיא תהיה ביום שני. הוא (הנשיא) אמר שייתן את המנדט לבעל הסיכויים הגדולים להרכבת הממשלה – ועל האיש הזה אמליץ".

בני גנץ בהצהרה לתקשורת | צילום: אלעד מלכה

"מחר יהיה יום חשוך בתולדות מדינת ישראל", פתח גנץ את נאומו, "החל ממחר, באופן תקדימי, לא יהיה בישראל שר משפטים. זה יהיה יום שבו ראש ממשלה מבקש לשבש מהלכי משפט ולהטיל מורא על שופטיו, על הפרקליטים שעוסקים בתיקיו, ועל אזרחי ישראל כולם. נאשם בפלילים מבקש ששלטון החוק ירכין בפניו את ראשו. במקום להתייצב בבית המשפט- הוא מבקש לחפור תחת יסודותיו. אני לא אאפשר את הפגיעה הזו בשלטון החוק. אנחנו לא נאפשר זאת".

"ההכנות של נתניהו בעניין הזה, החלו מזמן- ראש הממשלה טוען שתפרו לו תיקים, הוא שלח את שליחיו לכרסם בפרקליטות מבפנים. הוא מנע מינוי מנכ"ל משרד משפטים והוא מונע מינוי פרקליט מדינה קבוע – פרקליט שאמון בין היתר על ניהול התיק שלו. הוא ניסה להתחמק ממילוי פסיקות בג"ץ בממשלה".

"הוא האשים, באופן שקרי, את הייעוץ המשפטי לממשלה במניעת מענקים וקורא לציבור "לעלות על צלאח א-דין". הוא שולח את אנשיו להשתלח בנשיא המדינה- כדי לחתור תחת החוק והממלכתיות. וכעת, אחרי שכיוון על המעטפת- הוא מבקש לפגוע בליבה של הדמוקרטיה הישראלית ולהותיר את משרד המשפטים ללא שר, בחוסר תפקוד, ללא הגנה וגיבוי".

"החל ממחר לא יהיה בישראל שר משפטים, בתוך כמה חודשים לא יהיה פרקליט מדינה, הסגרות לא יבוצעו, תקנות לא ישונו, חוקים חשובים יתקעו. אי מינוי שר משפטים הוא הוכחה ניצחת שנתניהו נמצא בניגוד אינטרסים בין האישי לבין המדינה. לכן, שלחתי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, שבו אני מבקש ממנו לבחון את כשירותו לעמוד בראשות הממשלה, תהיה החלטת היועץ אשר תהיה- כתב אישום ממשלי חמור מונח היום על השולחן נגד ראש הממשלה ושותפיו לפשע".

"זו קריאת השכמה לכל האנשים הישרים בפוליטיקה- אנחנו בשעת חירום. זה פחות חשוב מי יעמוד בראשות הממשלה, ובלבד שנתניהו יסיים את תפקידו, ושנסכם על הקמת ממשלה ישרה וממלכתית שתשרת את האזרחים. ממשלה שתדון ברצינות גם בסוגיית החיסונים. וכן, אני אומר לכם שכחול לבן לעולם לא תפגע בבריאות אזרחי ישראל, לא בחיסונים, ולא בשום צורה אחרת. אזרחי ישראל לא ייפגעו בריאותית".

בני גנץ בהצהרה לתקשורת | צילום: אלעד מלכה

"אל תתנו את ידכם להמלצה על נאשם בפלילים ששם את האינטרס שלו לפני אינטרס המדינה. אל תאפשרו לו לקבל מנדט בלתי מוסרי מבחינה ציבורית להרכבת ממשלה. ולאלו שמאמינים להבטחות הסרק שלו- חשוב שתבינו: זו בדיוק המזימה שלו, וזו בדיוק הדרך שבה הוא מתנהל. הוא ישתמש- ויזרוק. הוא יבטל את הממשלה הפריטטית, יחזיר את שליחו אוחנה למשרד המשפטים, ולאחר מכן יבטל את ההבטחות שלו לכם, ויגרור אותנו למערכת בחירות חמישית תחת שלטון יחיד".

"אני מודיע מכאן לנתניהו- הדמוקרטיה הישראלית לא תרכין את ראשה בפניך. הצדק יצא לאור אך ורק בבית המשפט. וגם אם אין שר משפטים- רגלך לא תדרוך ולא תדרוס את שלטון החוק. רוחך הרעה לא תשרה פחד על עובדי המדינה הנאמנים במשרד המשפטים".

"אני מבקש לפנות אליכם, עובדי ועובדות משרד המשפטים המסורים, הנתונים תחת מתקפות חסרות צדק- יש לכם גיבוי מלא. אני יודע שאתם מסורים אך ורק לתפקידכם, לציבור, ולחוק. יודע שכך זה ישאר. ברוח ימי פסח, בהם נעשה ניסיון לשבור את עם ישראל, אני פונה אליכם שומרי הסף, להמשיך ולבצע את עבודתכם נאמנה בבחינת- וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ. גם אם אין שר משפטים במשרד- לא נאפשר שום התערבות בעבודתכם".

ח"כ מיקי זוהר ממפלגת הליכוד, הגיב זמן קצר לאחר נאום גנץ וכתב ברשת הטוויטר: "נאום גנץ מחשיד. מה הבהלה למינוי שר משפטים? מזה זמן רב נראה שבני גנץ עובד אצל מנדלבליט במשרה מלאה. גנץ, אתה בניגוד עניינים מעצם העובדה שאתה לא משרת באמת את הציבור אלא את גחמותיו של היועמ״ש שיש ביכולתו להשפיע על העתיד הפוליטי שלך באמצעות פרשת המימד החמישי".

מכתב הפנייה ליועמ״ש:

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים