שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נדחתה עתירת קמפיין טראמפ בפנסילבניה
בדרך לעליון
הצוות המשפטי של הנשיא הודיע כי יערער על החלטת בית המשפט בפנסילבניה לדחות את העתירה שביקשה לפסול קולות שאינם חוקיים, בנימוק שמדובר ב"טענות חלשות"
דונלד טראמפ | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

בית המשפט בפנסילבניה דחה את העתירה שהגישו עורכי דינו של הנשיא טראמפ לספירה מחודשת של הקולות הפסולים שנספרו במדינה, ובכך הוא מאפשר למעשה לרשויות במדינה להכריז באופן רשמי על התוצאות.

מדובר בפער של כ- 80,000 קולות לטובת ביידן, אותם מבקשים הצוות המשפטי של הנשיא המכהן לפסול.

בהחלטתו כתב השופט מתיו בראון, כי מדובר ב"טיעונים משפטיים חלשים והאשמות ספקולטיביות". ההחלטה התקבלה על ידי שופט פדרלי.

בתגובה הודיע הצוות המשפטי המלווה את הנשיא כי יגיש ערעור על ההחלטה לבית המשפט העליון וכי הוא מקווה שמדובר יהיה בהליך מזורז.

עו"ד סידני פאוול, שמנהלת את הצוות המשפטי של הנשיא יחד עם ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, אמרה בתדרוך שהעניקה ביום שישי כי התביעה העיקרית והמשמעותית ביותר שלהם תוגש במחצית השנייה של השבוע הקרוב.

לדבריה, מדובר בכמויות של חומר שזורם כל העת ולפי שעה בכוונתם לערער על בין 7 ל-10 מיליון קולות העשויים להכריע את הכף.

יצוין, כי הצוות המשפטי של הנשיא, שכבר נחל עד כה בבתי המשפט דחייה בלמעלה מ-30 עתירות שהגיש עד כה לפסילת קולות, נושא את עיניו לערכאה הגבוהה ביותר הקיימת בארצות הברית, בית המשפט העליון, שם קיים רוב רפובליקני מובהק.

אלא שהדרך לערכאה זו עוברת בין השאר במיצוי הליכים בערכאות הנמוכות יותר, אשר על פסיקותיהם ניתן לערער ובאמצעות כך להתקדם במעלה הערכאה השיפוטית הבכירה יותר.

להלן תכנית הפעולה של הצוות המשפטי של טראמפ בכל 6 המדינות בהם בכוונתם לערער על זיופים ואגב כך לפסול קולות, או לדרוש ספירה חוזרת, כפי שהטיב לעשות סדר בדברים הבלוגר מושיק קוברסקי:

פנסילבניה – כצפוי, בית המשפט הפדרלי המקומי דחה הלילה את התביעה ללא הצגת הראיות ובכך פתח את הדלת לערעור בלית המשפט לערעורים במחוז השלישי (רמה אחת מתחת לבית המשפט העליון). הוא לא רצה את תפוח האדמה החם הזה ולפחות עשה זאת מהר. (פער כ-70,000 קולות, 20 אלקטורים).

מישיגן – עיקר המאבק כרגע הוא לעכב את אישור הבחירות בוועדת הבחירות או בבית הנבחרים המדינתי עד שיתבצע אודיט מלא. (פער כ-140,000 קולות, 16 אלקטורים)

ג'ורג'יה – מזכיר המדינה אישר את הבחירות אך בית הנבחרים שם טרם כונס. מטה טראמפ דורש לערוך ספירה מחדש של המעטפות כדי לזהות כמה מהקולות שהגיעו בדואר הם לא חוקיים. (פער כ-12,000 קולות, 16 אלקטורים)

ויסקונסין – אין כרגע תביעה כי כרגע מתבצעת ספירה מחדש של הקולות בשני מחוזות בעייתיים. תיתכן תביעה בהמשך. (פער כ-20,000 קולות, 10 אלקטורים)

נבדה – מתנהלת תביעה נגד אישור התוצאות. (פער כ-30,000 קולות, 6 אלקטורים)

אריזונה – המתנה להתפתחויות הפרשת דומיניון ששימשה במחוז המרכזי במדינה, מריקופה, שהוא לבד הביא לפער הקטן של ביידן. תיתכן תביעה בהמשך. (פער כ-11,000 קולות, 11 אלקטורים)

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים