שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » פסימיים? אתם עלולים לחלות באלצהיימר
תדאגו לא לדאוג
מחקר חדש מוכיח כי אנשים בעלי נטייה למחשבות שליליות ודיכאון עלולים לפתח בעתיד תסמיני דמנציה העלולים בהמשך להתפתח לכדי מחלת האלצהיימר
אלצהיימר | עיבוד תמונה: בחזית מדיה | צילום: דמנציה. צילום אילוסטרציה | עיבוד תמונה: בחזית מדיה

מחלת האלצהיימר היא מחלה נוירולוגית מתקדמת, המאופיינת בשלביה הראשונים על ידי צבירה של חלבוני טאו עמילואיד במוח, הבאים לידי ביטוי בתהליך איבוד הזיכרון ולעיתים אף לאיבוד קשר עם הסביבה.

מחקר חדש מוצא קשר בין חשיבה שלילית של בני אדם לאפשרות ללקות בגיל מתקדם בדמנציה שמובילה לרוב למחלת האלצהיימר.

המחקר, שנערך באוניברסיטת קולג' בלונדון והובא בהרחבה בכתב העת Alzheimer's & Dementia אמנם אינו קובע הנחות חד משמעיות בנושא, אך בהחלט פותח מקום לחשיבה מחודשת בתחום בו כל מענה בשלב מוקדם של פיתוח תסמינים יכול להועיל אף אם לא במניעת המחלה, לפחות בעיכוב ההתפתחות שלה.

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, דמנציה היא מונח המייצג מגוון מחלות המאופיינות בירידה קוגניטיבית. המאפיינים כוללים קושי בזיכרון, חשיבה או קבלת החלטות המשפיעות לרעה על חיי היומיום של האדם.

הסוג השכיח ביותר של דמנציה הוא מחלת האלצהיימר המוגדרת כמחלה ניוונית, כלומר היא מחמירה עם הזמן.

כרגע אין תרופה לאלצהיימר. טיפולים מתמקדים בדרך כלל בניהול רפואי להפחתה זמנית של תסמינים ושינויים התנהגותיים העלולים להאט את התקדמות המחלה.

על פי הדיווח, מחקרים קודמים העלו כי גורמים פסיכולוגיים, כמו דיכאון וחרדה, העלו נסיבות לקשר עם מחלת האלצהיימר.

מחברי המחקר הנוכחי רצו לחקור ביתר את הקשר בין RNT (מחשבות שליליות שחוזרות על עצמן) לסימני המפתח של מחלת אלצהיימר, שהם הצטברות חלבונים במוחו של אדם וירידה קוגניטיבית.

לצורך כך בדקו החוקרים שני קבוצות של משתתפים. הקבוצה הראשונה שאבה את המשתתפים מפרויקט המחקר הטרום-סימפטומטי של טיפולי ניסוי או חידוש למחלת אלצהיימר, ואילו הקבוצה השנייה התמקדה בחולי אלצהיימר. שני המחקרים כללו 360 משתתפים.

החוקרים ביקשו למדוד את רמות ה-RNT , הדיכאון, החרדה והירידה הקוגניטיבית של המשתתפים במשך 4 שנים. בנוסף, הם מדדו את רמות חלבוני הטאו והעמילואיד במוחם של 113 מהמשתתפים. שכן הנחת היסוד היא ש הצטברות מבנים אלה היא המפתח להתפתחות האלצהיימר.

החוקרים מצאו שככל שה- RNT של מישהו גדול יותר, כך הירידה הקוגניטיבית שלו מהירה יותר. הם גם מצאו כי לאנשים אלה יש יותר משקעים משמעותיים של חלבוני טאו ועמילואיד. עם זאת, לא נמצא כל קשר בין דיכאון וחרדה לבין הצטברות חלבונים של טאו ועמילואיד.

לדברי ד"ר נטלי מרנט, ממובילות המחקר, "מצאנו שדפוסי חשיבה מסוימים המעורבים בדיכאון וחרדה יכולים להיות סיבה בסיסית לכך שאנשים הסובלים מהפרעות אלו נוטים יותר לפתח דמנציה. אנו מקווים כי הממצאים יסייעו בפיתוח אסטרטגיות להפחתת הסיכון ללקות בדמנציה באמצעות הפחתת דפוסי החשיבה השליליים שלהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים