שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פסקת ההתגברות ו"חוק המאחזים" קודמו
הישג לימין
החוקים הראשונים שעלו להצבעה הוא החוק להסדרת "ההתיישבות הצעירה" שעבר ברוב של 16 תומכים מול 13 מתנגדים ולאחריו חוק פסקת ההתגברות בו תמכו ימינה ותקווה חדשה
הדיון בוועדה המסדרת | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הוועדה המסדרת בכנסת מתכנסת הערב (שלישי) כדי לדון בקידום מהיר של שורת חוקים, בהם גם הצעת החוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה, על מנת שיובאו להצבעה בכנסת בימים הקרובים. מפלגת רע"מ הודיעה כי תצביע נגד הבקשה למתן פטור מחובת הנחה לחוק הבחירה הישירה.

לפני הדיון הודיעה מפלגת ימינה כי תתמוך בקידום מהלכי החקיקה שיוזם בנימין נתניהו, כולל בחירה ישירה לראשות הממשלה. "ימינה תצביע בעד החוקים האידיאולוגיים החשובים לימין, בעד חקיקת בחירה ישירה ונגד ביטול הפריטטיות", אמרו במפלגתו של בנט. גורם בימינה אמר כי "בעניין הבחירה הישירה, מדובר בשלב זה רק בפטור מחובת הנחה. בהמשך, בהתאם לסיטואציה, נקבל החלטה לגבי המשך קידום החקיקה. נוכל לקדם או לתקוע את זה בכל שלב".

נציגי סיעות ימינה, ישראל ביתנו ותקווה חדשה תמכו קידום מהיר של הצעה להסדרת המאחזים, שעברה ברוב של 19 תומכים לעומת 13 מתנגדים. כמו כן, הוועדה המסדרת אישרה לקדם בהליך מהיר את חוק פסקת ההתגברות, שמטרתו להגביל את סמכותו של בג"ץ להפוך את החלטות הכנסת. גם במקרה זה, נציגי סיעות ימינה ותקווה חדשה תמכו, אך ישראל ביתנו התנגדה.

חברי הוועדה דנים באפשרות להעניק להצעות החוק פטור מחובת הנחה, כך שניתן יהיה להתחיל את הליך החקיקה שלהן מחר ולא בעוד 45 ימים כפי שקובע החוק. אלא שגם החוקים שאושרו בוועדה יוכלו להיבלם ברגע שהמנדט יימסר למועמד אחר ויוחלף יו"ר הוועדה המסדרת.

ח"כ זאב אלקין מתקווה חדשה הסביר כי "מבחינה עקרונית תומכים ברעיון פסקת התגברות. נוסח החוק שמונח כאן אינו נכון ויש לנו הסתייגויות, אך קידום הרעיון הוא נכון, ולכן נתמוך בו והמשך תמיכתנו תלוי בשינויים שיעשו בו". לדבריו, "לא אמרתי ולא תשמעו ממני גינויים וגידופים כלפי הליכוד. זו תנועה שהיתה לי בית למשך הרבה שנים. אני אוהב ומעריך את פעיליה. יש לי מחלוקת עם יו"ר התנועה ואמשיך לתת לכך ביטוי".

ח"כ שרן השכל מתקווה חדשה תקפה: "יש נוהג בכנסת, תרבות פרלמנטרית, שמביאים לדיון בוועדה המסדרת גם הצעות של אופוזיציה. היה ראוי לאשר גם לנו. מי שמנע מלהעלות אותן היה בנימין נתניהו. עכשיו כשיש ריח של אופוזיציה, אתם מביאים אותן בשניה האחרונה. יכול להיות שישיבה באופוזיציה תעשה לכם טוב".

ח"כ אופיר כץ מהליכוד בדיון: "מאז שח"כ אלקין עזב את הליכוד, הוא לא מפסיק לזלזל. אתה ידוע כאיש שחמט, אבל אני מציע לך לצפות במשחקי כדורגל: שחקן שמבקיע גול לקבוצה בה גדל, הוא לא חוגג על חשבון מה שהיה פעם הבית שלו. בושה לראות את ההתנהלות שלך. אתה לא חייב להגחיך".

יו"ר הוועדה, ח"כ מכלוף מיקי זוהר: "לכנסת ישראל ה-24 הגיעו 65 חכים שהצהירו תחת כל עץ רענן שהם תומכים באידיאולוגיה ימנית. גם בכנסת הקודמת ניסו להעביר חוקי ימנים כי יש מי שלא איפשר". ח"כ אלקין: "קוראים לו בנימין נתניהו". ח"כ גלית דיסטאל-אבריאן לח"כ אלקין: "נשף המסכות הוא שלך. מדינה שמלמה על האגו שלך".

ח"כ זוהר אמר: "למה החלטתי להעלות להצבעה? בסוף כשזה מגיע ללחוץ עם האצבע בעד או נגד נושא מסוים, יש ציבור בבית שמסתכל ויש לזה השפעה על החלטת הבוחר. מי שיבוא ויספר שכל האידיאולוגיה שלו הוא רק לא ביבי, שעשה לא מעט למען מדינת ישראל, ועדיין יש כמה אנשים שבוחרים לערבב את העניינים האישיים עם נתניהו, הציבור ישפוט אותו על זה ויראה לו את הדרך החוצה".

מכחול לבן נמסר על הדיון המתקיים בועדה המסדרת: ״המחטף שמבצע מיקי זוהר בשליחות נתניהו בהעלאת עשרות חוקים דורסניים בועדה המסדרת הוא לא אחר מאשר פגיעה בוטה נוספת בסדרי השלטון. חמש שעות לפני סיומו של פקיעת המנדט נתניהו לא מחמיץ רגע לקדם את טובתו האישית ועושה סיבוב בעניינים ערכיים ומשמעותיים על חשבון הציבור שיסייעו לו בבחירות החמישיות אליהן הוא מוביל״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים