שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פעוטה מתה לאחר שנשכחה 7 שעות ברכב
בנגב
פעוטה בת שנתיים מתה לאחר שנשכחה ברכב ביישוב בנגב. היא הובאה למרפאה בכסיפה במצב קריטי, שם בוצעו בה פעולות החייאה שבסופן נקבע מותה
ילד ברכב, אילוסטרציה | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

פעוטה כבת שנתיים מתה לאחר שנשכחה היום (ראשון) ברכב בנגב ושהתה בו זמן ממושך בעת שהיה סגור. הפעוטה, שנשכחה ברכב במשך כשש שעות, מאז שמונה בבוקר, פונתה למרפאה ביישוב כסייפה, שם בוצעו בה פעולות החייאה אך לבסוף נקבע מותה.

מארגון מד"א נמסר כי בשעה 14:33 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פעוטה שהובאה למרפאה בכסיפה לאחר שככה"נ שהתה זמן ממושך ברכב סגור. לאחר פעולות החייאה ממושכות, חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותה של פעוטה בת שנתיים.

עארף אבו נג'א חובש איחוד הצלה שגר בסמיכות למקום מסר: "לדברי בני משפחתה שהביאו אותה למרפאה היא נשכחה ברכב משעות הבוקר ובעקבות כך איבדה את הכרתה. יחד עם צוות רפואי מהמרפאה ביצענו בה פעולות החייאה בניסיון להציל את חייה. למרבה הצער בתום מאמצי ההחייאה נקבע מותה".

חובש רפואת חירום במד"א אחמד אבו ג'ודה סיפר: "הגענו למרפאה והובילו אותנו אל חדר הטיפולים שבו שכבה הפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה ורופאים מבצעים בה פעולות החייאה לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור. יחד עם צוות המרפאה המשכנו בביצוע פעולות החייאה ממושכות שלצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותה".

מהמשטרה נמסר כי "במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות הבאתה של פעוטה כבת שנתיים למרפאה מקומית בשכונה 30 ביישוב כסייפה וזאת לאחר שעפ"י החשד נשכחה ברכב. עפ"י גורמי רפואה נקבע מותה. משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות האירוע".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2020-2010) מתו 35 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם, אמרה: "שכחה ברכב היא תופעה כואבת במיוחד שיכולה לקרות לכל אחד מאתנו. לרוב זה קורה במצבים של שינוי שגרה, מתח, לחץ או עייפות. במצב כזה משתלט עלינו הנהג האוטומטי ואנו עלולים לשכוח אפילו את היקר לנו ביותר. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה – מאמצים הרגל מציל חיים: פותחים את הדלת האחורית בסוף כל נסיעה, מתקשרים לבן או בת הזוג כשחונים או מתקינים תזכורת בנייד. בחודש אוגוסט תכנס לתוקפה התקנה להתקנת מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב. כל מערכת היא הגנה נוספת, מעבר לאימוץ התנהגות בטוחה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים