שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » פעילות גופנית עשויה למנוע סרטן הכבד
מחקר
מחקר שבוצע בעכברים שהונדסו גנטית ולדמם הוזרק חומר מגביר תיאבון לצד חומר מסרטן, מצא כי פעילות גופנית מועילה לא רק לשריפת השומנים
פעילות גופנית | צילום: Kusmartsev Volodymyr, שאטרסטוק

מחקר חדש שהתפרסם בימים האחרונים קושר פעילות גופנית להפחתת סיכויי ההידבקות בסרטן הכבד. את המחקר ערכו סטודנטים מבית הספר לרפואה של האוניברסיטה הלאומית באוסטרליה, תוך שהם בוחנים את תוצאותיה על עכברים שחולקו לשני קבוצות. בראש המחקר עמד ד"ר ג'פרי סי פארל מבית החולים קנברה.

על פי המחקר, כ- 800,000בני אדם ברחבי העולם מאובחנים מדי שנה כחולים בסרטן הכבד, כאשר 700,000 מקרי מוות נרשמים כתוצאה מהמחלה. המחקר החדש מגלה, כי פעילות גופנית עשויה למנוע התפתחות של סרטן הכבד.

לדברי ד"ר פארל, "אינדיקציות שהוכחו מדעית מצביעים על כך שהעוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע נוטים פחות לפתח סרטן כבד, אך מחקרים אחרים ביקשו לבדוק האם מדובר ביד המקרה או האם יש לכך בסיס ביולוגי אמיתי".

ד"ר פארל ועמיתיו הנדסו גנטית עכברים והזריקו להן רעל כדי להגביר את התיאבון שלהם, ובכך גרמו להם לפתח השמנת יתר וסוכרת בדומה לאוכלוסייה המתבגרת. הצוות גם הזריק לעכברים מנה נמוכה של חומר מסרטן לפני שחילק אותם לשתי קבוצות.

לקבוצה אחת של עכברים הייתה גישה לגלגל התעמלות עליו רצו עד 40 ק"מ לשבוע, ואילו לקבוצה השנייה לא הייתה שום הזדמנות לעסוק בפעילות גופנית והם פיתחו במהירות השמנת יתר. כתוצאה מתאבונם המוגבר באופן מלאכותי, אפילו העכברים הפעילים סבלו מהשמנת יתר עד שחלפו 6 חודשים.

בסוף הניסוי, העכברים הלא פעילים חלו בסרטן הכבד, בעוד שהקבוצה האחרת לא חלתה במחלה.

המחקר העלה עוד, כי העכברים בשתי הקבוצות סבלו מהשמנת יתר והיו ברמת סיכון גבוהה בטרם יחלו בסכרת. עם זאת, בקרב קבוצת העכברים שלא קיימה פעילות ספורטיבית 64% לקו בסרטן הכבד לעומת 15%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים