שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פעילות חשודה באתר שנחשף ע"י ישראל
הלוויין חושף
תיעוד ברשת פוקס הציג עבודות נרחבות באתר סנג'אריאן ליד טהראן. האתר נחשף בעבר על ידי המוסד ב-2018 ונחשד כי מתבצעת בו פעילות שתאפשר למזער כלי נשק גרעיניים
מתקן גרעין | צילום: noomcpk, שאטרסטוק

רשת 'פוקס ניוז' פרסמה הלילה (בין שלישי לרביעי) תמונות לוויין שמציגות פעילות חריגה במתקן סנג'ריאן שנמצא במחוז טהרן, כ-40 ק"מ מבירת איראן. האתר נחשף ב-2018 בארכיון הגרעין האיראני שהובא לישראל על ידי המוסד. לפי הדיווחים, באתר זה עוסקת איראן, בין היתר, בפיתוחים שקשורים למערכת חומר הנפץ שמקיפה את ליבת האורניום של הפצצה הגרעינית.

התמונות החדשות תיעדו את הפעילות באתר החל מאוקטובר 2020 ועד למרץ האחרון. באוקטובר נצפו במקום 18 כלי רכב, אך בינואר המספר כבר עלה וכביש גישה חדש נסלל באתר. הפעילות החשודה נמשכה חודשיים לאחר מכן והאיראנים פעלו כדי להסתיר את הכביש החדש, אך הלוויין הצליח לתעד בסנג'ריאן תעלות ועדויות נוספות לפעילות ערה במקום.

עוד צוין בדיווח, שהסתמך על ניתוח תצלומים שביצע איתי בר לב מ"אינטל לאב" כי מה שניתן לראות כעת בתמונות הלוויין הן מערבולות חפירה ותעלות. התמונות הושגו באמצעות חברת הלוויינות מאקסר. ברקע הזה, יחל ביום חמישי הסבב השישי של שיחות הגרעין עם איראן בווינה.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן התייחס השבוע למו"מ המדשדש עם איראן בעניין החזרה להסכם הגרעין ואמר כי "איראן אינה קרובה לחזרה להסכם מ-2015". בלינקן הוסיף כי "תוכנית הגרעין האיראנית דוהרת קדימה" והזהיר: "אם בטהרן ימשיכו להפר את התנאים, הזמן הנדרש עבורם להכנת פצצה גרעינית יצטמצם לטווח של שבועות".

"אני מצפה שגם במקרה של חזרה לציות להבנות הסכם הגרעין, מאות סנקציות על איראן יישארו במקומן, כולל כאלו שהטיל ממשל טראמפ. אם הן לא סותרות במפורש את הבנות הסכם הגרעין, הסנקציות יישארו בתוקף, זאת עד שאיראן תשנה את התנהלותה", אמר בלינקן.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) פרסמה לפני כשבוע וחצי דוח רבעוני מטעמה ובו נכתב כי איראן כשלה להסביר עקבות אורניום מעובד בכמה אתרים לא מוכרזים שברשותה. בנוסף, נכתב כי טהראן העשירה כמות של אורניום פי 16 ממה שמותר לה על פי הסכם הגרעין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים