שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » פעילות מול איראן? ציון לשבח לשייטת 13
ל-4 לוחמים
הרמטכ״ל העניק ציון לשבח לשייטת 13 ולארבעה מלוחמיה. אותות הוקרה על המערכה הימית הוענקו בנוסף ליחידות בזרוע הים ולמשרתיה
תגיות:
אות הוקרה לשייטת 13 | צילום: דובר צה"ל

יחידת הקומנדו הימי וארבעה מלוחמי היחידה קיבלו היום (רביעי) ציון לשבח מידי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי. הרמטכ״ל העניק גם אותות הערכה לשייטת ספינות הטילים, לשייטת הצוללות ולכוחות מסווגים בזרוע הים.

הציון לשבח הוענק לשייטת 13 כאות הוקרה על שורת פעולות מבצעיות פורצות דרך, בהן הפגינו לוחמיה עוז, יצירתיות וחדשנות. תעודות ההוקרה הוענקו ליחידות זרוע הים על הובלת מבצעים מורכבים ומשמעותיים, שנועדו לשמר את עליונותה של מדינת ישראל במרחב הימי. הפעולות בוצעו כחלק ממערכה שהזרוע מובילה בשנה האחרונה ותרמו לפעילות צה״ל במערכה שבין המלחמות.

מוקדם יותר השבוע, התקיים טקס הענקת תעודות הערכה מטעם מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, לשייטות הזרוע, מספנים נבחרים, מחלקות נבחרות בזרוע, טייסות מחיל האוויר, יחידות נבחרות באגף המודיעין וליחידות אחרות במערכת הביטחון. תעודות ההערכה הוענקו גם הן כאות הוקרה על אותו רצף הפעילויות המבצעיות בשנה האחרונה, אשר תרמו באופן ישיר לביטחון המדינה ונעשו במרחק רב מחופי ישראל. בנוסף, הוענקו תעודות הערכה אישיות למשרתים בזרוע ואנשי מפתח במערכת הביטחון אשר השתתפו בשלל מבצעים משמעותיים ופורצי דרך והפגינו נחישות ואומץ לב.

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי: "חיל הים היה שותף משמעותי במבצע ׳שומר החומות׳ בהיבטי הגנה ומהלומות רב-ממדיות מתוחכמות. לא מעט מהפרויקטים, השיטות והמאמצים שסיכמנו בתר"ש 'תנופה' באו לידי ביטוי במבצע והוכיחו לנו שהכיוון שסימנו הוא נכון. הפעילויות של הזרוע הן ביטוי לכך שנפגע באויב, נחפש אותו ונמצא אותו בכל מקום ובוודאי בכל זמן והן מבטאות את כך שאין 'אי אפשר', גם מה שנראה קשה או בלתי אפשרי – אפשרי. אנחנו לא רק מנצלים הזדמנויות, אלא גם יוצרים הזדמנויות. הזדמנויות הן לא דבר שפוגש אותך, אי אפשר לקטוף אותן בהישג יד. החיל ויחידותיו יצרו את ההזדמנויות האלה במבצע. כדי ליצור הזדמנויות צריך מקצוענות, אומץ וגמישות, צריך ליזום ולהגיב, לצאת למבצע מאפס ולממש אותו בלוח זמנים מאוד קצר. ואת זה עשיתם בצורה טובה הראויה להערכה״.

מדברי מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט: ״האירוע שאנחנו מציינים הוא אירוע משמעותי, בו אנו מסכמים מגוון מבצעים עצום שאנחנו מנהלים בזירה הצפונית, הדרומית ומול הקומנדו הימי בעזה. לכל מבצע כאן ישנה רמת מורכבות גדולה ביותר ובכל מבצע כזה הצלחנו לצבור נכסים ששירתו אותנו במבצע שאחריו, כאשר אנחנו מייצרים רציפות של פעילות, מעל המים ומתחת למים. גישתנו ההתקפית והאחראית צריכה להישמר, בנוסף ליכולת להגיב במהירות שיא ובגמישות יוצאת דופן. המערכה המתמשכת לא תמה ואנחנו צריכים להישאר דרוכים ומוכנים. הלוחמים שלנו נמצאים ברמת כשירות יוצאת דופן, גם בזכות המבצעים הללו, כך שאני סומך עליהם באופן מוחלט. הבעת ההערכה היום היא לא רק פנימה לתוך הזרוע , אני רוצה להביע הערכה לשותפים, אי אפשר להגיע להישגים משמעותיים באמת בלי שותפים – מצאנו שותפות אמת בצבא ומחוץ לו״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים