שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » פעילות ספורטיבית אינה פוגעת בחלב אם
הוכח מחקרית
מחקרים ישנים נטו להזהיר אימהות מניקות שיימנעו מפעילות ספורטיבית • כבר שני עשורים מתנהלים מחקרים בנושא והתובנה הופכת לברורה יותר
חדר כושר בייתי | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

בעבר הרחוק, נהגו להמליץ לאימהות מניקות להימנע מפעילות גופנית. המלצה זו התבססה על מחקרים שהעלו השערה כי פעילות גופנית מעלה את רמת החומצה הלקטית בחלב האם ולמעשה משפיעה עליו.

כבר יותר מעשרים שנה פועלים חוקרים בתחום כדי להבין האם ההשפעה הזו אכן קיימת ומזיקה, או שמא מדובר במחקרים שלא התבססו על מידע מספיק אמין.

במחקר שהתבצע במעבדת חלב האם של פרופסור רונית לובצקי ופרופסור דרור מנדל, יחד עם ד״ר מוריה באר וד"ר לורונס מנגל מביה"ח לילדים "דנה-דואק" באיכילוב, נבדקה ההשפעה של פעילות ספורט על הרכב חלב האם.

המחקר בוצע על ידי דגימת חלב אם מ-31 אימהות לתינוקות בגיל חודשיים עד 6 חודשים, המניקות הנקה בלעדית, אשר עסקו בספורט אירובי בעצימות בינונית-גבוהה. חלב האם נבדק על ידי מכשיר ה- Human Milk Analyzer למדידת הרכב המאקרונוטריאנטים. כמו כן, התבצעה מדידה כמותית של החלב, אשר דווחה על ידי האם. במקביל, מילאה כל אם שאלון דמוגרפי, שאלון בנוגע לאופי הפעילות הגופנית ויומן תזונתי.

נאספו ונבדקו 124 דגימות חלב ולא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית מבחינת הרכב החלבון, השומן והפחמימות או רמת האנרגיה, בין החלב שנשאב לפני ואחרי פעילות גופנית, וכן בין שתי דגימות החלב שנשאבו ביום הביקורת. יתרה מכך, לא נמצא הבדל מובהק בין ההפרשים בין שתי דגימות חלב שנשאבו בכל אחד משני ימי המחקר.

חשיבותו של מחקר זה מצטרפת למחקרים נוספים שנערכו במהלך שני העשורים האחרונים, כשהם מבטלים את המחקרים הקודמים, וכבר ישנה הסכמה בקרב מרבית הרופאים כי פעילות ספורטיבית אינה פוגעת בנשים מניקות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים