שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פעיל ימין תכנן הפגנה נגד הפיגועים ונעצר
מקומם
פעיל הימין משה בן זיקרי ביקש לארגן הפגנת מחאה בכניסה לאום אל פאחם על רקע אירועי הטרור ברחבי הארץ, ומצא עצמו עצור לילה במשטרה. בימ"ש הורה על שחרורו
מעצר. אזיקים. אילוסטרציה | צילום: FOTOKITA, שאטרסטוק

משה בן זיקרי, פעיל ימין הודיע למשטרה כי בכוונתו לארגן הפגנת מחאה בכניסה לעיר אום אל פאחם בוואדי ערה לאחר הפיגועים הקשים בשבוע שעבר. בתגובה לבקשה, שוטרים הגיעו לביתו, עצרו אותו והוא שהה לילה שלם במעצר. למחרת הובא בן זיקרי לפני שופט בימ"ש השלום בחדרה, יניב הלר, שם דחה השופט את בקשת המשטרה להארכת מעצרו, והורה על שחרורו המיידי.

לדברי השופט הלר, לא נמצאה סיבה המניחה את הדעת לדבר מעצרו של בן זיקרי "אין חולק כי החשוד הינו פעילו חברתי, ואין חולק כי גם בעבר מסר הודעות למפקד המשטרה באזור בדבר קיום הפגנות. לא מצאתי כי בהודעתו הנוכחית יש משום איום לפגיעה בנפש, ואף ספק בעייני אם יש כאן אפילו חשד סביר לעבירה. כזכור, הפגנה מצומצמת מותרת על פי חוק", כתב השופט הלר.

בן זיקרי סיפר על הרגעים המתוחים באותו ערב "אחרי הפיגועים הנוראיים בשבוע האחרון, החלטנו תושבי האזור לצאת ולהפגין, מתוך אזרחות טובה שלחתי הודעה למפקד התחנה באזור שבאופן מפתיע לא ענה לי, אך תוך כמה שעות הגיעו אליי הביתה בלשים חמושים ועצרו אותי".

"משטרת ישראל לוקחת אותי מ-12 ילדיי ומאשתי שנבהלה מאוד, ומשאירה אותי לילה שלם במעצר על לא עוול. זהו ניסיון השתקה מובהק ודיכוי סדרתי של מחאות והפגנות בניגוד לכל התנהלות דמוקרטית. אני לא אירתע ואמשיך לפעול למען עם ישראל, ותודה רבה לאשתי וילדי שתומכים בי ללא הרף ולארגון חוננו על הסיוע המיידי", אמר בן זיקרי.

עו"ד של בן זיקרי, ויקי שמואל מטעם ארגון חוננו הגיב להחלטת בית המשפט "אני מייצג חדשות כבקרים בהליכי המעצר, ומעולם לא נתקלתי בבקשה לצו מעצר כדוגמת זו. ברור לכול שלא הייתה כאן כל סיבה למעצר, וגוף ההחלטה מלמד שביהמ"ש בעצמו לא הכיל את המעצר ובפועל שיחרר את מר בן זיקרי ללא כל תנאי. דומה כי, טוב היו עושים במשטרת ישראל אם מעצר זה כלל לא היה מתרחש", סיכם עו"ד שמואל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים