שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » פצועים בנפילת רקטה על בית בשדרות • צפו
ההסלמה בדרום
רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה הלילה בבית פרטי בשדרות ופצע שלושה • שר הביטחון בני גנץ: "צה"ל יגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות עד להשבת השקט המוחלט בדרום"
זירת נפילת הרקטה בשדרות | צילום: דוברות המשטרה

לראשונה מאז התחדשות המתיחות בסמוך לגבול עם עזה, נרשמה הלילה פגיעה בבית מגורים בעיר שדרות, לאחר שלוחמי חמאס שיגרו רקטות לעבר העיר.

בסמוך לשעה 1 הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות וביישובים הסמוכים לה, כאשר על פי דובר צה"ל שוגרו לעבר העיר שתי רקטות שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

רסיסי הרקטה, שנפלו באזור מגורים, פגעו בבית פרטי ועל פי ארגוני החירום וההצלה נפגעו שלושה תושבים באורח קל, כאשר שניים מהם הוגדרו נפגעי חרדה. נגרם נזק למבנה.

כוחות המשטרה שהגיעו למקום ביצעו סריקות וחבלנים טיפלו בנפל של הרקטה במקום.

דובר צה"ל אישר ואמר, כי "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית".

הירי אירע כחלק מההתחממות בגזרת ישראל -עזה, לאחר שחיל האוויר תקף ברצועת עזה בתגובה להפרחת בלוני תבערה ולהפעלתן של "יחידות ההטרדה הליליות" לראשונה אחרי שנה. לאחר הירי לשדרות תקף חיל האוויר בעזה פעם נוספת, כאשר היעד היה מתחם צבאי של חמאס לאחסון רקטות בדרום הרצועה.

הבוקר אישר שר הביטחון בני גנץ את המלצת הרמטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי הביטחון והורה על סגירת מרחב הדיג עד להודעה חדשה. בהודעת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נאמר, כי ההחלטה באה בעקבות ירי הרקטות הלילה והמשך הפרחת בלוני התבערה מהרצועה.

"אני וההורים ישנו, פתאום הם קמו ומזל שהם קמו בזמן", סיפר הבן ליאור. "קשה לי קצת לדבר בגלל כל הטראומה, המראות שהיו פה, המשטרה, האמבולנסים, זה היה קשה. יצאנו לראות את הנזקים, אבל בבוקר רואים את זה ממש. חלק מהציפורים שלנו מתו".

"היה פה נס גדול, הקיר שניזוק באופן קשה הוא של חדר ההורים שלי. אם הם לא היו רצים – זה יכול היה להיגמר אחרת", סיפר.

גנץ קיים הבוקר הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, בסיומה אמר כי "על כל בלון או רקטה שינחתו בישראל ויפרו את ריבונותה רשומה כתובת אחת – חמאס".

גנץ הוסיף והדגיש, כי "בשיגור הרקטות והבלונים ראשי חמאס שורפים את הענף שעליו תושבי רצועת עזה יושבים ופוגעים ביכולתם לחיות בכבוד ובביטחון. צה"ל יגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות עד להשבת השקט המוחלט בדרום. אם בשדרות לא יהיה שקט גם בעזה לא יהיה שקט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים