שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » פיגוע ירי בצומת תפוח – המחבלים נמלטו ברכב
2 במצב קשה
שלושה בני אדם נפצעו בפיגוע ירי מרכב חולף בצומת תפוח שבשומרון. אחד מהפצועים במצב קשה מאוד, אחד קשה ואחד במצב קל. כוחות הביטחון פתחו במרדף
תגיות:
זירת פיגוע | צילום: דוברות מד"א

פיגוע ירי: שני צעירים כבני 20 נפצעו היום (ראשון) באורח קשה בפיגוע ירי בצומת תפוח שבשומרון. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את השניים ואדם נוסף שנפצע קל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. צה"ל פתח במצוד אחר החשודים וכוחות מיוחדים הוזעקו לבסיס חטיבת שומרון.

לפי עדי ראייה בזירה, רכב המחבלים הגיע מכיוון דרום לצפון – ואז עצר ליד הטרמפיאדה בצומת וממנו נורתה אש במשך חצי דקה לפחות. בזמן הירי נכחו במקום שישה צעירים, ושלושה מהם כאמור נפגעו. עוד אמרו עדי הראייה כי רכב המחבלים עשה פרסה ונמלט לכיוון רמאללה.

החיילים ששמרו בזירה השיבו באש לעבר הרכב. עד ראייה סיפר כי "הרכב שלפניי האט, ירה כמה כדורים והמשיך לנסוע". עד ראייה נוסף סיפר ב'כאן חדשות' כי אחד המחבלים האט את הרכב, פתח את החלון, צעק "אללה אכבר" – וירה באזרחים. "ירדתי לצהוב והרכב שלפני האט", סיפר עד ראייה שנכח במקום בעת האירוע. "לא יודע אם זה היה אקדח, לדעתי היה אקדח שירה כמה כדורים וישר המשיך לנסוע".

רכבם של המחבלים עדיין לא נמצא. כוחות צה"ל ממשיכים במרדף בהובלת השב"כ אחר המחבלים ופועלים לחסום את צירי התנועה. לפי דיווח פלסטיניים, צה״ל פרס מחסומים רבים בצפון השומרון וסגר את הכניסות לכפר חוארה, שלעברו מסתמן שנמלטו.

מפקד אוגדת יו"ש תא"ל יניב אללוף הגיע לזירת הפיגוע וקיים תחקיר ראשוני. צה"ל החליט להרחיב את היקף המחסומים והחיפושים של הכוחות לבקעה ולחטיבה המרחבית בנימין. לפי דיווחים פלסטינים, הכוחות סגרו את הכניסות לשכם.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לדיווח הראשוני, התקבל דיווח על רכב חשוד שהגיע לצומת תפוח וממנו בוצע ירי לעבר מספר אזרחים ששהו בנקודה, ישנם מספר נפגעים. כוח צה״ל הגיב בירי לעבר הרכב החשוד שנמלט מהמקום. כוחות צה"ל סורקים אחר הרכב החשוד ומבצעים חסימות במרחב".

מארגון מד"א נמסר כי בשעה 17:54 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על פצועים בצומת תפוח. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל מעניקים במקום טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 3 פצועים בשנות ה 20, בהם 2 במצב קשה ו-1 קל.

מבית החולים בלינסון נמסר כי הועברו 2 פצועים מהאירוע בצומת תפוח. "פציעות כתוצאה מפגיעות ירי מטופלים בחדר הטראומה להערכת מצבם".

חובש בכיר במד"א אביאל ממליה סיפר: "שלושת הפצועים היו בתחנת האוטובוס, שניים מהם שכבו כשהם מחוסרי הכרה והשלישי ישב בהכרה. מיד התחלנו להעניק להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד מהם אנוש ובוצעו בו פעולות החייאה, השני קשה מעורפל הכרה והשלישי בהכרה מלאה".

חובש רפואת חירום במד"א, יששכר וייס, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו סמוך לתחנת האוטובוס שלושה פצועים שוכבים, שניים מהם היו במצב קשה מאוד עם פציעות חודרות והם היו מחוסרי הכרה, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעלנו אותם בבהילות לניידות טיפול נמרץ. פצוע נוסף במצב קל ויציב".

מנחם בקוש חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון למקום מסר: "בסיוע חובשים נוספים הענקנו בזירה סיוע ראשוני לשלושה צעירים שנפצעו אנוש, קשה, וקל עד בינוני. לאחר הסיוע הראשוני הם פונו למרכז הרפואי בלינסון בפתח תקווה".

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר ב'חדשות 12' כי "יש כעת שלושה פצועים. שניים מוגדרים במצב קשה עד אנוש. אחד מהם מפונה לבית החולים בילינסון תוך כדי פעולות החייאה. פצוע נוסף עושה דרכו באמבולנס נוסף לבילינסון. הפצוע השלישי מטופל במקום ויעשה את דרכו בקרוב לבית החולים הקרוב".

מוועד הישוב איתמר נמסר כי "לפני זמן קצר ארע צערינו פיגוע ירי בצומת תפוח. בפיגוע נפצעו שלושה מתלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. אנו קוראים לציבור להרבות בתפילות ומעשים טובים לרפואת הפצועים. אנו מבקשים מהציבור לא לפרסם שמות או עדכון רפואי שלא באמצעות הגורמים הרשמיים".

ארגון הטרור חמאס בירך על הפיגוע בצומת תפוח: "מברכים על הפעולה ההירואית שבוצעה היום במחסום זעתרה בדרום שכם. וזה בא בהקשר של תגובה טבעית לפשעי הכיבוש הציוני ותמיכה באנשינו בירושלים. זה המשך לגיטימי להתנגדות עמנו הפלשתיני בגדה המערבית".

גם בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי בירכו: "הפיגוע הוא מסר בשם העם הפלסטיני כולו לפיו ירושלים היא קו אדום ושפגיעה במקומות הקדושים תתפוצץ בפני ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים