שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פצצה שהוטמנה בתוך שולחן גרמה לפיצוץ
דיווח
דובר ממשלת איראן מאיים: "ננקום על הפגיעה בנתנז בשטחו של האויב" • איראן הודיעה: ממחר נתחיל להעשיר אורניום לרמה של 60%
תגיות:
נשק באיראן | צילום: saeediex, שאטרסטוק

דובר ממשלת איראן, עלי רביעי, הצהיר היום (שלישי) כי ארצו תנקום על הפגיעה במתקן העשרת האורנים בנתנז ואף הדגיש כי הפגיעה תיעשה "בשטחו של האויב". לדבריו, "יש ראיות חזקות לכך שהמשטר הציוני מעורב במתקפת הטרור על נתנז. השמחה שהביעו ראשי המשטר מעידה על מעורבותם וכן מידע מודיעיני שהושג מחוליות של סוכנים ציונים שנעצרו בחודשים האחרונים".

"אנו נגיב על המתקפה בחוזקה. תגובתנו תכלול שלושה היסטים כשהראושן הוא צבאי. אנחנו נגיב לאויב במתקפה על שטחו. השלב השני הוא התקדמות עם תוכנית הגרעין. צוותי הסוכנות לאנרגיה אטומית כבר עובדים מסביב לשעון לתקן את הנזקים שנגרמו בתנתז. ההיבט השלישי של התגובה הוא פוליטי ויכלול את הסרת הסנקציותמעל איראן", הוסיף רביעי.

ב'חדשות 12' דווח כי ה"תאונה" במפעל ההעשרה הגרעינית של אירן בנתנז אירעה כתוצאה מהתפוצצות של שולחן מתכת גדול שהוחדר למתקן עוד לפני יותר משנה. מקורות איראניים רשמיים אומרים כי בשולחן הוטמנה פצצה רבת עוצמה וכי "רשלנות" של אנשי הביטחון בנתנז איפשרה את הכנסת השולחן. לאחר מכן השולחן כלל לא נבדק. לפי האירנים, השולחן היה מרותך בצורה כזאת שאי אפשר היה להבחין שיש בו חללים פנימיים והוא נראה כגוש מוצק אחד. ההפעלה של הפצצה בשולחן בוצעה ממרחק.

במהלך הפיצוץ התמוטטו כמה חדרים בעומק 50 מטרים מתחת לפני האדמה. דובר תוכנית הגרעין של אירן, קלאמוואנדי, אף נפצע כאשר נפל מגובה של 7 מטרים כשהרצפה קרסה. על פי הדיווח, איראן דרשה מארצות הברית להכריז בפומבי שלא היה לה חלק בחבלה הזו.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס בריאיון ל'ווינט' למתיחות בין ישראל לבין איראן האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו "בהדלפות המכוונות שהוא נותן להן גיבוי", אולי כדי לשרת אינטרסים פוליטיים או אישיים, כלשונו. הוא ציין כי ייתכן שמטען שהוברח לאתר הגרעין הופעל מרחוק, אף שהודה שאינו יודע בוודאות, וטען: "בטווח הקצר, האיום מגיע בכלל מסוריה".

לדבריו, "המבצעים האלה שמדובר בהם, בין אם עשינו אותם ובין אם מישהו אחר, הם לא 'שלשום בלילה מישהו חדר למפעל בנתנז והטמין בו דברים'. הדברים קורים כאשר כל מיני מכשירים, הרבה לפני שהם מותקנים בכלל, הם כבר ממולכדים, ולאחר שהם מותקנים ממתינים לשעת הכושר".

"אני לא יודע מה קרה שם – מי הפעיל, אם זה נעשה בשנה כזו או אחרת, לפני 10 שנים או 15 שנים אני לא יודע", המשיך, "אם דברים כאלה קרו, ואני יכול להעלות בדמיוני כל מיני מבצעים שהיו יכולים להיעשות ולגרום לדבר כזה, וייתכן מאוד שהתשתית במקרה זה הונחה לפני הרבה שנים ועכשיו הופעלה, אבל הפרסום והדיבור על זה, העמדת הפנים שזה איזשהו כתב זר כשמדובר באנשים שנמצאים כאן – שייתכן שמייצגים עיתונות זרה או לא ישראלים אבל נמצאים כאן – מדליפים להם, מבקשים תגובה, ואז אומרים שיש מקורות זרים".

בתוך כך, איראן הודיעה לסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית כי החל ממחר היא תתחיל להעשיר אורניום לרמה של 60%, באמצעות 1,000 צנטריפוגות חדשות שתציב במתקן הגרעין בנתנז.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים