שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פרוייקטור לניהול המערכה על שטחי C
שדולת א״י דורשת
בכינוס השתתפו חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה לצד ראשי מועצות, אישי ציבור וראשי ארגוני חברה אזרחית. שרת הפנים איילת שקד גם הגיעה לדיון
כינוס ראשי שדולת ארץ ישראל | צילום: שדולת א״י בכנסת

בהמשך לסיור שדולת א״י בהר חברון ולממצאים המדאיגים בשטח בעקבות החרפת ההשתלטות הבלתי חוקית הפלסטינית על שטחי C בעידוד וסיוע המינהל האזרחי קיימה שדולת א״י בראשות ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק כינוס חירום בנושא: מהלכי הרש"פ להשתלט על שטחי יו’’ש.

בכינוס השתתפו חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה לצד ראשי מועצות, אישי ציבור וראשי ארגוני חברה אזרחית.

חברי הכנסת שמעו סקירה מקצועית בדבר המציאות בשטח, תכניות העבודה של הרשות הפלסטינית ומדיניות אי האכיפה של המינהל האזרחי כלפי הפלסטינים אשר מאפשרת את המשך ההשתלטות הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C. בין יתר הנתונים נחשף ע״י רגבים כי בין השנים 2019-2021 הקימו הפלסטינים 5097 מבנים לא חוקיים חדשים, באזורים הנמצאים תחת שליטה מלאה של מדינת ישראל. המשמעות היא כי בכל יום נוספים כ-7 מבנים חדשים בשטח. סך כל המבנים הפלסטינים הבלתי חוקיים הינו 72,274.

חברי הכנסת הביעו דאגה כי ההסכם הקואליציוני בדבר הקמת המנהלת המיוחדת לפיקוח ומאבק בבניה הפלסטינית במשרד הביטחון וכן הקצאת 50 התקנים הנוספים לטובת כך אינם מיושמים והרשות הפלסטינית מנצלת את המציאות לטובת הגברת בניה מאסיבית.

בסיום השדולה חתמו חברי הכנסת על קריאה מיוחדת לממשלה להגן על השטח ביו״ש ובקעת הירדן: ״אנו, חברי שדולת א"י בכנסת, ראשי מועצות ונציגי ארגונים, התכנסנו כדי להתריע על נסיגה מסוכנת בשטחי יו"ש, שהיא תוצאתית למערכה אסטרטגית על השטח שמנהלת הרש"פ בהשקעות עתק, כאשר מנגד ישראל מוותרת על השטח, במחדל מתמשך ואף במעשה, ללא החלטות אסטרטגיות.

אנו קוראים לממשלה:

  1. לקיים דיון בממשלה על דו"ח משרד המודיעין המנתח את פרויקט ההשתלטות של הרש"פ ואת סכנותיו.
  2. לקבל החלטת ממשלה שתגדיר את המערכה על השטח ביו"ש אל מול הרש"פ כצורך אסטרטגי של מדינת ישראל. מערכה על השטח, ולא "אכיפת חוק שוויונית".
  3. למנות פרוייקטור לניהול המערכה על השטח, בהתאם להגדרה שתתקבל בהחלטת הממשלה, ולתת בידיו את מלוא האפשרויות בהיבטי כח אדם, תקציב, ושינויי חקיקה על מנת לעמוד במשימתו. כל התנהלות אחרת היא כניעה מכוונת ללא קרב.

יו״ר שדולת א״י ח״כ יואב קיש: ״הדיון הזה ממוקד בכל מה שקורה בשטחי C ובמהלכים שלהם להשתלט על השטח. זה לא משהו שהתחיל אתמול אלא כבר הרבה זמן. אנחנו בקרב ארוך מתקופת אוסלו. לצערי בשנים האחרונות אנו רואים מגפה של הפלסטינים לפעול יותר מהר מאיתנו. אם לא נעצור זאת עכשיו, גם בשנים הבאות לא יהיה לנו מה לעשות. אנו יוצאים מכאן בקריאה מאוחדת של כל אוהבי ארץ ישראל – חייבים לעצור את הפסד השטח, זאת בכייה לדורות. הדרך היחידה לשינוי המגמה זה פוקוס מרכזי של הממשלה, מינוי פרויקטור ושינוי התנהלות שר הביטחון שמאשר תכניות השתלטות דרך המינהל האזרחי. שר הביטחון פוגע בשמירה על ארץ ישראל והממשלה חייבת לשנות מדיניות״.

יו״ר שדולת א״י ח״כ אורית סטרוק: ״הרש"פ מנהלת נגדנו מערכה, עתירת משאבים שמנוהלת ממשרד ראש הממשלה שלהם, ושמטרתה המוצהרת: כיבוש הארץ, נסיגה ישראלית מחבלי יו"ש, ולא בהסכם, לא במקומות שישראל בוחרת לסגת מהם, אלא במקומות שהרש"פ בוחרת. מול המערכה הזו ישראל לא נלחמת. בשנה האחרונה, מאז שבני גנץ שר הבטחון – גם בסיוע לאויב במלחמה. המצב הוא מצב חירום. אם היה עכשיו הסכם מדיני שקובע שישראל תיסוג ותמסור לרש"פ את אותם אזורים שאנחנו מוסרים בפועל היום – כולנו היינו בכיכרות! אז זה מחייב התגייסות מלאה, שילוב ידיים של כולנו מכל הכיוונים הפוליטיים, מול האויב המשותף שלנו.

שרת הפנים איילת שקד הגיעה לדיון ואמרה: ״הנושא הזה הוא חשוב ואנו עוסקים בו כמה שנים ורק לפני כמה שנים נפל לנו האסימון על זה. בשיחות שהיו לי עם שר הביטחון הוא מחויב לעניין. אין ספק שיש לנו מחויבות מוחלטת להגנה על שטחי c ולבנות את ההתיישבות היהודית. שחררנו מת"ע במקומות אסטרטגיים כמו מעלה מכמש הר ברכה אריאל. אני עוקבת בדאגה אחר מה שקורה בבנייה הלא חוקית של הפלסטינים. שר הבטחון התחייב בפניי שהוא מחויב לזה וילחם בעניין. זהו עניין אסטרטגי וגם בגוש הימין בקואליציה וחברי האופוזיציה צריכים לשלב כוחות ולפעול בעניין".

מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים שחשף בדיון את הנתונים החדשים על היקף הבניה הבלתי חוקית וההשתלטות החקלאית, אמר כי "בעוד שעד שנת 2019 מדובר היה במחדל מודיעיני, מאז 2019 והדיון של הקבינט המדיני בטחוני בסוגיה, מדובר במחדל תיפקודי ומדיני. בחודשים האחרונים אנו רואים סיוע אקטיבי מצד גורמים רשמיים במדינת ישראל שנותנים רוח גבית לרשות הפלסטינית במגמת ההשתלטות שלה, אחרת לא ניתן להסביר את מימדי המחדל".

יגאל דילמוני, מנכ״ל מועצת יש״ע: ״בשבוע הבא הולכים לאשר עוד יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C. לא יכול להיות מצג שהפלסטינים גם יקבלו אישורי בנייה וגם ימשיכו לבנות באופן בלתי חוקי. אנחנו מבקשים לעצור את זה, ולהתנות אישורי בנייה בהפסקת טרור ובהפסקת גניבת השטח. מדובר כאן במלחמה שקטה, גונבים מול עניינו שטחי מולדת אסטרטגיים רבים לשליטת הרשות הפלסטינית. ובמקום להילחם- שותקים. שותקים במינהל האזרחי, שותקים בממשלה. אנחנו מבקשים מחברי הכנסת ומהממשלה – להכריז על ההשלטות הבלתי חוקית כטרור ולפעול בהתאם.״

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" אשר ארגונו חושף את תוכניות העבודה של הרש"פ להשתלטות על שטחי C אמר בשדולת א"י: "מדינת ישראל נמצאת במערכה של ממש בכל הנוגע לשטחי ההתיישבות. חוסר הריבונות בישראל נמשך וכעת ישראל מאבדת דה פקטו את שליטתה בשטחי C. הגיע הזמן שמדינת ישראל תסביר לאיחוד האירופי כי היא איננה עוד קולוניה שלו. עליהם לזכור כי המנדט הבריטי נגמר מזמן. כעת, מאות אלפי האזרחים בהתיישבות זקוקים בשטח לריבונות ישראלית לא בדיבורים אלא במעשים".

שר המודיעין לשעבר ח״כ אלי כהן: ״בזמן שיש מלחמות בין היהודים הפלסטינים קובעים עובדות בשטח. הדיון היום זאת קריאת השכמה של פצצה מתקתקת שחייבים לטפל בה. הפלסטינים הלכה למעשה מממשים מדיניות כדי שהלכה למעשה לא ניתן יהיה לשנות את המציאות בשטח.

אביחי בוארון מפורום ציון וירושלים הציג בפני הנוכחים את המציאות בשטח ואמר: הרשות הפלסטינית פועלת כמדינה לכל דבר במדיניות ברורה של בנית מדינה מהנגב ועד הגליל דרך תפיסת כל שטח יו"ש והפיכת ההתיישבות הישראלית ביו"ש למובלעות ולטבעות חנק. מדינת ישראל חייבת להתעורר ולהבין שלא מדובר על בעיה של המתיישבים והמתנחלים, אלא על בעיה של המדינה ועל המדינה לפעול בהקדם נגד הקמת מדינת פלסטין מבאר שבע ועד עפולה.

ח״כ אבי דיכטר: ״אצלנו הגורם שאחראי על האכיפה לא פועל. אסור שהמאבק בסוגיית שטחי c תהיה באחריות תושבי יו"ש בלבד. זוהי בעיה יהודית שכולנו צריכים לפעול כנגדה. צריך לפעול עם האינטרס הישראלי ולחבר ככל האפשר את כבישי יו"ש לשאר מדינת ישראל ולהפוך את כבישי האורך במדינת ישראל לעניין רשמי.״

ח״כ ניר אורבך: ״יש כאן תהליך זוחל ואנחנו חייבים להפסיק לעצום עינים. אנחנו צריכים לשלב ידיים בלי קואליציה-אופוזיציה ולסייע לבניית ארץ ישראל. אני מבקש שבדברים שאפשר להתקדם נעשה שיתוף פעולה. יש כאן מערכה כוללת ואין ספק שהעמידה שלנו משליכה על כל הארץ כמו ירושלים והערים המעורבות והיא גם כוללת את העמותות הישראליות שפועלות נגד יהודה ושומרון וצריך לטפל בהן.״

ח״כ יום טוב כלפון: ״מדינת ישראל נותנת לפלסטינים עשרות אחוזים לא חוקיים משטחי C. אנחנו חייבים להתאחד ולפעול כנגד המערכה הגדולה והחשובה ביותר שקוראת בתחומי ארצנו. בסיכום בין ימינה ליש עתיד יש חוק שאמור לשמור על שטחי c וזה לא קורה. כחבר ימינה אני מחויב לסעיף זה ואפעל לקיומו באופן מלא.

ח״כ משה אבוטבול: ״בהתיישבות הצעירה מתמודים עם תשתית רעועה שלא אמורה להיות לתושב מדינת ישראל. יש צביעות גדולה בחוק החשמל שהיא לאוכלוסיות מסוימות ולא ייתכן שיש ילדים והורים ביו"ש שלא זוכים לחיות כראוי. אני קורא לכל חבריי בשדולה לגלות כמה שיותר אקטיביות״

ח״כ שלמה קרעי: ״אנחנו במאבק מסוכן שנכנס ופורץ דרך לסנן את ביטחונה של מדינת ישראל וזה לא רק קווים ביו"ש. הרש"פ מתנהג איתנו במאבק צבאי במסווה של אזרחי וצריך לסכל זאת במיידי."

ח״כ קטי שטרית: "מי שחושב שמה שקורה בשטחי c לא חלק ממדינת ישראל לא מבין את התמונה. זה קורה כמו גם בערים המעורבות."

ח״כ גדי יברקן: יברקן: ״האמונה העיוורת שבערה במקימי המדינה, לא קיימת במנהיגי ימינו. אנחנו מדינה יהודית ושיטת המשטר שלנו דמוקרטי ואם נציב זאת בשטח, הדברים יהיו אחרת. אבל לצערי כרגע, אנחנו מפסידים בקרב. מי שיכול לשנות מגמה אלו חברי הקואליציה ובידם לשנות את החזון למען עם ישראל.״

ח״כ שמחה רוטמן: ״את המערכה על שטחי c לא ניתן לנהל כאשר המינהל האזרחי באופן עקבי ושיטתי מפלה כנגד בניה יהודית. סדרי עדיפויות האכיפה שהתפרסמו מוכיחה שמדינת ישראל באמצעות המינהל האזרחי מובילה מדיניות אפרטהייד כנגד יהודים. כל זמן שהמינהל האזרחי לא יטפל בהתחלות בניה ובמבנים של המגזר הערבי המסכנים את שלום האזור לא ניתן יהיה להלחם באופן אפקטיבי בתכנית ההשתלטות של הרש״פ״

שר התיירות לשעבר ח״כ יריב לוין: ״התהליך הזה קורה עם זרוע משמעותית של בנייה לא חוקית ומכוונת על מנת לחנוק יישובים ורצף ישראלי שמאיים על התושבים והדרכים, וגם כאן לממשלה ומינהל האזרחי אין מדיניות ואף לא כוח אדם גדול. הזעקה חייבת להיות מתורגמת עם קביעת מדיניות ברורה והקצאת משאבים וכוח אדם נוסף."

השרה להגנת הסביבה לשעבר ח״כ גילה גמליאל: ״המאבק על הריבונות לא נגמר ביהודה ושומרון. השיטה של הרש"פ להשתלט על כל פיסת אדמה היא אסטרטגית ומטרתם להגיע קרוב ליישובים היהודים מתוך כוונה לסכל את הבנייה היהודית ביו"ש ואוי לממשלת ישראל אם לא תדע להילחם על המאבק הזה שעלול לפורר את האחיזה שלנו בחבל הארץ שלנו.״

ח״כ איתמר בן גביר: ״כשאתה משחק בצד שלך אתה מפסיד. לרוב מדברים כאן על שטחי c אבל המערכה צריכה להיות על כל יהודה ושומרון, כי כדי לנצח, אי אפשר להמשיך להתגונן. צריך להעביר את הכדור לצד השני ואנחנו צריכים כמדיניות לשלוח את האנשים שלנו גם לשטח A וגם לשטח B. זוהי ארץ ישראל."

ח״כ קרן ברק: ״לא ייתכן שעם שבחר ימין על מלא קיבל שלטון שמאל עם החלטות שמאל. בפועל המיעוט שדעותיו בוטלו לאורך שנים, מוביל את מדיניות הממשלה. לא חכם לעצום עיניים בזמן שההשתלטות הפלסטינית ממשיכה וגם להחזיר את אבו מאזן לקדמת הבמה. זוהי הפקרות מדינת ישראל לדורות קדימה."

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: יש כרגע בישראל מאבק אזרחי בקורונה ולטובתו גייסו את צה״ל והשב״כ אבל במאבק על שטחי c הצבא לא מגוייס. זאת מערכה כל גבולות המדינה. איפה המג״דים? איפה המח״טים? איפה השב״כ והמוסד? שיעצרו כספים שיעצרו את הטרקטורים. פשוט לעצור אותם״

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים