שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרופ' אש מגיב על הודעת פייזר: "נשמע מבטיח"
גלולה נגד קורונה
המנכ"ל אף הוסיף: "אני מניח שהיחסים הטובים עם 'פייזר' יעזרו לנו להביא מהר את התרופה. מבחינה מעשית עדיין לא יצרנו הסכם שמביא את התרופה לארץ"
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש | צילום: משרד הבריאות

חברת התרופות האמריקאית "פייזר" חשפה ביום שישי כי היא הצליחה לפתח גלולה נגד נגיף הקורונה, ואף נמצא כי היא יעילה ב־89 אחוזים במניעת מוות ומחלה קשה למבוגרים ומפחיתה את הסיכון לאשפוז.

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש התראיין הבוקר לרדיו 103 והתייחס לדברים: "זה נשמע מבטיח, אך צריך ללמוד גם על נתוני ההצלחה של התרופה ועל העלויות".

"אני מניח שהיחסים הטובים עם 'פייזר' יעזרו לנו להביא מהר את התרופה. מבחינה מעשית עדיין לא יצרנו הסכם שמביא את התרופה לארץ, אני מקווה שנעשה זאת בימים הקרובים. לגבי החיסונים, היו עוד הסכמים הרבה לפני שהם אושרו", הוסיף אש.

אש ציין כי "יצרנו הסכמים נצורים עם הרבה מאוד חברות אחרות חוץ מ'פייזר' בעניין החיסונים", והוסיף: "בתרופות זה מתנהל אחרת, בטח במעבר לשגרה של הטיפול בתחלואה. זה לא כמו תחילת המגפה והחיסונים. זו התנהלות אחרת. כשהתמודדנו עם תחילת המגפה והחיסונים היו התקווה הגדולה וזה התממש כך היה חשוב מאוד להבטיח ולשים את היד על החיסונים. פעלנו בניהול הסיכונים".

על הדיון בנושא חיסוני הילדים שיתקיים השבוע ולא יהיה פתוח לציבור אמר אש: "לצערי השיח מצד מתנגדי החיסונים מאוד קיצוני לפעמים, ובעיניי הוא לא מובן. אנחנו בדיונים וחשיבה על איך לעשות את זה, הדיון הוא אחר וכשמשווים אותנו ל־FDA זה אחרת. יש אוסף של הרבה יועצים מתחומים שונים שלא עובדי המשרד או גוף אלא כל אחד מהגוף שלו. החשיפה הזאת בייחוד בשיח הציבורי שנוצר עלולה להיות בעייתית עבורה. אנחנו רוצים שהם יתבטאו בפתיחות רבה.

לדבריו, "האנשים עצמם אומרים שההתבטאות שלהם תהיה חופשית יותר אם הדיון יהיה סגור. הם חוששים לאור התגובות בדיון הקודם, היו תגובות קשות מאוד במהלך הדיון".

על האיומים כלפי בכירי משרד הבריאות אמר: "אני מוכרח לומר שאני לא מתייחס ברצינות לאיומים ולא עוקב אחרי מה שאומרים. נשלחו לי הודעות לא נעימות אבל אני לא חושש לחיי. אין לי מאבטח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים