שיתוף
תגובות
כללי » פרופ' אש: "מקווה שהלימודים יפתחו כסדרם"
בצל התחלואה
עוד אמר: "אנחנו כן מתכננים לפתוח ב-1 בספטמבר אבל אי אפשר לומר זאת בוודאות. אחרי החגים אנחנו רוצים שמערכת החינוך תיפתח באופן מלא"
נחמן אש | צילום: לע"מ

פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, הבהיר הבוקר (א') כי "אנחנו מאוד לא רוצים להגיע לסגר. מנסים את כל הפעולות כדי לא להגיע למקום הזה, אבל במצב מסוים שבו יהיה עומס גדול על מערכת הבריאות עד כדי חשש מקריסה, לא תהיה ברירה". את הדברים אמר בראיון לרדיו 103FM, על רקע העלייה בתחלואת הקורונה ואמירות ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ לגבי סגר עתידי בחגים.

עוד הוסיף אש כי "בעיניי סגר זה כלי יעיל. יש לו מחירים קשים מאוד, זה לא כלי שאנחנו רוצים להשתמש בו בשלב מוקדם. בסופו של דבר, בכל שלב שעשינו סגר – התחלואה ירדה, החשש הגדול שסגר גם עכשיו יהיה פחות יעיל".

אש אף ציין: "אתמול אובחנו כחיוביים 3,800 אנשים, זה מספר כמובן גבוה לשבתות. יש עליה די גדולה במספר החולים הקשים, הגענו ל-340 חולים קשה. נתון מעודד, אבל נצטרך לעקוב אחריו, הוא שמספר המונשמים לא עלה ועומד על כ-50".

כשנשאל האם יש שליטה על המגיפה, השיב כי "כל עוד המספרים עולים בקצב גבוה אני לא יכול להגיד את זה. אנחנו מסתכלים על זה בדאגה. אני מאוד רוצה לראות את קצב ההדבקות יורד, שנרד ממקדם הדבקה של 1.3. אנחנו כבר תקופה ארוכה עם הרבה מאוד הדבקות, כך שזה מדאיג".

עם זאת, הוא השאיר מקום לאופטימיות ותלה אותו בחיסון השלישי: (בשיא התחלואה) "הגענו ל־1,200 חולים קשים, ואנחנו לא רוצים לעבור את זה (שוב). אם נראה האטה בזכות החיסון השלישי ובזכות הצעדים השונים של העלייה בחולים הקשים, זה יתן לנו מרווח נשימה. בשבועיים הקרובים אנחנו נוכל לראות אם החיסון השלישי ישפיע בצורה אופטימלית".

אש אמר כי סגר בחודש ספטמבר הוא כדאי "מבחינת המשק. במקום בו המשק נפגע פחות במובנים מסוימים זה כך בספטמבר, זה גם אחד השיקולים, אבל בעיניים הרפואיות השיקול המרכזי זה לא להגיע למקום שעלול להקריס את מערכת הבריאות".

לגבי פתיחת שנת הלימודים, ציין כי "אנחנו כן מתכננים לפתוח ב-1 בספטמבר אבל אי אפשר לומר זאת בוודאות. אחרי החגים אנחנו רוצים שמערכת החינוך תיפתח באופן מלא, פרונטלי וצריך להיות ערוכים לזה".

בהתייחס לנתב"ג אמר אש: "בכל הסגרים זה היה אחד הצעדים, אי אפשר היה לטוס אלא לנסיעות חיוניות ובאישורים מיוחדים אני מניח שזה יהיה גם הפעם הזאת מאחר והתחלואה בעולם עולה, אנחנו רואים יותר מאומתים בקרב החוזרים מחו"ל. יהיה נכון שאם מגיעים לצעד של סגר, צעד קיצוני כזה, אז גם נתב"ג, נפחית מאוד את התעבורה בו".

אש התייחס גם לדיווחים לפיהם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן לא הגיעו לקבינט הקורונה: "בעיני המקצועיות זה לא היה 'אישיו', יש שם נציגויות, ודאי למשרד האוצר, ואנחנו בדיון עם הגורמים המקצועיים שמשתתפים בדיוני הקבינט".

עוד הוא אמר: "ראוי או לא ראוי זה עניין פוליטי שאני לא רוצה להיכנס אליו, כאיש מקצוע אני מוכרח לומר שאנשי המקצוע של האוצר נכחו שם והיו פעילים, כך שזה לא היה חסר. אני גם יודע ששרים מעורבים בדרך אחרת וההחלטות מתקבלות על ידיהן. זה עניין פוליטי של הנוכחות שלהם שם ומשמעותה. כאיש מקצוע אני לא רוצה להיכנס לזה".

"אני לא חושב, אני לא חושב שיש יכולת לברוח מאחריות כשאתה בתפקידים כאלה בכירים זה ברור שהאחריות עליך בין אם אתה נוכח או לא. כך שבעיניי בהיבט הזה זה לא משנה", סיכם את הנושא.

לגבי החיסון השלישי לקבוצות אוכלוסייה שונות, הסביר בסוף דבריו כי "אנחנו נשקול את זה בימים הקרובים בין אם אוכלוסיות ספציפיות כמו עובדים במערכת הבריאות ובין אם בכלל ולחסן אוכלוסיות יותר רחבות אנחנו רוצים לראות את התוצאות בעיקר בהיבט הבטיחותי של החיסון, בינתיים אני לא רואה תופעות מיוחדות כך שהחיסון נראה בטוח, נמשיך לעקוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים