שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרופ' אש: "שבועיים לא יספיקו – צריך סגר לחודש"
הצהרה דרמטית
פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש בהצהרה דרמטית "אני מאמין ששבועיים לא יספיקו – נצטרך סגר לפחות לחודש". הוא הוסיף, "אני נגד פתיחת מערכת החינוך בזמן הסגר"
ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: באדיבות המצלם

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר הבוקר כי הסגר שיחל ביום ראשון צפוי להיות ארוך מהמתוכנן. בראיון לווינט הוא הוסיף: "אני מאמין ששבועיים לא יספיקו. נקבע שלאחר שבועיים תהיה הערכת מצב ונראה אם להאריך בשבועיים נוספים. קרוב לוודאי שזה מה שנידרש. אני לא חושב שתוך שבועיים נדע להעריך ולראות את הירידה בתחלואה בצורה ברורה ונצטרך לשבועיים נוספים".

כמו כן, בראיון לגלי צה"ל הביע את עמדתו לגבי הסגר, והוסיף כי "ההחלטה שהתקבלה כוללת שימור מסוים של מערכת החינוך, אבל אני חושב שבשלב הזה צריך לסגור כמה שיותר מהר".

עם זאת, הוא הוסיף בנימה אופטימית כי הוא מאמין שיהיה זה הסגר האחרון על ישראל בשל הקורונה. "אנחנו נמצאים בנקודת זמן שנצא מהסגר, זמן קצר לאחר מכן ישפיע אפקט החיסונים. אני באמת מאמין שזה יהיה הסגר האחרון".

כזכור, אמש החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ שביום ראשון יוטל סגר כללי במטרה ולנסות להוריד את התחלואה שעלתה בזמן האחרון באופן דרמטי. הסגר יחל בראשון הקרוב בשעה 17:00. הוא יחול למשך שבועיים ויוארך בשבועיים נוספים אלא אם כן תושג המטרה – מספר נדבקים יומי קטן מ-1,000 ומקדם הדבקה שנמוך מ-1.

מעט לאחר חצות אישרה הממשלה את הטלת הסגר. בניגוד לסגרים הקודמים, הפעם תפעל מערכת החינוך באופן חלקי. הגנים, הפעוטונים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב יפעלו בין השעות 08:00 עד 13:00. הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-07:00 ועד 14:00. חינוך מיוחד יוחרג ויתקיים בכל הגילאים. תותר העברת ילדים בין הורים במשמורת משותפת.

ניתן יהיה לצאת מהבית עד לטווח של קילומטר אחד. אסור יהיה לשהות בבית מגורים של אדם אחר (למעט משפחה גרעינית). המסחר, הבילוי והפנאי ייסגרו במלואם פרט למשלוחים (ללא איסוף עצמי). עסקים שאינם מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50% מההיתרים הנוכחיים. התחבורה הציבורית תצומצם ל-50% מהנפח הרגיל. התקהלויות – עד 20 בשטח פתוח ועד 10 בחללים סגורים. "האיים הירוקים" באילת ובים המלח יופסקו לפעול. כמו בכל הסגרים הקודמים, גם הפעם הסופרמרקטים ורשתות הפארם יישארו פתוחים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים