שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרופ' בליצר: "הרב קנייבסקי הוא דמות מופת"
לאחר הפגישה
״הגעתי לביתו של הרב קנייבסקי כדי לשמוע את עמדתו בענייני חיסוני ילדים והיא נאמרה באופן מאוד ברור", סיפר פרופ' בליצר והמשיך: "הרב קנייבסקי קרא לחסן את הילדים"
הגר"ח קנייבסקי, סלמן זרקא ובליצר | צילום: שוקי לרר

ראש מכון המחקר והחדשנות בכללית וראש קבינט המומחים פרופ' רן בליצר התייחס הבוקר (א') לדיון שנערך אצל מרן הגר״ח קנייבסקי, שבמהלכו יצאה הוראה ברורה לחסן את הילדים: "הרב קנייבסקי הוא דמות מופת שקהלים רבים עוקבים אחריו". על זן האומיקורן: "חשוב מאד ואף דחוף להתחסן במנת הבוסטר ולהתקדם במהירות בחיסון הילדים".

הוראת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי יש צורך לחסן את הילדים בגילאי 5 ומעלה נגד נגיף הקורונה, ממשיכה לעורר הדים. בראיון, התייחס פרופ' רן בליצר לדיון בבית הגר"ח קנייבסקי ולפסיקה החד משמעית. ״הגעתי לביתו של הרב קנייבסקי כדי לשמוע את עמדתו בענייני חיסוני ילדים והיא נאמרה באופן מאוד ברור", סיפר פרופ' בליצר והמשיך: "הרב קנייבסקי קרא לחסן את הילדים ואמר בפירוש שצריך לדאוג שזה יקרה".

פרופ' בליצר שמכהן בתפקיד ראש מכון המחקר והחדשנות בכללית וראש קבינט המומחים של 'מגן ישראל' אמר עוד כי "מדובר בדמות מופת בקהלים רבים שעוקבים אחריו כפוסק וכמוביל וכגדול הדור, גדולי הדור הם אנשים שלא צריכים לדעת יותר טוב מכל מדען וכל מומחה, הם צריכים לדעת לשקול את העדויות שבפניהם, לשקול את האמינות של האנשים והממצאים שמובאים בפניהם ולהכריע. גם הפוליטיקאים ומקבלי ההחלטות הישראלים הם אינם מומחים אבל הם יודעים לבחור את המומחים שנאמנים עליהם, ומבקשים לקבל הנמקות הגיוניות בשפה ברורה כדי לדעת איך לקבל את ההחלטות".

בהמשך התייחס פרופ' בליצר גם לזן האומיקורן, שהתגלה בימים האחרונים והגיע לישראל ככל הנראה מדרום אפריקה. "הזן החדש התפרץ לפני כעשרה ימים באפריקה ורמת תחלואה שם עלתה פלאים. בישראל נכון לבוקר זה יש מאומת אחד לזן החדש ועוד מספר מאומתים בספק, משרד הבריאות הישראלי בצעד חסר תקדים החליט כי כל הבדיקות שיבוצעו החל מהבוקר יזהו מידית האם הנבדק הוא חיובי לזן החדש או שהוא משתייך לזנים הקודמים", אמר בליצר.

עוד הוסיף פרופ' בליצר כי למרות שחיסון הקורונה הנוכחי אינו מגן כנגד הווריאנט החדש באותה רמה, עדיין חשוב מאד להתחסן גם במנת הבוסטר וגם לחסן את הילדים, מכיוון שהחיסון מגן בעשרות אחוזים גם כנגד הזן החדש, וחיסון שיותאם לזן החדש יהיה לפי הערכות האופטימיות ביותר רק בעוד שלושה חודשים.

עוד הוסיף פרופ' בליצר כי הנחת העבודה היא שחיסון הקורונה הנוכחי מגן כנגד הווריאנט החדש, בוודאי כנגד מחלה קשה, ומכיוון שזה החיסון היחיד שיהיה בידינו בחודשים הקרובים (לפחות 4 חודשים) חשוב מאד ואף דחוף להתחסן במנת הבוסטר ולהתקדם במהירות בחיסון הילדים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים