שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרופ' גרוטו ממליץ: מנת חיסון אחת בלבד
שנוי במחלוקת
בשל החוסר במלאי חיסונים המליץ פרופ' איתמר גרוטו לחסן על פי המודל הבריטי, בו יקבלו כל המתחסנים מנה אחת • לפי שעה ישנה התנגדות בקרב הבכירים וההצעה לא תתקבל
פרופ' איתמר גרוטו | צילום: עדינה ולמן, ערוץ הכנסת

בשל הירידה בכמות החיסונים במלאי, פרופ' גרוטו שוחח לאחרונה בנושא עם כמה בכירים במשרד הבריאות, במטרה לקדם את המודל הבריטי בו יקבלו לעת עתה כל המתחסנים רק מנה אחת מבין שתי המנות הנדרשות.

יוזמת המודל הבריטי קמה בעקבות ההחלטה של ממשלת בריטניה להעדיף חיסון של כמה שיותר בריטים במנת חיסון אחת – לעומת השלמת מנת החיסון השנייה בקרב אלו שכבר חוסנו – שנובעת, בין היתר, בשל מחסור מסתמן במנות החיסון בממלכה.

פרופ' גרוטו: "במאמר שהתפרסם ב-New England Journal of Medicine נבחנה בין היתר ההשפעה של מנת החיסון הראשונה. מניתוח הנתונים עולה כי ייתכן שלמנה אחת יש יעילות של בין 80 ל-90 אחוז – אולם לא ברור לכמה זמן מחזיקה החסינות ללא מתן המנה השנייה. מנה נוספת מעלה את יעילות החיסון ל-94.5 אחוז, ונועדה להבטיח את הימשכות החסינות לאורך זמן. אם אכן יהיה מחסור בחיסונים בזמן הקרוב, ייתכן שעדיף לתת מנה אחת בשלב ראשון, על מנת לכסות את כל קבוצות הסיכון ולהמשיך בקצב חיסון גבוה. אינני טוען כי זו מדיניות שהיא בהכרח בטוחה, אך לפחות יש לבצע דיון מעמיק ובחינה של האפשרות".

בשלב הזה אין כל שינוי בעמדת המשרד בנוגע למדיניות מתן החיסונים ובהתאם כל מתחסן יקבל מנת חיסון שנייה בטווח הזמנים שנקבע.

בקרב הבכירים במשרד הבריאות נרשמה התנגדות להצעה לחסן ע"פ המודל הבריטי, בין המתנגדים, פרופ’ גליה רהב מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר: “ראשית, ניסוי של פייזר הראה כי לאחר מנה אחת אין מספיק נוגדנים לקורונה אז כנראה שחיסון אחד לא מספיק. בנוסף, החיסון נבדק והוכח כיעיל תוך מתן שתי מנות. אנחנו נמצאים בהתפרצות קורונה ולא יכולים לעשות ניסיונות. אם ניתן רק מנה אחת – זה כאילו לא עשינו כלום”.

פרופ' חזי לוי הסביר הבוקר באולפן ווינט: "לא נחסן כרגע בחיסון אחד. הקדמנו את החיסונים, רצנו בצורה יפה מאוד. מתקרבים לקצה גבול החיסון. מאיטים קצת כי אנו משאירים מלאי לטובת חיסון שני".

בצל הידיעה על החוסרים, מתחמי החיסונים בהדסה נסגרים ממחר כולל לצוותים הרפואיים. מנהל הדסה פרופ רוטשטיין: "שוכחים אותנו דווקא בזמן שמספר חולי הקורונה בהדסה נמצא בשיא. משרד הבריאות צריך לעשות חושבים על החלטתו שלא להקצות לנו חיסונים נוספים"

‏מהדסה נמסר: "לאור הודעת משה״ב והפסקת ניפוק חיסוני הקורונה לבתי החולים כולל הדסה. יסגרו בצער רב ממחר בבוקר מתחמי החיסון בהדסה שפעלו בצורה נפלאה וסייעו בחיסונים לאנשי הצוות של הדסה ולחולי בית החולים

הדסה מביעה דאגה לצוותים שעדיין לא הספיקו להתחסן כמו גם לצוותים שכבר קיבלו את החיסון הראשון ונמצאים ברשימת המוזמנים לחיסון השני.

‏ממחר יופנו כל צוותי הדסה שעדיין לא חוסנו וכאלה הרשומים לחיסון השני למוקדי החיסון של קופות החולים, זאת בשעה שבית החולים גדוש בחולי קורונה קשים ובינוניים ויאלץ לשנות את מדיניותו כתוצאה מחסר הצוות שיגרם עקב צעד זה.  משה״ב חייב לעשות חושבים על החלטתו זאת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים