שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרופ' סגל: "רק 6% מהחולים קשה חרדים"
הקורונה בישראל
במגזר החרדי מקדם ההדבקה ממשיך לרדת ועומד על 0.89, לעומת 1.00 במגזר הכללי ו-1.16 במגזר הערבי – פרופ' סגל: "רק 6% מהחולים קשה החדשים הם מהמגזר החרדי"
תלמיד ישיבה צועד ברחובות ירושלים עם מסיכת הגנה מנגיף הקורונה | צילום: Alex Eidelman, שאטרסטוק

למרות מבצע החיסונים רחב ההיקף ורגע לפני פתיחת השמיים והמשק – מקדם ההדבקה הארצי עלה הבוקר (רביעי) ל-1. כאשר אתמול אובחנו בישראל 4,240 בני אדם כחיוביים לנגיף ובסך הכול 742 חולים מאושפזים במצב קשה.

במגזר הערבי מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, בצורה דרמטית, כאשר מנגד במגזר החרדי מקדם ההדבקה עומד על  0.89 לעומת 1.00 במגזר הכללי ו-1.16 במגזר הערבי.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן כתב בחשבון הטוויטר כי הירידה בחולים קשה החדשים ממשיכה גם במגזר הכללי – שם נרשמת ירידה של 10%- וגם במגזר החרדי בו נרשמת ירידה של 22%- בחולים קשה, "רק 6% מהחולים קשה החדשים הם מהמגזר החרדי".

פרופ' ערן סגל ניתח גם את הנתונים העדכניים והצביע על מגמה מדאיגה בתחלואה במגזר הערבי: רוב החולים החדשים הם בעיקר צעירים בני פחות מ-60. חלקם של החולים קשה החדשים בגיל 20-39 במגזר הערבי עלה מ-5% לפני חודש ל-20% כעת.

באגף המודיעין מציינים כי "היקף התחלואה גבוה ונמצא על סף התפשטות מחודשת – מספר החולים הקשים נותר גבוה יחסית – סביב 750 ומקדם ההדבקה נמצא בעלייה בשבועות האחרונים והגיע ל-1 לראשונה מאז סוף חודש ינואר, סימן לחידוש העליה בתחלואה".

גם שיעור החיוביים הארצי ממשיך להיות גבוה יחסית, ובאמ"ן מציינים כי זה "סימן להיקף הדבקה נרחב באוכלוסייה. העלייה במקדם ההדבקה קשורה כנראה בהסרת המגבלות ובתרומת הוריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל, זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ומגדיל משמעותית את הסיכון לתחלואה קשה ולאשפוז".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים