שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » פרופ' ערן סגל: "החיסונים ימנעו סגר נוסף"
אופטימיות באוויר
פרופ' סגל ממכון ויצמן אומר כי לקראת בוא החיסונים "ההערכות מראות שלא תהיה התפרצות משמעותית נוספת. החיסונים ימנעו סגר נוסף"
מחסום משטרה | צילום: דוברות המשטרה

"ההערכות מראות שלא תהיה התפרצות משמעותית נוספת. החיסונים ימנעו סגר נוסף", אומר הבוקר פרופ' ערן סגל, העומד מאחורי מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, באולפן ווינט. לדבריו, נכון לעכשיו בישראל קיימת "עלייה חדה במספר המאומתים אך עלייה מתונה מאוד במספר האשפוזים", אותה הוא מסביר בגידול הבדיקות לגילוי קורונה שמתבצעות בכל יום.

לטענתו, "אם היינו עכשיו ללא אופק של חיסונים, היינו מצביעים על מגמה ברורה של עלייה שדורשת הגבלות. עם זאת, ובגלל שהעלייה נמוכה כיום, אנחנו מעריכים שלא תהיה התפרצות משמעותית מעבר למה שאנחנו חווים כעת. את האירוע ייתכן שניתן יהיה להכיל באמצעות החיסונים".

"בחודשיים הקרובים ניתן יהיה להכיל את התחלואה בעזרת החיסונים ולשטח את העקומה", מסביר פרופ' סגל, ואומר כי קצב של מתן 60 אלף חיסונים ביום יוביל לחיסון של כמעט כל קבוצות הסיכון בישראל, שיוביל להתגברות על הסכנה המידית שבתחלואה קשה ולהאצה של יציאה מההגבלות.

"חיסון של כל האוכלוסייה שהיא מעל גיל 65 ו-70 יוריד בצורה דרמטית את התחלואה ואת מקדם ההדבקה. אם אכן יעילות החיסונים גבוהה, תוך שלושה או ארבעה שבועות תהיה ירידה משמעותית בתחלואה בארץ.  חודש לאחר חיסון קבוצות הסיכון נתחיל לראות השפעה דרמטית שניתן יהיה לראות הרבה לפני שנחסן את כל האוכלוסייה. יהיו הרבה פחות חולים קשים ותמותה, וניתן יהיה לדבר על האצה של מתווה היציאה, אנו מדברים על סדר גודל של חודש וחצי-חודשיים", אמר סגל.

כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, אישר הבוקר בראיון שקיים מחוץ למשרד האוצר, כי את חג הפסח הקרוב נחגוג ככל הנראה ללא הגבלות. הוא הוסיף כי מדינת ישראל מתכוונת לחסן כ-3 מיליוני אזרחים עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2021. לדבריו, אם 60-50 אחוזים מהאוכלוסייה יתחסנו, זה עשוי להביא לחסינות עדר. אחרי שנתניהו הכריז לפני שעה קלה שמועד מתן החיסונים יוקדם, פרופ' לוי אמר שאכן הכוונה היא להתחיל לחסן כבר בעוד כמה ימים. 

לוי הוסיף שלאור הכוונה לחסן כמה מיליונים עד סוף חודש מרץ, כנראה נחגוג את פסח ללא הגבלות. "אנחנו רוצים לחסן מספר מיליונים עד סוף הרבעון הראשון, הרבעון הראשון מסתיים בחג הפסח", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים