שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרופ' סגל: "יש דברים שאפשר לעשות לפני סגר"
הירידה בתחלואה
סגר או הגבלות? "בניו זילנד – אפילו שחלפו במדינה 100 יום ללא חולה אחד, ביום ה-101 נמצאו ארבעה חולים" • "זה שהסגר עובד זה לא חכמה, סגר עובד כי אנשים בבתים"
מחסום משטרה | צילום: דוברות המשטרה

פרופ' ערן סגל ממכון וייצמן ואיגוד רופאי בריאות הציבור, התייחס היום לירידה בתחלואה ותלה את הסיבה לכך באכיפה המוגברת על עטיית מסכות. הוא גם מתח ביקורת על מקבלי ההחלטות ואמר כי "העובדה שמגיעים למצב של סגר היא כישלון – יש הרבה דברים שאפשר לעשות לפני".

בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ב 103FM הסביר סגל, כי מנקודת מבטו "זה שהסגר עובד זאת לא חוכמה, סגר עובד כי אנשים בבתים אבל ההגעה לסגר זה באמת לא משהו להתפאר בו".

לדבריו, "אם צריך לזקק בעיני טעות אחת מרכזית שהכול נובע ממנה, זה העובדה שהגדרנו סף קריסה של מערכת בריאות, וברגע שאתה מגדיר סף קריסה אתה בסוף מגיע אליו".

לטענת המראיינים על כך שגם אירופה ניצבת בימים אלו לפני החלטה משמעותית על הטלת סגר, השיב סגל כי "חוץ מסגר, היו שורה של דברים שיכולנו לעשות בדרך. לאורך התקופה ראינו את התחלואה מתפשטת במוקדים מסוימים, לא השכלנו מסיבות כאלו ואחרות לעשות סגרים אמתיים, דיפרנציאליים במקומות האלה ובסופו של דבר זה התפשט, זה התחיל בצעירים ובאופן לא מפתיע עבר למבוגרים וזה מה שהוביל אותנו למספרים המאוד גבוהים", אמר סגל.

"בזה שהגענו למספרים גבוהים שילמנו שני מחירים. האחד בחיי אדם ובתמותה הרבה יותר גבוהה וחולים קשים, והשני ביציאה שכבר נמשכת הרבה זמן ותימשך שבועות ארוכים. לכן אם מסתכלים רואים מדינות שמצליחות להתמודד יותר טוב עם הקורונה אלה מדינות שברגע שיש עליה בתחלואה הם מטילים מגבלות על מנת לשלוט בלהבות כשהן נמוכות", מציין פרופ' סגל.

כדוגמה לאי וודאות ביכולת התוצאה של ההתמודדות עם הנגיף, הציג פרופ' סגל את ניו זילנד, "אפילו שחלפו במדינה 100 יום ללא חולה אחד, ביום ה-101 נמצאו ארבעה חולים". בניו זילנד כזכור הטילו הרשויות הגבלות ולא הטילו סגר מלא.

עם זאת, יש לו גם מילה טובה להגיד על התנהלות הממשלה בימים אלו, "צריך לומר שהירידה היא מאוד מפתיעה גם בעולם כשמסתכלים על ישראל בתור המדינה הראשונה לעשות סגר, אני מסביר את זה על ידי ההקפדה על חבישת מסכות שפחות הייתה ניכרת ובולטת בגל הראשון, הדבר הנוסף, הוא העובדה שבסגר הנוכחי אנחנו מפיקים את הלקחים מטעויות הגל הראשון כמו אי פתיחה של אותם מקומות שמחוללים את ההתפשטויות, כגון בתי ספר ומקומות סגורים".

"בסוף, בנקודה בה המדינה נמצאת כעת, יש להקפיד על שני דברים בתוכנית היציאה: האחד, לעקוב אחר המגמה, השני, להמתין שבועיים בין שלב לשלב, שכן אם לומר את האמת, אף אחד לא באמת יודע את ההשפעה של כל הקלה והקלה, אם היינו יודעים היה אפשר לעשות את כל התכנון מראש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים