שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » פרופ' רבינוביץ נבחר לנשיא מועצת צרן בג'נבה
לאחר קמפיין אינטנסיבי
פרופסור רבינוביץ היה הנציג הישראלי לארגון בעשר השנים האחרונות ועד לסוף שנת 2020, תקופה בה זכה להערכה מקצועית ואישית עצומה בצרן
פרופ' אליעזר רבינוביץ | צילום: CERN / Brice, Maximilien

בעקבות קמפיין בהובלת משרד החוץ ושגרירות ישראל בג'נבה, נבחר הבוקר (שישי) פרופסור אליעזר רבינוביץ מהאוניברסיטה העברית בירושלים, לעמוד בראש מועצת צרן (CERN), המרכז הגדול בעולם לחקר חלקיקים.

בחודשים האחרונים, הוביל משרד החוץ קמפיין אינטנסיבי באמצעות המשלחת הישראלית לאו"ם בג'נבה ובאמצעות השגרירויות הישראליות בבירות אירופה לבחירתו של פרופסור רבינוביץ.

פרופסור רבינוביץ צפוי למלא את תפקיד נשיא המועצה בשלוש השנים הקרובות. המועצה מתווה את דרכו של הארגון, ובה מתקבלות כל ההחלטות המשמעותיות.

צרן, הממוקם בג'נבה, על גבולה של שוויץ עם צרפת, הינו המרכז הגדול בעולם לחקר מאיצי חלקיקים. המרכז הבינלאומי מעסיק מאות פיזיקאים מובילים מרחבי העולם, המבצעים ניסויים מדעיים במאיצי החלקיקים וחוקרים את הצדדים התאורטיים של פיזיקת החלקיקים.

בארגון חברות 23 מדינות, מתוכן ישראל, המדינה החברה היחידה שאינה מאירופה. ישראל הצטרפה לארגון כחברה מלאה בדצמבר 2013, לאחר שנים רבות שבהן השתתפה רק כמשקיפה.

שר החוץ יאיר לפיד: "בחירתו של הפרופסור אליעזר רבינוביץ היא עוד נצחון למדינאות החיבורים החדשה ועדות להערכה הרבה לה זוכה המדע בישראל. שוב התברר שבעבודה מדויקת וחיובית אפשר להגיע להשגים חדשים. אני רוצה להודות לכל עובדי משרד החוץ שהובילו את הקמפיין בחודשים האחרונים והביאו לזכייתו של מדען ישראלי בתפקיד מרכזי ויוקרתי באירופה".

השגרירה בג'נבה, מירב אילון שחר ציינה כי: " CERN הוקם לאחר מלחמת העולם השנייה במטרה לאחד את אירופה השסועה דרך שיתוף פעולה מדעי. מאז הובילו המדענים בצרן מחקרים פורצי דרך בידע האנושי, והמרכז הפך לדוגמא מצוינת לשיתוף פעולה בינלאומי. בחירתו של פרופסור רבינוביץ לתפקיד מביאה כבוד רב למדינת ישראל ומעלה על נס את איכות המדענים בישראל".

פרופסור רבינוביץ: "אני חש כבוד גדול להוביל את מועצת CERN בשנים הבאות שתהיינה משמעותיות לארגון ולקהילה המדעית הבינלאומית. אני מצפה לעבוד עם כל המדינות השותפות כדי לחזק את CERN על מנת שבעתיד, המדענים יוכלו להמשיך ולהביא לתגליות חדשות שיסייעו להבנת עולמנו".

פרופסור רבינוביץ היה הנציג הישראלי לארגון בעשר השנים האחרונות ועד לסוף שנת 2020, תקופה בה זכה להערכה מקצועית ואישית עצומה בצרן, בשל יכולותיו הפיסיקאיות והניהוליות. פרופסור רבינוביץ היה גם מהמובילים בהקמת מיזם SESAME, הכולל שיתוף פעולה מחקרי בין מדענים במזרח התיכון.

המעורבות שלו בכל פעילויות צרן, והמסירות אותה הפגין לאורך השנים הן מהסיבות העיקריות להצטרפותה של ישראל כחברה מלאה לארגון, אשר כעת הובילו גם לבחירתו לתפקיד חשוב זה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים