שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » פרופ' רוטשטיין: "מוכן לקבל את החיסון הרוסי"
חיסון קורונה
מנכ"ל הדסה חוזר ואומר: "אני מוכן לקבל את החיסון הרוסי 'ספוטניק 5' קבל עם ועדה. משוכנע שהוא יעיל, בניגוד לחיסון של פייזר, החיסון הרוסי לא צריך הקפאה"
פרופ' זאב רוטשטיין | צילום: דוברות הדסה

בצל הדיווחים על הצלחת הניסויים של חברת פייזר, שב מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, ומצהיר באופן פומבי על תמיכתו במהלך של רכישת כמות גדולה של החיסון הרוסי. "אני מוכן לקבל את החיסון הרוסי 'ספוטניק 5' קבל עם ועדה. משוכנע שהוא יעיל, בניגוד לחיסון של פייזר, החיסון הרוסי לא זקוק להקפאה", אמר הבוקר רוטשטיין.

כזכור, הפרופ' רוטשטיין הוא האוהד הגדול של החיסון הרוסי, כי לטענתו החיסון שפותח ברוסיה "לא פחות יעיל ואמין מתרכיב החיסון הישראלי שהניסוי בו החל השבוע. יש שני תרכיבי חיסון אותם למדתי על בוריים: הישראלי מבוסס על תשתית של נגיף לא מזיק, VSV, והרוסי המבוסס על אדנו-וירוס. בשניהם נעשו מניפולציות כדי שגוף המתחסן יחשוב שהם נגיף קורונה ויפעל לייצר נוגדנים נגדם. שניהם, אני מניח כרופא, יהיו הצלחה. הייתי לוקח גם את התרכיב הרוסי וגם את הישראלי כאשר יהיו מאושרים, רשומים ומסחריים, אבל  אני בגיל שלא מוכנים לקבל אותי כמתנדב לניסוי כזה. להערכתי החיסון הרוסי מאוד מתקדם".

פרופ' רוטשטיין סיפר שמזה כמה שבועות מטפל צוות של הדסה בקבוצת נסיינים מתנדבים גדולה במוסקבה שמקבלים את תרכיב החיסון הרוסי במסגרת שלב 3 של הניסוי. לדבריו, "עד כה, לאף אחד מהם לא צמחו קרניים, לא ראינו תופעות לוואי מי יודע מה. אני מקווה שבתוך מספר חודשים נוכל למדוד את רמות הנוגדנים אצלם ולראות אותן גבוהות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים