שיתוף
תגובות
חדשות » מנכ"ל איכילוב פרופ' רוני גמזו: להפסיק את בדיקות הקורונה בנתב"ג
הפרוייקטור הראשון מדבר
על בדיקות הקורונה בנתב"ג אומר גמזו: פעולה מיותרת, ממש מיותרת. הבדיקות הללו לא ישנו את הדינמיקה של המגפה. לא מדובר בפתרון פלא שעוזר, יש מספיק נדבקים בארץ.
פרופ' רוני גמזו | צילום: פישל רוזנפלד

משרד הבריאות החליט לאפשר את הסרת המסכות, למעט במקומות מוגדרים. ובכל זאת – כ-4,000 מאומתים ביום, וכ-8% מהבדיקות חיוביות. זה בטוח להתקדם בכיוון הזה?

אין ברירה, עלינו לצעוד קדימה. בצעד שלנו קדימה אנחנו מבינים שאנחנו בטוחים בניהול המגפה ובמערכת הבריאות. הדבר הכי חשוב זה לתת את הביטחון העצמי לכל אזרחי המדינה. ישראל צריכה להסתכל קדימה לעבר העתיד, יש לנו את היכולת לכך, במיוחד בשלב הזה.

הבדיקות בנתב"ג – מצד אחד זה מעצבן ונטל כלכלי, אבל באופן הזה מתגלים, בכל יום, כ-400 מאומתים שנוחתים בישראל. כך גם מגלים וריאנטים חדשים. אז מה עדיף?

צריך להבין, אנחנו מגלים כך חלק קטן בלבד מתוך כלל המאומתים. יש הרבה יותר מאומתים בתוך שטח מדינת ישראל, אז למה שלא נעשה בדיקות סקר לכולם? אנחנו בודקים אנשים בריאים שנכנסים לתוך ישראל ומשלמים מכיסם על זה. זה לא סביר, זה לא קורה בשום מקום בעולם. הבדיקות הללו לא ישנו את הדינמיקה של המגפה. לא מדובר בפתרון פלא שעוזר ונותן לאזרחים תחושת ביטחון – זו פעולה, למען האמת, מיותרת ושולית יחסית בהשפעה שלה על המגפה.

כן, צריך אומץ. במהלך של הקורונה צריך לעצור ולחשוב מחדש, לבחון את התרומה של הצעד שאתה עושה על המערכת. צריך לומר גם עכשיו, באומץ רב – התרומה של זה שולית, מעייפת וגורמת להרבה מאוד ישראלים להישאר בבית עד התשובה השלילית. זה לא סביר בעיני.

דלקת הכבד המסתורית בילדים – גם בארץ וגם בעולם מבינים שרוב הילדים שסובלים ממנה החלימו מקורונה. האם מדובר, ייתכן, בתופעת לוואי חדשה של הקורונה?

חשוב לא להפחיד אף אחד, כרגע לא רואים שום קשר בין המקרים. הכול יכול להיות בהמשך, אבל כרגע אנחנו עדיין לא רואים מספרים גדולים של זה. מדובר בתהליך שנמצא בבדיקה גם אצלנו וגם ברחבי העולם, אבל גם כאן הייתי מרגיע. במהלך השנה יש מצבים נגיפיים, ואנחנו במערכת הבריאות עושים את העבודה. קרוב לוודאי שזה לא משהו כל כך מורכב ומסוכן.

פרופ' רוני גמזו הוא מנכ"ל בית החולים איכילוב, לשעבר פרויקטור הקורונה

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים